Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد حاج جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شهید بهشتی پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، به حداقل ممکن رسیده و دیگر در خوابگاه ها مستقر نیستند و در محل دیگری که به صورت سوئیت های جداگانه و با نام خوابگاه خودگردان دانش پژوهان، اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۲۰ دانشجوی غیرایرانی دختر و ۳۰ دانشجوی غیر ایرانی پسر که از جمله دانشجویان آفریقا هستند، پس از شیوع ویروس کرونا در ایران مانده اند.

مسوول کمیته اجرایی تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شهید بهشتی گفت: تدابیری اندیشیده شد تا برخی از آنها که مجبور بودند اینجا بمانند، از جریان زندگی عمومی در خوابگاه، فاصله بگیرند.

حاج جباری همچنین گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پایش سلامت و ارزیابی اولیه دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه از نظر ابتلا به این بیماری انجام شد و اخیرا نیز این دانشجویان، مجددا مورد پایش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه البته دانشگاه از لحاظ حضور فیزیکی دانشجویان تعطیل است، اما آموزش تعطیل نشده است، توضیح داد: با توجه به زیرساخت های مطلوب فناوری اطلاعات در دانشگاه شهید بهشتی، اکنون کلاس های درس به صورت الکترونیکی برگزار می شود و فعالیت های آموزشی ادامه یافته و دایر است.

حاج جباری ادامه داد: پیش از آنکه بیماری کرونا در کشور شیوع یابد و از زمان گسترش در چین؛ مرکز بهداشت و درمان دانشگاه شهید بهشتی، یک سری تدابیر پیشگیرانه را در نظر گرفت و برای کل خوابگاه ها اطلاعیه هایی در زمینه رعایت بهداشت فردی و محیطی صادر کرد.

به گفته وی، در تمام ۱۵۰۰ اتاق خوابگاهی، قبل از شیوع ویروس در ایران، موارد پیشگیرانه و بهداشتی الزامی مطرح و در خوابگاه ها به دانشجویان ابلاغ شد.

 معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: پس از آن نیز شاهد بودیم شرایط به گونه ای شد که دانشگاه ها برای ضدعفونی کردن مجبور به تخلیه خوابگاه ها شدند. 

حاج جباری توضیح داد: ستادی در این زمینه با عنوان کمیته «مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا» در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد. همان روز ایجاد کمیته، با مدیریت های مختلف دانشگاه مکاتباتی انجام و برای هرکدام موارد اجرایی ابلاغ شد که دقت در نظافت و شستشوی محیط و گندزدایی سرویس ها از آن جمله بود.

به گفته وی، حتی پیش از اینکه این اتفاق ها رخ دهد، از همان روزها، ورود به خوابگاه ها با اثر انگشت دانشجویان، متوقف شد.

حاج جباری گفت: تا زمانی که خوابگاه ها را تخلیه کردیم، هیچ مورد ابتلا به کرونا در دانشگاه وجود نداشت. حتی مورد مشکوک نیز در دانشگاه شهید بهشتی مشاهده نشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: ما حتی در ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران، فهرست دانشجویان اهل قم را احصا کردیم و قبل از اعلام وزارتخانه،‌ به دنبال تماس با این دوستان بودیم که اگر آخر هفته را به قم سفر داشتند آنها را کنترل کنیم که خود وزارت علوم چارچوبی را برای تخلیه خوابگاه ها تعیین کرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با ارائه آخرین آمار اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی دانشجو ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی دانشجو دانشگاه شهید بهشتی شیوع ویروس کرونا شیوع ویروس خوابگاه ها حاج جباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور، برای حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.

در این تجمع دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «دانشجو بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «استاد ما بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «دانشجوی حق طلب حمایتت می‌کنیم»، «اسرائیل بی‌حیا بترس از خشم ما»، «دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم»، «وجدان ما بیدار است از اسرائیل بیزار است»، «مثلث شوم و پلید و ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس» حمایت خود را از دانشجویان آزادیخواه جهان اعلام کردند.

دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه یزد همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

کد خبر 6091468

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود