Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:36:01 GMT

شمیم بیدمشک در کوچه‌باغ‌های مهریز

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۵۴۶۱

شمیم بیدمشک در کوچه‌باغ‌های مهریز

ایسنا/یزد با نزدیک شدن به فصل بهار، بیدمشک نخستین درختی است که به شکوفه می‌نشیند و عطرِ خوش آن مشام هر رهگذری در کوچه باغ‌های مهریز را پرمی کند.

«محمدجعفری» رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این موضوع می‌گوید: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان مهریز بیش از 80 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه می‌کند: در شهرستان مهریز چهار واحد صنعتی و بیش از 40 واحد سنتی عرق‌گیری گیاهان دارویی از جمله بیدمشک وجود دارد که سالیانه حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن عرقیجات گیاهی در آنها تولید می‌شود.

جعفری در ادامه خاطرنشان می‌کند: عرق بیدمشک تنظیم‌کننده ضربان قلب، مقوی قلب و معده، نشاط آور و تقویت کننده اعصاب است ولی نوشیدن آن با شکر برای افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه نمی‌شود.

«بیدمشک» گیاهی خوشبو و خوش‌رنگ با شکوفه‌های زردرنگ است که عمر گل‌دهی درختچه‌های آن از اوایل اسفند ماه تا حداکثر پایان اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مهريز جهاد كشاورزي بیدمشک نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب کرخه از کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

امین ملکشاهی با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو سرنشین آن را بازداشت کردند و هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند