Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:18:14 GMT

مدیریت شهری مشهد اقدامات حمایتی خود را گسترش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۳۸۲۰

مدیریت شهری مشهد اقدامات حمایتی خود را گسترش داد

محمدرضا کلائی روز شنبه در قالب پیامی توییتری نوشت: در مقابله با ویروس کرونا، تنها به اقدام برای پیشگیری از شیوع اکتفا نخواهیم کرد

وی افزود: حمایت از شهروندان متضرر نیز در اولویت اقدامات شهرداری مشهد است. 

شهردار مشهد در همین ارتباط اعلام کرد: در این راستا و در نخستیم گام، همشهریان مشهدی از پرداخت عوارض شغلی و بهای تجاری موقت در بهار ۱۳۹۹ معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام شهرداری مشهد در پی موافقت شورای اسلامی این شهر برای بخشودگی عوارض شعلی و بهای تجاری سه ماهه بهار سال آتی صورت گرفته است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز شنبه در همین خصوص گفت: با توجه به رکود پیش‌آمده در وضعیت کسب و کار، مقرر شد عوارض شغلی و بهای تجاری موقت سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ کسبه در مشهد شامل بخشودگی شود.
احسان اصولی افزود: مدیریت‌ شهری مشهد به سهم خود در آستانه نوروز، از کسبه این کلانشهر حمایت کرد و در همین چارچوب منتظر یاری سایر دستگاهها است.
بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در خراسان رضوی" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و مکانهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و همایشها به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و فعالیتها در همه این حوزه‌ها متوقف شده‌ است. 
شیوع ویروس کرونا و این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیت‌ بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر منفی گذاشته است.
رییس اتاق اصناف مشهد نیز اخیرا به تعطیلی روزبازارها و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: در روزهای پایانی سال، برخلاف سالهای گذشته اصناف مشهد عید ندارند و بازار این کلانشهر تحت تاثیر اقدامات پیشگیرانه از شیوع احتمالی بیماری همه‌گیر، فوق‌العاده خلوت شده است.
محمود بنانژاد افزود: سایه وضعیت ناشی از پدیده کرونا در چنین ایامی آنچنان بر بازار مشهد سنگین شده که وضعیت فعالیتهای اصناف را دچار رکود و کساد شدید کرده است.
وی ادامه داد: اعلام تعطیلی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالای بهاره نیز که سبب شکل‌گیری اجتماعات پر رفت و آمد می‌شوند مزید بر علت شده زیرا فرصت کسب درآمد را از اصنافی که به فعالیت تجاری در چنین بازارهای نمایشگاهی امید بسته بودند گرفته است.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: همچنین از سوی مراجع مسوول، به تالارهای پذیرایی و رستورانهای فعال در شهر مشهد توصیه شد تا در صورت انصراف سفارش‌دهندگان از رزرو و سفارشهای قبلی، با هرگونه درخواست مشتریان مبنی بر لغو قراردادهای پیشین موافقت کنند.

جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد از خدمات ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی بهره می‌برند.

۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد از اصناف مشهد را صنوف توزیعی، ۱۷ هزار و  ۱۲۹ مورد را واحدهای تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری مشهد مشهد اصناف عوارض شهری شورای اسلامی شهر مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری مشهد مشهد اصناف عوارض شهری شورای اسلامی شهر مشهد ویروس کرونا شهرداری مشهد مشهد اصناف عوارض شهری شورای اسلامی شهر مشهد اصناف مشهد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6090334

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود