Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده و گندزدایی محیط با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، توحید الهام دوست، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه، این دستگاه ها توانایی استریل و ضدعفونی محل بدون نیاز به هبچگونه ماده شیمیایی و به صورت نامحدود را دارد، اظهار کرد: این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم نظارتی و پایش خودکار توانایی کار کرد مداوم را دارا می باشد و دستگاه کاملا هوشمند و برنامه پذیر بوده  و نیاز به اپراتور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وسیله نیاز به شارژ کردن و قرار دادن ماده اولیه در داخل دستگاه نداشته و علاوه بر اینکه کاملا کم مصرف می باشد (حدود ۶۰ وات)،  مجهز به سنسور های  PIR – DS TEMP – O۲ – O ۳  و  سیستم خنک سازی هوشمند است.

الهام دوست درباره مکان های که این دستگاه قابل استفاده است، توضیح داد: این وسیله قادر به استریل کردن محیط هایی نظیر بیمارستان ها، فروشگاه ها، کابین اتویوس، کابین خودرو، سطل زباله های عفونی بیمارستان ها، اتاق های پرو لباس و کمد های لباس بوده و قابلیت تزریق به آب برای استربل کردن آب و استفاده از آب به عنوان شوینده قوی و سازگار با پوست است.

به گفته مدیرعامل سازنده این دستگاه، قیمت این دستگاه ها نسب به توان، غلظت و هچنین سیستم های کنترلی و فیلتر های استفاده شده از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی درباره مزیت های استریل کردن محیط با گاز ازن تصریح کرد: روش استریل کردن توسط گاز ازن مزیت های فراوانی نسبت به روش های معمول استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دارد که شامل کاملا ارگانیک بودن آن، عدم نیار به استفاده از هیچگونه ماده شیمیایی، دستگاه به صورت نامحدود توانایی استریل و ایزولاسیون میحط را دارد، برخلاف مواد شیمیایی صنعتی ( وایتکس – الکل و...)خورنده نیست و نیاز به شستشوی محیط بعد از ایزولاسیون را ندارد.

شایان ذکر است، ازن یک مولکول ۳ اتمی می باشد که یکی از قویترین اکسید کننده های موجود هست که تاکنون کشف و مورد استفاده قرار گرفته شده است، این گاز بعد از تولید و رهاسازی در محیط توانایی استریل و ایزوله کردن محیط را در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد و بعد از استریل کردن و ایزوله کردن محیط به اکسیژن خالص تبدیل میشود و  به هیچگونه ماده شیمیایی برای شستشوی محیط نیاز ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی کرونا کرونا ویروس استریل کردن کردن محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است