Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:27:26 GMT

ائتلاف دو حزب در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۶۲۳۶

ائتلاف دو حزب در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

به گزارش تارنمای شبکه خبری آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، گانتس در واکنش به توئیت لیبرمن و طرح ۵ شرط خود برای پیوستن به ائتلاف راست یا جناح مقابل، در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: قبول است. باید به جلو حرکت کنیم.

لیبرمن که رهبری حزب راست سکولار "اسرائیل خانه ما" را بر عهده دارد یکی از شروط خود را دسترسی ساکنان سرزمین های اشغالی به وسایل حمل و نقل عمومی در روز شابات (شنبه مقدس یهودیان) مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسائلی که لیبرمن را از نشستن در یک ائتلاف با احزاب ارتدوکس افراطی در جناح راست بازداشته است، معافیت سربازی برای دانشجویان علوم یهود بود و لیبرمن خواستار لغو آن است.

شرط دیگر لیبرمن جاری شدن ازدواج غیر مذهبی در میان زوجین است و اینکه اختیاراتی به خاخام های وابسته به شهرداری داده شود تا بتوانند تشریفات مذهبی ورود افراد به دین یهود را انجام دهند؛ در حال حاضر این اختیار فقط در دست خاخام های ارشد است.

گانتس درحالیکه در ۲۴ ساعت گذشته با تهدیدها و آزار و اذیت طرفداران حزب لیکود روبرو بوده است، شرایط لیبرمن را پذیرفته و چنانچه اعراب و لیبرمن نشستن با یکدیگر در یک ائتلاف را بپذیرند، گانتس با حمایت ۶۲ کرسی موفق به تشکیل ائتلاف حداکثری خواهد شد.

حزب آبی سفید به رهبری گانتس در انتخابات ۱۲ اسفند (۲ مارس) توانست ۳۳ کرسی را از آن خود کند. احزاب چپ که ۷ کرسی را در انتخابات کسب کرده بودند، میزان کرسی های حامی گانتس را به ۴۰ کرسی افزایش دادند. اخیرا اعراب نیز با کسب ۱۵ کرسی در انتخابات حمایت خود را از گانتس اعلام کرده اند که بدین ترتیب با احتساب ۷ کرسی حزب لیبرمن، تعداد نمایندگان حامی به ۶۲ می رسد.  

 گروه های فلسطینی در واکنش به انتخابات اسراییل اعلام کردند که نتایج به دست آمده از انتخابات از وجود یک جامعه صهیونیستی نژادپرست حکایت می کند ولی ماهیت نبرد با اشغالگران را تغییر نخواهد داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، این گروه ها در بیانیه های خود در واکنش به انتخابات اخیر پارلمانی در رژیم صهیونیستی  افزودند: این انتخابات دربردارنده نکته جدیدی نیست اما نتایج حاصل از این انتخابات همچنین یک سیلی بر گونه کسانی است که به حل و فصل مسائل با اسراییل دل بسته اند و بر سر آن شرط می بندند.  

گروه های فلسطینی با صدور بیانیه های جداگانه ای در همین رابطه با تاکید بر ادامه مبارزه اعلام کردند: ما هیچگاه به انتخابات رژیم اسراییل تکیه نکرده و نخواهیم کرد.

برچسب‌ها اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس پروندهٔ خبری انتخابات در سرزمین های اشغالی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا  به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.
سعید ضیایی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند افزود: دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوارم که در مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

آقای ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

وی درباره صحت انتخابات نیز گفت: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد