Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:37:58 GMT

کدام بیماری خطرناکتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۶۱۰۰

کدام بیماری خطرناکتر است؟

اقتصادآنلاین - دلسا پزشکپور؛ ترس! ترس از کمبود، قحطی و گشنگی همراه همیشگی نوع بشر است؛ فارغ از ملیت و جنسیت و این نکته‌ای است که در روزهای اخیر به دفعات مشاهده شده است.  رفتارهای عجیبی که موجب خودتحقیری مردم ما با تکرار این جمله که مردم کجای دنیا اینگونه رفتار میکنند؟  

درحالیکه با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، دولت‌ها تدابیری برای کنترل اوضاع اندیشه‌اند که یکی از این تدابیر، قرنطینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهیت قرنطینه سبب بروز ترس در جامعه می‌شود و به موجب آن مردم اقدام به تهیه کالاهای ضروری که شامل اقلام بهداشتی و خوراکی می‌شود، می‌کنند. اما توازنی در مقدار خرید افراد وجود ندارد و عده‌ای به سمت احتکار این اقلام، قدم برمی‌دارند. البته که ممکن است هدف عده‌ای از این احتکار صرفأ مصرف شخصی باشد اما همین نیت نیز موجب می‌شود که به کمبود در جامعه دامن زده شود و در این شرایط مردم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. 

در این چند وقت اخیر، درگیری‌های بسیار زیادی را دقیقأ به همین دلایل در کشورهای مختلف شاهد بودیم. حتی در کشوری مانند ژاپن که مردمش به عنوان مردمان با فرهنگ در زمان وقوع بحران‌ها یاد می‌شود، شاهد درگیری خیابانی بر سر ماسک بوده‌ایم. در کشورهای غربی نیز مانند آمریکا و انگلستان بسیاری از قفسه ها خالی شدند و ویدئویی پخش شد که در استرالیا دو زن بر سر بسته دستمال توالت با هم دعوا میکردند. در آلمان با وجود نرخ بالای رشد کرونا مسابقات فوتبال از طرف دولت تعطیل نشد و مردم زیادی به استادیوم ها رفتند و در فرانسه تجمعات خیابانی برای روز زن برگزار شد.

اتفاقاتی که در ایران افتاده نیز تفاوت معناداری با دیگر نقاط دنیا ندارد. ما شاهد جنگ بین مردم سر اقلام نبودیم و نرخ رعایت موارد بهداشتی هم اصلا کم نبوده. اما هدف ما در این گزارش تنها ستایش درک ایرانیان در شرایط بحرانی نیست. هدف ما نشانه گرفتن حس خودکم‌بینی است که در ایرانیان بسیار زیاد است. و براساس همین حس به صورت مداوم از یکدیگر انتقاد می‌کنیم. البته نکته‌ای که در این بین بسیار مهم است، این نوع نگاه در رسانه‌های داخلی نیز وجود دارد و مسایلی که مردم ایران با آن درگیر هستند را با نگاهی انتقادی نسبت به مردم بررسی می‌کنند. این نوع نگاه سبب شکاف اجتماعی می‌شود و در نتیجه خودباوری در بین افراد جامعه از بین خواهد رفت. که در نهایت موجب می‌شود، همواره ایرانیان خود را ضعیف‌تر، عقب‌مانده‌تر و کوچک‌تر از ملیت‌های دیگر تلقی کنند که این نوع نگاه اصلأ صحیح نیست.

به بیان دیگر، بیماری کووید 19 بهانه‌ای شد تا به جهانیان ثابت شود که همواره پیشرفت اقتصادی جوامع به معنی رشد فرهنگی آن جامعه نخواهد بود و بالعکس. شاید وقت آن رسیده است که اندکی با خود و فرهنگمان مهربان‌تر باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس قرنطینه ویروس کرونا اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود