Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:24:04 GMT

درهای اماکن تاریخی و گردشگری تا اطلاع ثانوی بسته است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۵۰۵۳

درهای اماکن تاریخی و گردشگری تا اطلاع ثانوی بسته است

فریدون فعالی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری تا اطلاع ثانوی این مراکز تعطیل و قادر به پذیرش گردشگر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان، فریدون فعالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات این خبر با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری استان اظهار کرد: بر این اساس بازدید از موزه‌ها، باغ موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای دستکند میمند، ارگ راین، باغ موزه هرندی کرمان، محوطه های باستانی جنوب استان، همچنین اقامت گردشگران در مراکز بوم گردی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت عموم مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم عروسی، همایش و فعالیت های جمعی در تاسیسات گردشگری و همچنین برپایی جشنواره های نوروزی، نمایشگاه های صنایع دستی، و راه اندازی تورهای گروهی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

وی از ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی استان کرمان خبر داد و گفت: این مراکز تا عادی شدن شرایط تعطیل هستند.

فعالی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مردم استان کرمان سفرهای احتمالی گردشگران به این خطه است، خاطر نشان کرد: از هموطنان عزیز درخواست می شود از سفر به استان کرمان خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه