Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:27:48 GMT

راه اندازی بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۰۸۹۴

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا برگزار شد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری مسائل و مشکلات در سطح ملی و نیز حفظ و تقویت آرامش اجتماعی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری مستمر از دو هفته گذشته مبنی بر استقرار بیمارستان موقت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تمهیدات و پیش بینی‌ها برای استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت صورت گرفته و آمادگی وزارت دفاع درخصوص راه اندازی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ آرامش اجتماعی جامعه تاکید و تصریح کرد: فضای همدلی و همراهی باید بیشتر شود و مردم با جدی گرفتن مقابله با این ویروس، کمال همکاری را با خدمتگزاران خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت تمام اهتمام خود را بکارگرفته اگرچه در این مسیر نواقص و مشکلاتی وجود دارد، افزود: شاخص زیرساخت‌های بهداشت استان گیلان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و بدیهی بود که با محدودیت امکانات و نیروی انسانی، آمادگی برای مواجهه با این ویروس در سطح وسیع نداشته باشیم به همین خاطر مکررا درخواست پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت داشته ام.

دکتر زارع با اشاره به اینکه علیرغم استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی نیازمند امکانات بیشتری از جمله تجهیزات هستیم، اظهار کرد: به منظور قطع زنجیره گسترش شیوع ویروس کرونا، همچنان رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم و حضور در منازل برای موفقیت مقابله با این بیماری ضرورت دارد.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان نیز از ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز استان تا دوشنبه هفته جاری خبر داد.

دکتر محمدحسین قربانی اظهار داشت: باید تلاش کنیم با گسیل امکانات به سمت گیلان، آلامی برای مردم باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد انزلی در جهت گسترش امکانات تاکید کرد و افزود: بخش زیادی از نیازمندی‌های استان از جمله دستگاه‌های ونتیلاتور ثابت، تخت، تشک و ماسک N ۹۵ تا دوشنبه هفته جاری به گیلان می‌رسد.

رییس مجمع نمایندگان استان نیز با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان و مجموعه دست اندرکاران مقابله با این ویروسگفت: از دولت انتظار داریم در اعلام شرایط ساعت کاری و مسائلی دیگر باید استان گیلان به صورت استثنا درنظرگرفته شود.

دکتر ذبیح اله نیکفر بر ضرورت کاهش تردد مردم و لزوم حضور در منازل تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم شرایط روستا‌ها حفظ شود و در مسیر گسترش خدمات رسانی از بیمارستان‌های خصوصی حمایت بیشتری شود.

در این نشست هریک از نمایندگان حاضر به بیان دغدغه‌های مردم و نیز مسائل مورد انتظار برای پیگیری پرداختند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص، تامین امنیت انتخابات را برعهده گرفتند.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در پیش است از لحاظ بحث تأمین امنیت همه اقدامات در دست انجام است، هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد و کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: از مردم شریف و مقاوم کرمانشاه درخواست می‌کنم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی زمینه انتخاب نمایندگانی با پشتوانه قوی رأی مردمی را فراهم کنند، چراکه مشارکت قوی سبب خواهد شد که ما استان قوی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مردم با برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه، در طول چهار سال نمایندگی خود پاسخ اعتماد مردم به آن‌ها را بدهند.

حاجیان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش نمایندگان منتخب در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا کند که یک معضل جدی در استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتخب برنامه‌ای برای رفع مشکلات استان داشته باشند و استان را با توجه با پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه اقتصادی پیش ببرند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: فعالیت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و معدنی استان می‌تواند زمینه ارتقای وضعیت استان و هم استانی‌ها را فراهم کند و انتظار می‌رود نمایندگان منتخب در این حوزه با برنامه اقدام کنند.

سردار حاجیان افزود: انتخاب نمایندگان با رأی حداکثری مردم می‌تواند در پیشرفت استان مؤثر باشد و به همین دلیل از همه هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

کد خبر 751214

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن