Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:48:40 GMT

کروناویروس موجب طولانی‌ترین تعطیلات در شرق آسیا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۰۸۴

کروناویروس موجب طولانی‌ترین تعطیلات در شرق آسیا شد

ایسنا/خراسان رضوی در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس، مدارس هنگ‌کنگ، چین و ژاپن هفته‌ها تعطیل‌شده است و به همین دلیل والدین، آموزش دانش‌آموزان را مدیریت می‌کنند.

به گزارش گاردین، بیشتر دانش‌آموزان مدارس هنگ‌کنگ از تعطیلات سال جدید به مدرسه برنگشته‌اند و دولت تعطیلات  را تا 20 آوریل تمدید کرده است.

سارا ونگ، مادر و کارمند بیمه در هنگ‌کنگ،  با خنده می‌گوید: "این تعطیلی، تعطیلاتی طولانی است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با دو دخترش، کلوئه و گرتا  زندگی می‌کند. دختران 12 و 8 ساله که آنلاین آموزش می‌بینند، زیرا مدرسه آنان به دلیل کرونا ویروس تعطیل‌شده است.

کروناویروس چیست و آیا باید نگران باشیم؟

در سراسر جهان، دولت‌ها در تلاشند تا سرعت  انتشار ویروس را  با تعطیلی مدارس کاهش دهند. وزیر آموزش‌وپرورش فرانسه روز سه‌شنبه گفت: مقامات فرانسوی حدود 120 مدرسه را در مناطق با بیشترین میزان سرایت تعطیل کردند.

در بعضی از کشورها والدین بیش از یک ماه فرزندان خود را در خانه نگه‌داشته‌اند. برخی از آنان  فرزندان خود را به تعطیلات برده‌اند و یا بچه‌ها را به خارج از کشور نزد  بستگان فرستاده‌اند. بیشتر دانش‌آموزان مدارس هنگ‌کنگ پس از اعلام تعطیلی دولت تا 20 آوریل و به دنبال تعطیلات سال جدید، دیگر به مدرسه بازنگشتند.

وونگ می‌گوید: " این تعطیلی، در چند هفته اول کمی دردسرساز بود، همه برنامه‌های ما به هم‌ریخت و نه‌تنها بچه‌ها بلکه تمام برنامه‌های روزمره و کاری ما تغییر کرد. اما شروع کلاس‌های آنلاین روال را به حالت عادی برگرداند و ملالت دخترانش را تسکین داد. کارفرمای وی نیز با انعطاف‌پذیری در کار موافقت کرده اما برخی از دوستانش از این مزیت محروم شدند.

وقتی هوا خوب است، وونگ دخترانش را به زمین‌بازی یا ساحل می‌برد، اما به دلیل درخواست مردم برای رعایت فاصله اجتماعی، دوستانشان را از دست می‌دهند.

یک خانواده در هنگ‌کنگ در میان شیوع کروناویروس بازی‌های خاصی انجام می‌دهند.

در جزیره هنگ‌کنگ اختلاف سنی بین کودکان آیفل چائو  یعنی مهدکودک، کلاس اول و کلاس پنجم  است که این اختلاف سنی، کنترل هر سه را دشوار کرده است. چائو می‌گوید: "کوچکترین کودکش در مهدکودک، هیچ کلاس آنلاینی ندارد. من فقط باید او را سرگرم کنم تا او  مزاحم  دو فرزند دیگرم نشود."

 او شرکتی دارد، اما پدر و مادرش نیز در خانه هستند، بنابراین انتظار دارد والدینش کاری برای او انجام دهند. چائو می‌گوید خوش‌شانس است که اجازه دورکاری دارد، زیرا همسرش معلم است و مشغول اجرای کلاس‌های آنلاین برای دانش‌آموزانش است.

توصیه او به والدین دیگر که در وضعیت مشابهی هستند،  این است که از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنند. تحصیل در هنگ‌کنگ بسیار سخت‌گیرانه است، اما چائو از وقت اضافی استفاده می‌کند تا به فرزندان خود مسؤولیت بیشتری را در قبال خانه و کار خودشان دهد و آنان بیشتر ورزش کنند.

او می گوید: "درعین‌حال این فرصت خوبی برای ماست که بتوانیم با روابط خانوادگی کنار بیاییم. ما حتی در آخر هفته جایی برای رفتن نداریم. ما بازی‌هایی برای سرگرمی انجام می‌دهیم و این کاری است که می‌توانیم در این زمان انجام دهیم. "

در چین، میلیون‌ها دانش‌آموز از اواسط فوریه در خانه بوده‌اند. به مدارس دستور داده‌شده تا آموزش‌های آنلاین ارائه دهند و دروس کلاس‌های ابتدایی از تلویزیون عمومی پخش می‌شود.

مقامات توصیه کرده‌اند و در بعضی موارد دستور داده‌اند که خانواده‌ها در  خانه بمانند و این عدم حضور در مدرسه، کنترل بچه‌های بی‌قراری که در خانه‌مانده‌اند را  سخت‌تر می‌کند. فیلم‌های آنلاین نشان می‌دهد خانواده‌ها بازی‌های پیچیده‌ای را انجام می‌دهند.

سیلی از پیشنهادها آنلاین از ایجاد برنامه‌های دقیق روزانه برای پیگیری گرفته تا فیلم‌هایی با آزمایش‌های علوم خانگی و نکات مربوط به فعالیت‌ها به وجود آمدند. در ماه فوریه، اطلاعیه‌ای در منطقه گلوو در پکن به والدین توصیه کرد که این زمان را گرامی بدارند و والدین مهمترین معلم در زندگی هر کودک هستند.

اما مباحثی مانند "این نوع زندگی، والدین  را تحت‌فشار قرار داده است" و "تاریخ شروع مدرسه به تعویق افتاده است" بیش از 400 میلیون بازدید و هزاران پیشنهاد داشته است.

برخی دیگر از دشواری نظارت بر کلاس‌های آنلاین بچه‌ها و بارکاری سنگین شکایت داشتند. کاربری گفت: "من با این کلاس‌های آنلاین تحت شکنجه قرار می‌گیرم. کی تمام می‌شود؟ "

در ژاپن بسیاری از والدین شاغل از اعلامیه آخر هفته دولت وحشت کردند که از همه مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این کشور می‌خواست تا آغاز سال تحصیلی جدید در اواسط آوریل تعطیل شوند.

تعطیلی بی‌سابقه‌ای که تقریبا 13 میلیون دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار داده است، شرکت‌ها را مجبور کرده که در روش‌های خود تجدیدنظر کنند، اجازه دورکاری دهند یا ساعات کاری را کوتاه کنند.

مادران شاغل شکایت داشتند که تعطیلی با توجه به کمبود امکانات مهدکودک و کمبود پرستار کودکان و نوزادان، آنان را مجبور به گرفتن مرخصی می‌کند.

در یک نظرسنجی آنلاین توسط یاهو در ژاپن، 49 درصد والدین گفته‌اند که فرزندان خود را در خانه تنها می‌گذارند، 20درصد آنان مرخصی می‌گیرند و 14درصد آنان از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها کمک می‌گیرند. در موارد اندکی، والدین چاره‌ای جز بردن فرزندان خود به محل کار ندارند. یکی از آنان کیکو کوبایاشی، مدیر ارشد خدمات چندملیتی کارکنان توکیو است.

 کوبایاشی به آسوشیتدپرس گفت: "من از خبر تعطیلی مدرسه شوکه شدم و فکر کردم چه باید بکنم؟ هیچ توضیحی در مورد چگونگی این کار وجود ندارد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس تعطیلات کلاس های آنلاین فرزندان خود هنگ کنگ بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و تایلند در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و تایلند امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و تایلند در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا دیدار فینال (تایلند - ایران) ساعت ۱۴:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748661

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران