Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صباحی گفت: به‌منظور اجرای احکام شرعی برای جان‌باختگان کرونا ویروس تیمی سه نفره از روحانیون در بیمارستان شهید بهشتی انزلی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام «عباس صباحی» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جلسه امور شرعی کروناویروس در دفتر امام جمعه انزلی اظهارداشت: یک گروه سه نفره از روحانیون در محل بیمارستان شهید بهشتی انزلی مسقر شدند تا مراسم شرعی غسل، کفن و نماز را بر میت انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

رییس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی به استفتاء مقام معظم رهبری در رابطه با غسل، کفن و نماز بر میت فوت شده بر اثر کرونا که بر انجام حداقل واجبات تاکید داشتند اشاره و تصریح کرد: ایشان در پاسخ به این سؤال که اگر شخصی بر اثر بیماری واگیردار کرونا ویروس که طبق نظر متخصصان، سرایت سریعی دارد، فوت کند در خصوص غسل، کفن و نماز چنین میتی وظیفه چیست؟ فرمودند: مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود؛ بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هر چند با صرف هزینه، باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد، در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و هر چند از روی لباس کفن کرده و دفن کنند.
 

به گفته وی خانواده متوفی باید کفن را تهیه کرده و سایر واجبات توسط روحانیون انجام می‌شود، آنها می‌توانند باقی مراسم تدفین را با رعایت احتیاط‌های لازم، به‌جا آورند.



 حجت‌الاسلام صباحی همچنین متذکر شد: بر اساس پاسخ اکثر دفاتر مراجع قم و استان تلاش بر این است که اموات بدون غسل، کفن و نماز دفن نشوند.
 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به هنگام مواجهه با شرایط حاد توصیه‌های ارزشمندی به مردم دارند، اظهار داشت: ایشان قرائت دعای هفت صحیفه سجادیه را در این رابطه بسیار موثر دانسته‌اند.



رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی از مردم خواست در مواجهه با بحران با رعایت نکات بهداشتی به توصیه علما و بزرگان دینی متوسل شده و با دعا و خواندن قرآن، آرامش روحی و روانی خود را حفظ کرده و به دستورات دین و سیره انبیاء و ائمه اطهار عمل کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستور فرماندار مبنی بر هماهنگی با ائمه جماعات و هیات امنا مساجد جهت تعطیلی نمازهای جماعت بر اساس مصوبه شورای بهداشت و سلامت انزلی اشاره و تصریح کرد: به همین منظور کلیه فعالیت‌های گروهی، فرهنگی، قرآنی و مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

 
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی همچنین از توزیع بسته‌های حمایتی توسط برخی از هیئت‌های مذهبی این شهرستان خبر داد و افزود: بسته‌های حمایتی در بین مردم بی‌بضاعت انزلی توزیع شده است.



وی خاطرنشان کرد: بعضی از محلات نیز توسط گروه‌های خودجوش مردمی با مدیریت ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد سمپاشی و گندزدایی شدند.
 

حجت‌الاسلام صباحی ارسال پیامک جهت تعطیلی نمازهای جماعت و فعالیت‌های مذهبی به‌صورت گروهی به کلیه ائمه جماعات و هیات امنا مساجد، تاکید بر ضدعفونی و گند زدایی مساجد و بقاع متبرکه به‌وسیله محلول‌های بهداشتی موجود، صدور بیانیه شورای هیات مذهبی در شبکه‌های اجتماعی و اعلام همکاری آنان جهت مقابله با ویروس کرونا با همکاری گروه‌های جهادی را از دیگر اقدامات انجام شده اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی در این ایام اعلام کرد.

    پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: جانباختگان کرونا ویروس کرونا در گیلان حجت الاسلام کفن و نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم