Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:24:09 GMT

طرح تفکیک زباله از مبدا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۶۴۲۹

طرح تفکیک زباله از مبدا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

سرپرست شهرداری هیدج گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای حفظ سلامتی شهروندان و کارگران شهرداری با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش ایمنا، ناصر مرسلی با بیان این‌که کار جمع‌آوری و تفکیک زباله تعطیل بردار نیست، اظهار کرد: از شهروندان انتظار داریم حتی‌الامکان در این روزها کمتر زباله تولید کنند و تفکیک از مبدا را به ویژه نسبت به زباله‌های شبه‌عفونی که احتمال ویروس وجود دارد، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با اجرای تفکیک زباله از مبدأ، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود، لذا موضوع تفکیک زباله از مبدا باید به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل شود.

سرپرست شهرداری هیدج با بیان این‌که خانواده‌ها باید در راستای تحقق این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند که خوشبختانه در اغلب نقاط شهر این موضوع رعایت می‌شود، افزود: هنوز در برخی از قسمت‌های شهر شهروندان همکاری نمی‌کنند و مشاهده می‌کنیم مردم انواع زباله‌های خشک و تر خود را در یک مخزن زباله می‌ریزند که در این صورت تفکیک آن برای شهرداری بسیار سخت می‌شود.

مرسلی با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله‌های تر و خشک از یکدیگر در مبدا، این حرکت را گامی مهم در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و جلوگیری از افزایش زباله و نیز ایجاد سهولت در تفکیک و بازیافت مطلوب زباله و کاهش آلودگی و افزایش پاکیزگی محیط زندگی دانست و افزود: شهروندان باید در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با رعایت اصول بهداشتی و تفکیک زباله‌هایی همچون کاغذ، شیشه، آلومینیوم، زباله‌های مایع از جامد و سایر زباله‌ها، ضمن افزایش سطح ایمنی و بهداشت محیط، در داشتن شهری پاکیزه‌تر و در نتیجه محیط زندگی سالم‌تر، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 414120

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری شهرداری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تفکیک زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق