Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:58:35 GMT

مقابله با کرونا در سقز بسیج همگانی می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۹۲۳۸

مقابله با کرونا در سقز بسیج همگانی می‌خواهد

رضا اسعدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: چند روز پیش از مسوولان استانی خواسته‌ایم، جهت جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا و ایجاد فاجعە انسانی در سقز با بررسی شرایط همه جانبه و اتخاذ تدابیر لازم حالت بحرانی و اضطراری اعلام گردد.

وی افزود: تنها راهی که می‌تواند در این زمینه کمک کند، قرنطینه خانگی است و در غیر اینصورت با وجود امکانات و عدم خودمراقبتی منتظر فاجعه ای انسانی باشیم، لذا انتظار داریم هر چه سریعتر راهکارهای اساسی اندیشیده و عملی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان سقز در خط مقدم مبارزه با این ویروس است که بدین وسیله سپاس بی پایان خود را نثار کلیه پرسنل درمانی، پزشکی و بهداشتی شهرستان به ویژه پرستاران و کلیه خدمه و کادر بیمارستان ها و درمانگاه ها اعلام می‌کنیم و برایشان آرزوی تندرستی دارم.
 
اسعدی اضافه کرد: در این میان نباید از نقش بزرگ و پیشگیرانه پرسنل خدوم شهرداری به ویژه واحدهای تنظیف، آتش نشانی و خدمات شهری غافل شد. کسانی که سالهاست بی ادعا خدمتگزاران راستین مردم و شهر هستند و همواره فراموش می کنیم از آنان یاد و تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین اصل است که باید در هر حالتی رعایت و برای آن اقدام اساسی شود، گفت: حال شهرداری و پرسنل خدوم آن با ضدعفونی کردن و گندزدایی شهر، جمع آوری سریع پسماندهای بیمارستانی و آگاه سازی و اطلاع رسانی و سایر امور مرتبط هر چه را توان دارند، مثل همیشه در طبق اخلاص گذاشته اند و به همشهریان شریف و فهیم خویش خدمت کرده اند. 

رییس شورای اسلامی شهر سقز گفت: نقش پررنگ خبرنگاران، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه را باید ستود، افرادی که اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از سوی آنان نقشی بی بدیل در این زمینه و پیشگیری ایفا نمود و جا دارد تشکر خالصانه خویش را به محضر آنان تقدیم نمایم.

وی تاکید کرد: همه ما خوب آگاهیم که دفع چنین بحرانی جز با بسیج همگانی امکان پذیر نخواهد بود و بنده ضمن دعوت مجدد از کلیه نهادها و ارگان های سطح شهرستان جهت همراهی و همکاری بیشتر، از نهادها و ارگان هایی که در این زمینه شهرداری را همراهی و حمایت کرده اند، کمال تشکر و امتنان را دارم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۵۴ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده که سقز بیشترین تعداد مبتلایان را دارد.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۵ نفر در سقز، ۱۰ نفر در بانه، ۶ نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار ، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۴۹ نفر بوده که در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، ۶ نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، ۲  نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.

تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته گفته بود: از ظهر پنجشنبه تا جمعه یک هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به  ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سقز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سقز بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان سقز بهداشت و سلامت بیمارستان ها چهار نفر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش