Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:10:05 GMT

اخبار مشروح ۱۳، شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۴۵۵۴

معاون اول رئیس جمهور با استانداران هرمزگان، فارس، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلفنی گفتگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:
* معاون اول رئیس جمهور با استانداران هرمزگان، فارس، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای جهانگیری در تماس با استانداران بر ضرورت انسجام، هماهنگی و همکاری بیشتر مسئولان و مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس و درمان مبتلایان تاکید کرد. معاون اول رئیس جمهور به استانداران گفت: همه امکانات دولتی، نهاد‌های مختلف و بخش خصوصی را برای اجرای سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بکار گیرید آقای جهانگیری از مردم هم خواست، هشدار‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

* معاون وزیر بهداشت می‌گوید همراهی مردم با دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها از جمله توقف سفر‌های غیر ضرور موثرترین اقدام برای پیشگیری از شیوع کروناست. دکتر مردانی فوق تخصص عفونی هم تاکید دارد: امن‌ترین جا شهر‌ها و خانه‌های ماست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مردم ایران، در تاریخ خود، با فراز و نشیب‌های مختلف و ریز و درشتی مواجه شده اند، اما همیشه، پیروز میدان بوده اند. روحیه‌ی مقاوم ملت، نشان میدهد، در کارزار مقابله با کرونا هم، پیروز خواهند شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* ۱۰ متهم پرونده احتکار‌های اخیر، پای میز محاکمه ... نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محتکران اقلام بهداشتی، به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار شد. اتهام ۱۰ متهم این پرونده اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی در شرایط نیاز مبرم مردم به اقلام بهداشتی است. این متهمان قصد داشتند ۲ میلیون و ۵۰۰ ماسک و ۲ هزار تب سنج احتکار شده را به یک کشور شرق آسیا منتقل کنند.

* رادیو اعتکاف، از امشب راه اندازی می‌شود. با هدف پیشگیری از اجتماعات در مساجد، همزمان با برگزاری اعتکاف در خانه‌ها، برنامه‌های رادیو اعتکاف از اذان مغرب امشب تا پایان روز سه شنبه ۲۰ اسفند، یعنی ۱۵و۱۴،۱۳ ماه رجب که به ایام البیض معروف است، ادامه خواهد داشت. این رادیو روی طول موج اف ام، ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز پخش خواهد شد.

* پرستاران، پزشکان و کادر درمانی کشور، همچنان در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند. با رعایت توصیه‌های مسئولانِ سلامت، این عزیزان را یاری کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* با هدف رعایت بهداشت و پیشگیری از سرایت کرونا، دریافت نقدی عوارض آزادراهی در کشور ممنوع شد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز، دستگاه پوز در همه گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها نصب می‌شود و رانندگان شخصاً و با کارت شتاب خود، عوارض را پرداخت می‌کنند.

* طرح بسیج ملی شکست کرونا، که آزمایشی، در چهار استانء با شیوعء بیشتر، آغاز شده، از فردا، در سراسر کشور آغاز می‌شود. مبنای این طرح، غربالگری الکترونیکی است و فقط برای موارد خاص، مراجعه حضوری پیش بینی شده است. در این طرح، افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir پرسشنامه‌ای درباره علایم بیماری کرونا را تکمیل می‌کنند. بر اساس محل سکونت افراد، مراقبان سلامت در شهر‌ها و رسوتا‌ها این اطلاعات را دریافت می‌کنند و در صورت ضرورت افراد با علایم مشکوک یا علایم شدید شناسایی می‌شوند. در این طرح ۳۰۰ هزار تیم بهداشتی آماده‌اند..

* آخرین خبر‌ها از شیوع کرونا در جهان؛ ۹۷ کشور درگیر، بیش از صد هزار مبتلا، بهبودی‌ها، ۵۶ درصد. بر اساس آخرین آمار‌ها از میان ۱۰۲ هزار و ۲۴۲ مبتلا به کرونا در جهان، ۵۷ هزار و ۶۴۲ نفر بهبود یافته‌اند. کشور هفت میلیون نفری توگو در قاره آفریقا، آخرین کشوری است که ابتلا به کروناویروس را گزارش کرده. در چین، اولین بار پس از شیوع بیماری، تعداد مبتلایان جدید، به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته؛ در ۲۴ ساعت گذشته، تنها ۹۹ چینی به کرونا مبتلا شده‌اند. فرانسه، تعداد مبتلایان را ۶۵۳ نفر و شمار جان‌باختگان را ۹ نفر گزارش کرده. مدارس در برخی مناطق این کشور ۱۵ روز تعطیل شده. مسابقه فوتبال بین تیم‌های چَمبلی و لومان فرانسه، بدون حضور تماشاگران برگزار شد. در آلمان که تعداد مبتلایان به ۶۷۰ نفر رسیده، مقامات می‌گویند تاکنون موردی از مرگ بر اثر کرونا ثبت نشده. خطوط هوایی لوفتهانزای آلمان هم به اجبار کرونا، نیمی از پرواز‌های ماه آینده‌اش را لغو کرد. ایتالیا هم وضع مناسبی ندارد. تعداد افراد جان باخته به ۲۰۰ نفر نزدیک شده: ۱۹۷ نفر. ۴۶۳۶ نفر هم به کرونا مبتلا شده‌اند. در آمریکا، تعداد مبتلایان، ۳۳۵ نفر و تعداد افراد جان‌باخته، ۱۷ نفر گزارش شده است. ترامپ، مصوبه اختصاص بودجه هشت میلیارد و سیصد میلیون دلاری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امضاء کرد.

*مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰ صبح امروز در پنج استانِ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و البرز آغاز شد و تا ساعت ۲۴ هجدهم اسفند ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام به نشانی tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

* مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: ۱۰ هزار تن گوشت منجمد گوساله و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، در اختیار اصناف قرار می‌گیرد تا با قیمت دولتی به مردم عرضه کنند.

* رایزنی تلفنی روسای روسیه و سوریه، درباره‌ی جزئیات آتش‌بس در ادلب. در این تماس تلفنی، بشار اسد، از ولادیمیر پوتین، به خاطر حمایت از اقدامات ضد تروریستی دولتش، و تلاش‌هایی که برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور صورت می‌دهد، قدردانی کرد. پوتین هم گفت: اجرای توافقات با طرف ترکیه‌ای، به تثبیت اوضاع در ادلب کمک خواهد کرد.

* وزیر نفت، با انتقاد از نشست اخیر سازمان کشور‌های صادرکننده‌ی نفت، اوپک، گفت: کاهش تولید اوپک، که در نشست قبلی به تصویب رسید، در این نشست تمدید نشد. هشتمین نشست وزرای اوپک و غیر اوپک دیروز بدون نتیجه در وین پایان یافت.

* حذف رقبای بن سلمان، همزمان با انتشار خبر‌های تایید نشده از وخامت حال پادشاه سعودی ... رژیم سعودی در تازه‌ترین اقدام برای حذف رقبای سیاسی بن سلمان، سه شاهزاده معروف عربستانی را به اتهام خیانت بازداشت کرد. "محمد بن سلمان" در سال ۲۰۱۷ نیز برای هموار کردن جانشینی خود به جای پدرش، ده‌ها تن از شاهزادگان ارشد کشور را دستگیرکرد. در این حال برخی رسانه‌های عربی از وخامت حال شاه سعودی و انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی به بخش مراقبت‌های ویژه خبر دادند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح13 مبارزه با کرونا تعداد مبتلایان ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص هدف دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر به ایران و حضورش در اصفهان با اشاره به در خواست های آژانس در خصوص چهار مرکز هسته‌ای در ایران که دو مورد از آنها تا کنون پاسخ داده شده و پایان یافته، گفت: ما همواره و مستمر در خصوص مسائل پادمانی و همکاریهای فنی با آژانس در ارتباط هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان و آن بازرسانی که ممنوع الورود به ایران شده‌اند، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و بازدید آنها در حال انجام است.

وی در عین حال تأکید کرد: استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد ارزیابی‌اش از اظهارات و ادعاهای گروسی در خصوص زمان دسترسی ایران به اورانیوم مورد نیاز برای بمب پیش از سفر به کشورمان با تأکید بر اینکه این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی  در هر فرصتی که ایشان مقابل تریبون قرار می‌گیرد با این روش در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست.

اسلامی گفت: گروسی مکرر گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین با اشاره به اینکه در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، گفت:  از حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد و آقای گروسی مدیرکل آژانس به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

اسلامی همچنین با یادآوری برگزاری المپیاد مخترعین جهان  در سوئیس در این هفته از مدال آوری پنج نفر از دانش آموزان مدارس انرژی اتمی کشورمان در این المپیاد شامل یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه برنز خبر داد.
انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول