Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@11:19:26 GMT

آلبوم «خراسانیات» محمدرضا شجریان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۹۰۱۱

آلبوم «خراسانیات» محمدرضا شجریان منتشر شد

به گزارش مهر، آلبوم «خراسانیات» از مجموعه آثار منتشرنشده محمدرضا شجریان به آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان از روز سه شنبه بیستم اسفند ماه در بازار موسیقی منتشر شد. البته طبق اعلام سامانه صدور مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز آلبوم «خراسانیات» متعلق به شرکت «دل آواز» در ژانر موسیقی سنتی پیش از این و در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ با شماره پرونده ۵۲۴۰-۱۳۹۷ صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبوم «خراسانیات» با الهام از موسیقی مقامی منطقه خراسان بر اساس اشعاری از عماد خراسانی تولید و اجرا شده است که «مقدمه کاروانیان»، «زلفای قجری»، «تک نوازی سنتور»، «یقین دِرُم»، «گفتی که ممیر وچهار مضراب»، «قطعه خزان»، «ساز و آواز دشتستانی- از اجرای صحنه در آلمان غربی ۱۹۸۹» عنوان آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم که بخشی از طراحی گرافیک آن با دست نوشته‌ای از پرویز مشکاتیان انجام گرفته، آمده است: «آلبوم خراسانیات اثر شنیده‌نشده‌ای است با صدای محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی و آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است. در این اثر که برگرفته از موسیقی مقامی خراسان است، از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار بهره گرفته شده است.

ضبط استودیویی این آلبوم مربوط به سال ۱۳۶۵ بوده د راستودیو «بل» صورت گرفته، اما تا به حال منتشر نشده است. اجرای موسیقی این اثر را نیز گروه عارف بر عهده داشته که از نوازندگان این گروه می‌توان به پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار اشاره کرد. ضمن اینکه ایرج حقیقی صدابردار و میکس قطعات، غلامرضا صادقی تدوین، میکس دیجیتال و مسترینگ، آوا مشکاتیان طراح گرافیک دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل داده اند.»

منبع: الف

کلیدواژه: پرویز مشکاتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»

به تازگی فیلم سینمایی پرویزخان به اکران آنلاین درآمده است. این فیلم به برهه‌ای از زندگی پرویز دهداری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال می‌پردازد. دختر پرویز دهداری نظرات خود را پیرامون این فیلم بیان کرد و دلیل گلایه برخی ورزشکاران را گفت. 

دیگر خبرها

  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • ویدیو/ پرویز مظلومی: استقلال استادیوم می خواهد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا