Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در پیامی با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری، اظهار کرد: کمبود فضای سبز ازجمله مسائلی است که حیات انسانی و به تبع آن محیط پیرامون آموزش و پرورش را تهدید می‌کند.

وی فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را فرصت مغتنمی دانست و خاطرنشان کرد: ضمن تجدید دوستی با طبیعت، سنت پسندیده درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را به فرزندان خود آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تأکید کرد: دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم.

متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

در جهان پیچیده امروز و در روزگار توسعه صنعتی و بحران تغییرات اقلیمی با مخاطرات زیست‌محیطی شدیدی روبرو هستیم.

کم‌آبی، خشک‌سالی و کمبود فضای سبز ازجمله مسائلی است که حیات انسانی و به‌تبع آن محیط پیرامون آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند.

درختان جلوه شکوهمند از آفرینش الهی و نماد آبادی و سرزندگی و زایش و جاودانگی هستند و بخشی از حیات انسانی مدیون این منابع طبیعی در میان زیست‌بوم‌هاست که زیبایی خلق می‌کنند و حیات جاودانه را به ارمغان می‌آورند. آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می‌دهد، جنگل‌هایی است که به تدبیر و سنت حسنه غرس نهال ایجاد شده و امروز به دلیل این خردورزی و دوراندیشی می‌توانیم از مواهب آن بهره‌مند باشیم. از همین جهت است که رسول مهربانی‌ها پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند: شکستن شاخه‌ای از درخت برابر با شکستن بال فرشته‌ای است.

ما مفتخریم به اینکه هرسال این روز را در کنار دانش آموزان، اساتید و معلمان، دانشجو معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور جشن می‌گیریم و کنار یکدیگر با کاشت هزاران نهال به استقبال فردایی بهتر و شکوهمندتر می‌رویم.

فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا ضمن دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم و به‌رسم میراث داری وامانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آن در ایران اسلامی بکوشیم. ان شالله»

کد خبر 4870641

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی روز درختکاری وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران آموزش مکمل شهر تهران آلودگی هوا تعزیرات حکومتی دستگیری سارق تعطیلی مدارس محسن هاشمی آتش نشانی علی اعطا محسن حاجی میرزایی درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی فرزندان خود روز درختکاری آموزش دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان

ایسنا/لرستان ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در مرکز تکثیر و احیا گوزن زرد ایرانی در مجموعه کشت و صنعت فجر صفا استان لرستان خبر داد.

علی سالاروند گفت: سال ١۴٠١ و ۱۴۰۲ در راستای حفظ و احیاء این گونه ارزشمند و در خطر انقراض هشت رأس گوزن زرد ایرانی از دو سایت تکثیر و پرورش دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور به لرستان و دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، انتقال داده شد.

وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش فجر صفای کشت و صنعت لرستان واقع در دامنه‌های یافته‌کوه حفاظت و نگهداری می‌شوند که نخستین و بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حفاظت مشارکتی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی ایجاد شده است.

سالاروند از تولد یگ راس گوساله در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت؛ گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایداری می‌باشد و توسط مسئولین سایت و دامپزشک مربوطه به همراه مادر تحت مراقبت است و شرایط زیستی و بستر مناسب برای زادآوری و رشد گوساله‌ توسط کارشناسان زحمتکش این اداره کل و مجموعه کشت و صنعت فجر صفا لرستان‌ فراهم شده است.

وی خاطر ژنشان کرد: در سال گذشته هم یک رأس گوزن زرد در این سایت متولد شده است که هم اکنون در سلامت کامل می‌باشد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیاء گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات‌وحش دارد.

وی افزود: در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می‌شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن به مناطق مختلف، روند حفظ این گونه ارزشمند در سال‌های اخیر روند خوبی گرفته است و امیدها برای احیاء آن در خاستگاه اصلی آن یعنی استان لرستان با موفقیت زاد و ولد طی دو سال اخیر نیز دو چندان شده است.

سالاروند، موفقیت احیاء این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از در دست بررسی بودن چند سایت خصوصی برای ایجاد مراکز نگهداری گونه‌های شاخص حیات وحش در استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: استان لرستان در ایجاد مراکز حفاظت مشارکتی حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» در کشور پیشگام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان