Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:50:01 GMT

کارکنان منابع طبیعی گالیکش خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۰۲۱۹

کارکنان منابع طبیعی گالیکش خون اهدا کردند

صفر سیجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام متولیان سازمان انتقال خون مبنی بر کاهش ذخایر خونی و درخواست از مردم برای اهدای خون، کارکنان اداره منابع طبیعی گالیکش هم با درک موضوع و به منظور کمک به بیماران نیازمند، بخشی از خون خود را اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به اتفاق ۱۴ نفر از همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش امروز (سه‌شنبه) با حضور در پایگاه انتقال خون گنبدکاووس درمجموع ۱۵ واحد خونی برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردیم.

سیجانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در همه سختی‌ها کنار هم بوده‌ و هستند، اضافه کرد: امروز هم که به خاطر ویروس کرونا، ذخایر خون کشور ما کاهش یافته بایستی در کنار هم باشیم و به بیماران نیازمند به خون، کمک کنیم.

وی با درخواست از شهروندان گالیکش و دیگر مردم شرق گلستان مبنی بر حضور نیافتن در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مناطق جنگلی با توجه به شیوع بیماری کرونا تا زمان بهبود شرایط، خاطرنشان کرد: ماموران منابع طبیعی با استقرار در مبادی ورودی این مکان‌ها، اجازه ورود به مسافران و گردشگران را نمی‌دهند.

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش همچنین با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در این هفته و باهدف توسعه منابع طبیعی درسطح ۱۴۰ هکتار از اراضی جنگلی، حاشیه مزارع کشاورزی و برای زراعت چوب، نهالکاری انجام می‌شود که ۱۰ هکتار آن توسط کارکنان این اداره با همکاری برخی تشکل‌های مردم نهاد شهرستان و در قالب طرح ملی نهضت سبز، انجام شده است.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مساحت عرصه‌های طبیعی آن اعم از جنگل و مرتع ۵۲ هزار هکتار می‌باشد که از این مقدار حدود هزار هکتار آن عرصه‌های مرتعی و مابقی جنگل است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا مسافران منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی مردم نهاد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاوید بخت پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرانه نخست جنگل در کشور را دارد و ۸۷ درصد مساحت استان در عرصه‌های ملی است.

وی با بیان اینکه دوهزار و ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۵۰ گونه گیاه دارویی در استان رشد می‌کنند، گفت: ریشه کنی و برداشت بی رویه سبب شده که گیاهانی همچون، «بن سرخ»، «بیلهر»، «تره»، «جاشیر» خوراکی، «کرفس» کوهی، «آنغوزه» و «باریجه» در خطر انقراض قرار بگیرند.

جاوید بخت تصریح کرد: جریمه ریشه کنی هر بوته بر اساس قانون یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است اما همچنان ریشه کنی گیاهان در استان ادامه دارد.

وی افزود: مسدود کردن جاده‌های فرعی منتهی به مراتع، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های جمعی و سازماندهی نیروها به سمت مناطق بحرانی که خطر تخریب گیاهان مرتعی دارند از مهمترین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ریشه کنی گیاهان کوهی و در حال انقراض استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵ هزار بوته کرفس در منطقه دیمشوک با مشارکت شهروندان طبیعت دوست در عرصه‌های منابع طبیعی کشت شد، گفت: استفاده از ظرفیت مرتع‌داران دارای پروانه به صورت بهینه از منطقه «گُرگو»، «دلی گردو» و «میان تنگان» و همچنین برخورد قانونی لازم برای عبرت آموزی دیگران از اقدامات انجام شده در راستای کاهش بوته کنی هستند.

جاوید بخت تصریح کرد: فرهنگ سازی اساسی و اصولی مرتبط با بقای منابع طبیعی برای آیندگان، آموزش مردم و جوامع محلی درباره زمان و میزان بهره‌برداری از گیاهان مرتعی و اطلاع رسانی عواقب قانونی و میزان جرایم ریشه‌کنی گیاهان مراتع، می‌تواند به کاهش بوته کنی در استان و جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی کمک کند.

کد خبر 6094110

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت