Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخریب مساجد در دهلی‌نو را تنها می‌توان به یک نوع جهان‌بینی نسبت داد که مبنای آن نفرت از هر چیزی است که در خارج از اعتقادات و تفکرات یک گروه خاص قرار دارد. آنچه امثال طالبان و داعش سال‌ها رقم زده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد : صحنه های ویرانی در مساجد دهلی که در نتیجه شورش هندوها علیه مسلمانان به وجود آمده است تخریب مساجد به دست افراط گرایان طالبان و تروریست های داعش را به ذهن انسان متبادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

هندوها در اواخر ماه فوریه در عرض 48 ساعت بسیاری از مساجد را در دهلی نو تخریب کردند که تصاویر تنها تعداد کمی از مساجد تخریب شده در شمال شرقی هند برای آگاهی جهان از جنایتی که علیه مسلمانان در هند صورت می گیرد در این جا به نمایش در می آید.

 

 

 

 

در این گزارش آمده است: مشاهده ویرانی در مساجد دهلی یادآور اقدامات طالبان برای انفجار در مساجد در مارس سال 2001 میلادی در « Gautam Buddha» و « Bamyan Valley» افغانستان است.

 

 

 

 

تخریب مساجد در دهلی همچنین یادآور بلدوزرها و بمب های گروه تروریستی داعش برای تخریب مکان های تاریخی و عبادی در سوریه و عراق است.

 

 

 

 

به عنوان مثال داعشی ها  دست به ویرانی یک معبد 1900 در پالمیرای سوریه زدند و یا مسجدی را در موصل منفجر كردند كه گفته می شود یونس پیامبر در آنجا دفن شده است.

 

 

 

 

گزارش ها نشان می دهد که تنها در طول یک هفته 16 مسجد که نام آنها در فهرست های رسمی آمده است در دهلی مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده اند.

 

 

 

این گونه تخریب ها را تنها می توان به یک نوع  جهان بینی نسبت داد که مبنای آن نفرت از هر چیزی است که در خارج از اعتقادات و تفکرات یک گروه خاص قرار دارد.

 

 

 

این جهان بینی همان چیزی است که رویکرد طالبان و وحشی گری های داعش را در پی داشت و همان چیزی است که در پشت هدف قرار گرفتن مساجد در شمال شرقی دهلی و به آتش کشیدن کتاب آسمانی قرآن در این مساجد نهفته است.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: هندوها مساجد جهان طالبان داعش جهان بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی