Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان از حال مساعد یک بیمار دارد و فردی که در حال فیلم گرفتن است می گوید بیمارستان رسول اکرم رشت از بستری کردن این بیمار ممانعت کرده، اما حقیقت چیست؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، محمدحسین شهدی نژاد، مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان درباره فیلم چند ثانیه ای منتشر شده در فضای مجازی از وضعیت ناراحت کننده مرد میانسالی مقابل درب فرعی بیمارستان رسول اکرم رشت با عنوان نداشتن تخت خالی برای پذیرش بیمار کرونایی در این بیمارستان گفت: این بیمارستان به عنوان مرکز درمان بیماران کرونا و سایر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان طبق تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کنار مراکز درمانی وزارت بهداشت در حال پذیرش شبانه‌روزی بیماران هستند و در هر زمان هم که ظرفیت پذیرش تکمیل باشد، بیماران با هماهنگی به سایر بیمارستان‌ها انتقال می‌یابند تا با ترخیصی های جدید شرایط پذیرش مجدد فراهم شود که این روند تقریبا هر روز جاری است‌

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان با حدود ۲۰۰ مورد بیمار بستری تکمیل است افزود: بررسی دوربین‌ها نشان داد که تصاویر ضبط شده مربوط به هفته گذشته و در مقابل درب فرعی مربوط به پارکینگ تردد کارکنان بیمارستان است که اساسا تردد بیمار و پذیرش در آن قسمت انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش ماجرا و تصاویر که به مراجع مربوطه نیز ارائه شده است، این موضوع مربوط به هفته گذشته و روزهایی است که این بیمارستان تخت خالی برای پذیرش داشته و پذیرش بدون هیچ وقفه ای انجام می شد و تاریخ ضبط و انتشار فیلم چند روز فاصله دارد‌.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص فرد مذکور افزود: طبق تصاویر دوربین‌ها، پس از آنکه نگهبان درب متوجه این صحنه می شود بلافاصله با تماس نگهبان توسط پرسنل بیمارستان با برانکارد از همان محل به اورژانس منتقل می‌شود.

وی افزود: فرد مذکور دچار مشکل بینایی بوده و با تصور استمرار فعالیت عادی این بیمارستان به قصد دریافت خدمات درمانگاهی به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

وی با بیان این نکته که هر فرد درگیر با سرفه یا هر کدام از نشانه های جانبی بیماری کرونا الزاما در رده مبتلا یا مشکوک به کرونا قرار ندارد و نیز فرد دچار مشکل حاد تنفسی امکان درازکشیدن روی سینه را ندارد ادامه داد: طبق گزارش بیمارستان، بلافاصله طبق فلوچارت ابلاغی، اقدامات لازم صورت گرفت و مشخص شد علی‌رغم شرایط سنی و سرفه‌ بیمار دارای سایر علائم مشکوک به کرونا نیست و پس از اقدامات و مداوای بالینی و تجویز داروهای لازم، با نظر پزشکان جهت استراحت و خروج از محیط بیمارستان به عنوان مرکز قرنطینه، ترخیص شد.

شهدی نژاد با بیان این نکته که فردی که اقدام به ضبط و پخش این فیلم کرده است، همراه بیمار نبوده و خبرنگار یکی از خبرگزاری های استانی بوده که متعاقبا مدیران این رسانه رفتار غیرحرفه ای این فرد را تقبیح کردند؛ از فعالین رسانه‌ای درخواست کرد با اطلاع رسانی درست طبق توصیه‌های مراجع رسمی ضمن دعوت مردم به رعایت موارد پیشگیرانه، از اقداماتی که منجر به ایجاد اضطراب ابتلا به کرونا در افراد می شود پرهیز نمایند.   وی افزود: کلیه پزشکان و کادر درمان و کارکنان بیمارستان‌ها در صف اول مبارزه با کرونا به صورت بی‌وقفه و شبانه‌روزی علی‌رغم همه سختی‌ها مشغول فعالیت ایثارگرانه هستند و طرح مطالب نادرست این‌ چنین ممکن است موجب دلسردی و کاهش روحیه و آنان در راستای خدمت‌رسانی به هموطنانشان گردد.   گفتنی است بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان گیلان است که با توجه به رتبه بالا در تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کشور و سرانه پایین تخت بیمارستانی این استان، به صورت مستمر و بیش از ظرفیت اسمی در چارچوب سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان تامین اجتماعی در حال خدمت رسانی به مردم شریف استان گیلان است. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رسول اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟

 اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق‌العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به‌عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه‌بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل مو‌های فری که دارد، یک بازی‌ساز باکیفیت است و با ۲۶ گل در ۲۲ بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن ۱۱۲ بازی انجام داده و ۳۷ گل به ثمر رسانده، بیش از یک‌بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک‌بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در ۲۷ سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی کرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به‌عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تا‌کنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

 

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان