Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخاییل اولیانوف روز سه‌شنبه در حساب خود در توییتر نوشت: شرکای آمریکایی همواره در زمینه راهبردی متحدان راهبردی خود فرانسه و انگلیس را از یاد می‌برند. 

وی افزود: آنها نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند که اظهارات یکجانبه آنها در مورد (خلع سلاح هسته ای) چین ازنقطه نظر سیاست واقعی عجیب بنظر می رسد و موضع آن کشور (آمریکا) را ضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف این مطلب را در پاسخ به توییت کاربری نوشت که گفته بود هیات آمریکا در کنفرانس بین المللی لندن در هفته گذشته بارها از چین خواست در مذاکرات سه جانبه روسیه و آمریکا شرکت کند تا از مسابقه تسلیحاتی جلوگیری شود.

این کاربر شبکه توییتر خاطرنشان کرد که پکن باتوجه به مسیر گسترش توانمندی هسته ای این کشور، تهدید جدی برای امنیت راهبردی محسوب می‌شود.

گفتنی است ایالات متحده بارها از چین خواسته است که به مذاکرات سه‌جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو بپیوندد.

روز اول بهمن ماه "رابرت وود" سفیر خلع سلاح آمریکا در افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح تحت حمایت سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: ما فکر می‌کنیم با توجه به اینکه تخمین زده می‌شود ذخایر هسته‌ای چین در طی 10 سال آینده دو برابر شود، اکنون زمان آن است که مذاکرات سه جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو انجام شود. 
وود افزود: هفته گذشته واشنگتن مذاکرات سه‌جانبه احتمالی را در یک جلسه امنیتی با روسیه مورد بحث و گفت وگو قرار داد و در مورد برگزاری این مذاکرات با روسیه به تفاهم‌هایی دست یافت.  

پکن اعلام کرده است که تسلیحات چین در پایین‌ترین سطح نیازهای امنیت ملی قرار دارد و قابل مقایسه با اسلحه‌های روسیه و ایالات متحده نیست. 

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرده است که مسکو در مذاکرات سه جانبه احتمالی شرکت خواهد کرد، اما وی چین را مجبور نخواهد کرد که موضع فعلی خود را تغییر دهد. 

برچسب‌ها روسیه فرانسه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فرانسه ایالات متحده آمریکا فرانسه آمریکا آمریکا روسیه آمریکا آمریکا روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه فرانسه ایالات متحده آمریکا مذاکرات سه جانبه خلع سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو