Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:32:35 GMT

آیا نباید لبنیات را در زمان شیوع کرونا استفاده کرد؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۹۴۱۹

آیا نباید لبنیات را در زمان شیوع کرونا استفاده کرد؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مطالعه تایید شده ای درباره عدم مصرف لبنیات در زمان شیوع کرونا وجود ندارد گفت: لبنیات بهترین منبع دریافت کلسیم و ویتامین B۲  در جمعیت ایرانی است. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ اقتصادی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم آزاده حکمت دوست پزشک تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد:  با شیوع بیماری کرونا در کشور، توصیه هایی به مردم می شود که برخی از مواد غذایی در  این روزها مصرف نشود و برخی دیگر بیشتر مصرف شود اما باید از انواع مواد غذایی مورد نیاز، برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای جلوگیری و درمان ویروس  کرونا مانند گذشته باید یک رژیم غذایی سالم و متنوعی داشته باشیم انواع نان های سبوس دار، برنج سبوس دار، سبزی ها و میوه های تازه، مواد پروتئینی و لبنیات مصرف شود.

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مطالعه تایید شده ای درباره عدم مصرف لبنیات در زمان شیوع کرونا به دلیل داشتن طبع سرد آن وجود ندارد گفت: لبنیات بهترین منبع دریافت کلسیم و ویتامین B2  در جمعیت ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه برای داشتن سیستم ایمنی سالم مصرف پروتین ها ضروری است گفت: لبنیات حاوی پروبایتیک  برای دستگاه گوراش مفید هستند می توانند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این ویروش تقویت میکنند.

 

 

انتهای پیام/

R1342/P/S83,7/CT1 واژه های کاربردی مرتبط انجمن صنایع لبنی قیمت لبنیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن صنایع لبنی قیمت لبنیات انجمن صنایع لبنی قیمت لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا