Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرنطینه کامل ایتالیا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیلی تمام ورزش های این کشور را به همراه آورد و سری آ هم حداقل تا سوم آوریل برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم بدترین روزهای خود را در حال سپری کردن است. ویروس کرونا این کشور را نابود کرده است. دیروز  (دوشنبه) تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به ۹۱۷۲ نفر ( ۱۸۹۷ نفر بیشتر تر از یکشنبه) و تعداد جانباختگان به ۴۶۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط غیرمنتظره دولت ایتالیا را مجبور کرد تمام کشور را قرنطینه کند. جوزپه کونته، نخست وزیر وضعیت قرمز را اعلام کرد و هرگونه تردد غیر ضروری را ممنوع دانست. بر این اساس هر کسی باید در شهر خود بماند.  

مدارس و دانشگاه های ایتالیا همچون سینما، تئاتر و سالن های ورزشی تا سوم آوریل تعطیل خواهند بود. این شرایط ورزش ایتالیا را نیز متوقف کرد چون امنیت ورزشکاران و تمام افراد پیرامونشان غیرممکن خواهد بود به عنوان مثال پیش از دیدار یکشنبه یوونتوس و اینتر صدها تیفوسی منتظر خروج نراتزوری ها از هتلشان بودند. این کار بر خلاف قوانین ذکر شده دولت ایتالیا بود چون مردم باید حداقل فاصله یک متر را بین هم رعایت کنند. 

عصر دیروز (دوشنبه) تمام روسای فدراسیون های ورزشی این کشور با رییس کمیته ملی المپیک جلسه داشتند که در نهایت تصمیم گرفته شد تمام رقابت های ورزشی حداقل تا سوم آوریل متوقف شود. کمیته خواستار دستور دولت شد که کونته بامداد امروز (سه شنبه) این موضوع را تایید و اعلام کرد باید همه رقابت های ورزشی و حتی فوتبال متوقف شوند.

پیش از این تصمیم بازیکنان رشته های مختلف احساس امنیت نمی کردند و اتفاق های قابل توجهی در این رابطه رخ داد. اینتر از انجام بازی مقابل رن در لیگ جوانان سرباز زد که منجر به شکستشان خواهد شد و دو بازیکن کاسنزا از سفر به ورونا امتناع کردند. همچنین تیم بسکتبال ساساری برابر سن پابلو بورگوس بازی نکرد چون این دیدار قرار نبود پشت درهای بسته برگزار شود.‌

 تیم های حرفه ای ایتالیایی همچنان می توانند به آماده سازی خود برای رقابت در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان ادامه دهند و بازی هایشان در این دو هفته لغو نخواهد شد. با این حال ممکن است پس از این تاریخ یوفا تصمیماتی را اتخاذ کند. ممکن است یورو ۲۰۲۰ را به تعویق بیندازد چون بدون پایان یافتن فصل، برگزاری این رقابت ها غیرممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سری آ ایتالیا ایتالیا کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود