Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس نسبت به برخورد قانونی و شدید با محتکران کالاهای بهداشتی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم و کسانیکه اقدام به اجاره منازل مبله در شیراز و سایر نقاط فارس می‌کنند، هشدار جدی داد.

عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان فارس ضمن قدردانی از دست اندرکاران مهار و مبارزه با کروناویروس، گفت: دشواری‌های فراوانی در زمینه تامین و توزیع کالاهای بهداشتی داشیم و رایزنی‌های بسیاری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با بیان اینکه بیماری کووید 19 آرامش مردم را با مخاطره مواجه کرده است، این موضوع را نشات گرفته از اقدامات دشمنان داخلی و خارجی دانست و گفت: برخی با مردم عناد دارند و به همین دلیل به دنبال افزایش تنش هستند، انتظار داریم دستگاه قضایی در برخورد با این مسائل قاطعانه عمل کند.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم مساعدت با اصناف و کارگرانی که با مشکلاتی مواجه شده‌اند، گفت: فارس در قیاس با سایر استان‌های کشور، وضعیت مناسبی در زمینه‌های مختلف دارد.

رحیمی با یادآوری اینکه بیماری کووید19 هنوز به نقطه پیک نرسیده است، لزوم همراهی با مجموعه مدیریتی استان را متذکر شد و گفت: حداقل کاری که همه می‌توانند به آن اهتمام ورزند، دادن آرامش به مردم است.

وی تجهیز کارکنان به اقلام بهداشتی و آموزش های لازم را از ضرورت‌ها برشمرد و افزود:  بازار در شرایط مطلوبی قرار دارد که نشانگر همراهی اصناف است اما همچنان با احتکار کنندگان برخورد لازم انجام خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به طرح درخواست‌هایی برای قرنطینه کردن شیراز و استان، گفت: کنترل مبادی ورودی فارس به جد انجام می‌شود و قرنطینه کردن تنها با صلاح دید ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کروناویروس امکان پذیر است.

براساس این گزارش، رحیمی همچنین گفت: با توجه به ممنوعیت ورود مسافر نوروزی به استان فارس؛ هیچ مکان رسمی و غیر رسمی اجازه پذیرش مسافر را ندارد.

استاندار فارس تصریح کرد: اجاره منازل مبله به مسافران خلاف مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان است.

رحیمی خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی و انتظامی فارس به دقت این دستور را کنترل و پیگیری می‌کنند و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دستگاه قضائی استان فارس کروناویروس استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان

 به گزارش تابناک، سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی  لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) درکهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه و شمال غرب فارس و سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران دور از انتظار نیست.

این شرایط جوی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب هرمزگان، کرمان، فارس، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نیمه غربی یزد و پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطرات جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری با اشاره به افزایش وزش باد و ارتفاع موج در خلیج فارس آورده است: وزش باد شدید لحظه‌ای تا ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۲ متر یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان  و جمعه (۱۴ اردیبهشت) در تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری،احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است