Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:31:49 GMT

آغاز غربالگری خانه به خانه کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۹۸۰۵

آغاز غربالگری خانه به خانه کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامرضا شهابی سه‌شنبه ۱۹ اسفند در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: طرح غربالگری خانه به خانه و محله به محله با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با استفاده از همه ظرفیت بسیج و سپاه برای تأمین سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌های درمانی سپاه و بسیج برای ارائه خدمات بهداشتی با هماهنگی کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی آماده است تا در این عملیات جهادی حضورداشته باشد و خدمات‌رسانی شود.

شهابی گفت: همه‌کسانی که باید در این زمینه انجام‌وظیفه کنند تلاش کرده‌اند، امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دیگر دستگاه‌ها درباره مدیریت کرونا از روزهای قبل سازمان‌یافته‌تر واردشده و انجام‌وظیفه می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر تأکید کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا بسیج در حد توان کمک‌هایی برای کنترل این بیماری داشته است و در صورت ضرورت و نیاز به حضور نیرو نیز بسیج این آمادگی را دارد که گروه‌هایی را در اختیار مراکز مقابله با این بیماری قرار دهد.

وی با تأکید بر رعایت اصل خود مراقبتی افزود: بسیج آمادگی همکاری همه‌جانبه برای کنترل این بیماری را دارد و تاکنون نیز گروه‌های جهادی مناطق زیادی از شهر و روستا را ضدعفونی کرده‌اند.

شهابی گفت: بسیج آمادگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا به‌ویژه ضدعفونی منازل، اداره‌ها، معابر عمومی، تولید ماسک زیر نظر مراکز بهداشتی و درمانی، کمک در جداسازی افراد بیمار و سالم و اعلام بسیج همگانی برای اهدا خون را دارد.

کد خبر 491272 برچسب‌ها استان بوشهر وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دفاع - بسیج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دفاع بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه