Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در هند خواستار مداخله جامعه جهانی برای پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق ثبات سیاسی و تحقق همزیستی در این کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در هند خواستار مداخله جامعه جهانی برای پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق ثبات سیاسی و تحقق همزیستی در این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

افزایش تنش‌ها و درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات سیاسی به قوانین دولت حاکم در هند و همچنین خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود که منجر به کشته شدن جمع کثیری از مسلمانان شده است، نگرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده  است.

هند کشوری است که سال‌ها فرقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف مذهبی در آن زندگی کرده و امروز شایسته نیست به محل نزاع خونین و درگیری‌های فرقه‌ای تبدیل شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت این اقدامات از مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با لحاظ تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی پیگیر حوادث هند باشند و برای تحقق آرامش و سلامت برای مسلمانان هند تلاش کنند. سیاست تبعیض آمیز سلب تابعیت از مسلمانان هند موجب خشم مسلمانان هند و سایر کشورها شده است، از دولت این کشور می‌خواهیم که بر اساس عدالت، احترام به  قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی حقوق همه شهروندان هندی را رعایت کند و همچنین از سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهیم نسبت به وظیفه اسلامی و انسانی خود در دفاع از حق مسلم مسلمانان هند اقدام نماید و باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق ثبات سیاسی و تحقق همزیستی استفاده کرد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی حوزه علمیه قم هند مسلمانان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسلمانان هند درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز