Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست شامگاه شنبه در دیدار با "ریچارد برنان رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت" به جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:ویروس یک پدیده جهانی است و می‌طلبد که تمامی دولت‌ها در کنار هم در راستای از بین بردن آن بکوشند.

سرمست ادامه داد: تمامی کشورهای جهان باید با یک اتحاد و همبستگی در برابر ویروس بکوشند و تمامی سازمان‌های بین‌المللی باید پای‌کار آمده و از سازمان جهانی بهداشت نیز انتظار داریم علاوه بر هماهنگی میان دولت‌ها، در راستای تبادل تجربیات نیز بکوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم که این سفر موجب تبادل تجربیات جهانی و پیشگیری از ویروس کرونا در سطح جهان شود.

استاندار قم در ادامه بیان داشت: نخستین بار در ۳۰ بهمن‌ماه دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان قم مثبت اعلام شد و تنها دو ساعت بعد از زمانی که آزمایش‌های آن‌ها تأیید شد، جلسه ستاد پیشگیری و ستاد مدیریت بحران استان را با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد.

سرمست گفت: طی این مدت هرروز جلسات روزانه برگزار و حتی یک روز هم جلسات کارشناسی را تعطیل نکردیم و در جلسات نیز از نظرات کارشناسان امر استفاده و به‌منظور اطلاع‌رسانی نیز از ظرفیت رسانه‌های استان استفاده شد تا مردم خود مراقبتی را جدی بگیرند.

استاندار قم یادآور شد: دو بیمارستان کامکار و فرقانی در ابتدای کار برای بستری شدن بیماران اختصاص داده شد و بعدازآن نیز با توجه به جهش سریع ویروس، سه بیمارستان دیگر قم را نیز به این امر اختصاص دادیم.

وی تاکید کرد: استان قم، به‌عنوان اولین استان الگوسازی در راستای مبارزه با ویروس کرونا را انجام و در بسیاری از موارد نیز طرح‌های خود را به ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ارائه کردیم.

استاندار قم ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته، انجام ضدعفونی در سطح معابر شهر بود و از تمامی امکانات دولتی و غیردولتی و بخش خیرین سلامت برای مقابله با این ویروس استفاده شد.

سلامت مردم را فدای هیچ موضوعی نمی‌کنیم

استاندار قم تاکید کرد: سلامت مردم اولویت اصلی ماست و اگر کوچک‌ترین ملاحظه سیاسی در این خصوص داشتیم، ۴۸ ساعت قبل از انتخابات، موضوع کرونا را در استان اعلام نمی‌کردیم.

سرمست با اشاره به دایر کردن بیمارستان سیار در قم گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین امکانات نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا در استان قم استفاده کردیم و تمامی تشکیلات اداری، قضایی، فرهنگی و غیره استان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قراردادیم.

استاندار قم تاکید کرد: یک اتحاد و انسجام در استان برای مقابله با ویروس به وجود آمده است و ما ضمن غربالگری در حال اجرایی کردن طرح بسیج ملی نیز هستیم و کادر درمان استان در کنار انگیزه‌های انسانی باانگیزه‌های ایمانی در حال تلاش هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید ضمن اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را به‌منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

برچسب‌ها ویروس کرونا قم سازمان جهانی بهداشت بهرام سرمست پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم سازمان جهانی بهداشت بهرام سرمست بهرام سرمست ویروس کرونا قم سازمان جهانی بهداشت بهرام سرمست ویروس کرونا استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

به گزارش "ورزش سه"، ساکنان اطراف استادیوم مِوا آره‌نا در شهر ‏ماینتس امروز ناگهان با هجوم تعداد زیادی آمبولانس و ماشین ‏پلیس مواجه شدند. ‏

محله اطراف استادیوم تخلیه شد چرا که یک بمب عمل‌نکرده از ‏دوران جنگ جهانی دوم در فاصله کوتاهی از استادیوم ماینتس کشف ‏شده بود. استادیوم خانگی ماینتس در حال بازسازی است و در جریان ‏عملیات ساختمانی کارگران در حال حفاری با این بمب مواجه شده ‏بودند. ‏

رسانه‌های آلمان اعلام کردند بمب پیدا شده یک بمب با سر جنگی ‌‏500 کیلوگرمی است که از هواپیمایی آمریکایی پرتاب شده است. در ‏صورت انفجار ناگهانی این بمب خسارت قابل توجهی ایجاد می‌شد. ‏گفته می‌شود قرار است این بمب عمل نکرده فردا توسط پلیس در ‏شرایط بی‌خطر خنثی شود.

با توجه به اینکه ماینتس یکشنبه باید در این استادیوم به مصاف ‏کلن برود به نظر می‌رسید که این خبر شاید باعث تعویق مسابقه ‏بشود. ولی رسانه‌های آلمان اعلام کردند خطر برطرف شده و بازی ‏ماینتس و کلن در هفته سی و یکم بوندس‌لیگا طبق برنامه انجام ‏خواهد شد. ‏

ماینتس در حال حاضر در رتبه شانزدهم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد و ‏تنها به لطف تفاضل گل از منطقه خطر سقوط گریخته است. کلن با ‌‏22 امتیاز و تفاضل گل منفی 30 در رتبه هفدهم جدول و ماینتس با ‌‏27 امتیاز و تفاضل گل منفی 17 در رتبه پانزدهم قرار دارد. ماینتس ‏برای فرار از وضعیت بغرنج خود به پیروزی مقابل کلن نیاز مبرم دارد. ‏

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است