Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجف‌آباد با آمار ۱۷ نفر مبتلا بعد از اصفهان و کاشان بیشترین آمار مثبت در استان را دارد اما همچنان از نظر موارد پیشگیرانه و بهداشتی کارهای جدی در آن انجام نشده است.

 به گزارش فارس از نجف‌آباد، با این که ‌کرونا این مهمان ناخوانده شور و حال عید هر ساله را گرفته اما نجف‌آباد به عنوان بزرگترین مرکز خرید غرب استان اصفهان و با توجه به شهرت انصاف کسبه آن همچنان شلوغ است، البته این شلوغی به نسبت سال‌های گذشته بسیار کمتر شده اما همین تردد بیش از حد و تجمع در فروشگاه‌های بزرگ و بازار  بستر مناسبی برای شیوع کرونا ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای پارک شده در اطراف بازار و فروشگاه‌های بزرگ نجف‌آباد گویای این مساله است که از شهرهای مجاور یا حتی استان‌های نزدیک بسیاری برای خرید به این شهرستان تردد دارند، ظاهرا مردم هنوز به این باور نرسیده‌اند که این ویروس با سرعت شیوع بالا پذیرای اجتماع است.

مدتی قبل در اقدامی کلیه بازارهای محلی و شب‌بازارها تعطیل شدند که باعث اعتراض بسیاری از کسبه این بازارها شد و مطرح کردند که اگر قرار بر تعطیلی است چرا فروشگاه های بزرگ و بازار همچنان باز و مشغول کاسبی شب عید خود هستند.

آیا ویروس کرونا مختص قشر خاصی است؟

نجف‌آباد با آمار ۱۷ نفر مبتلا بعد از اصفهان و کاشان بیشترین آمار مثبت در استان را دارد اما همچنان از نظر موارد پیشگیرانه و بهداشتی کارهای جدی در آن انجام نشده است، هنوز محورهای ورودی و خروجی شهرستان نجف‌آباد بدون نظارت و کنترل بهداشتی است و مسافرین بدون هیچ دغدغه‌ای به این شهرستان وارد می‌شوند.

یکی دیگر از اقداماتی که ضمن تاکید وزارت بهداشت مبنی بر عدم ایجاد تجمع این روزها باعث تعجب شده کنترل ثبت ثنا در ورودی دادگستری نجف‌آباد است.

این اقدام که چند روزی است در حال انجام است باعث شده که هر روز به دلیل آشنا نبودن مردم با این موضوع و کمبود نیروی کنترل‌کننده درب دادگاه، مردم شاهد صف‌های طولانی در این مکان باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوروز استان اصفهان نجف آباد بازار نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد