Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طراحی شرکت گارنو گفت: تقاطع ها و پروژه های متعددی در کرمان ساخته شده که دانش ساخت آن ها تنها در انحصار قرارگاه خاتم قرار دارد و هیچ شرکت دیگری در ایران توانایی ساخت آن ها را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح میدان آزادی کرمان مهرماه سال ۹۴ آغاز شد، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه عظیم را در دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه سرانجام در سوم اسفندماه سال گذشته با وجود وقفه ای چند ماهه به علت عدم پرداخت بدهی این قرارگاه توسط شهرداری، افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه سوالات و اشکالاتی در رابطه با طراحی و نحوه اجرای آن به وجود آمد که در این گفتگو مدیر طرح پروژه میدان آزادی کرمان، یکی از شرکت های طراح این پروژه به شبهات مطرح شده در ارتباط با آن پاسخ داد.

شهرداری پاسخگوی اجرای نیمه تمام پروژه آزادی باشد

امیر طاهری زاده در ارتباط با عدم تملیک اراضی اطراف خیابان بهمنیار و ناتوانی پیمانکار در اجرای یکی از قسمت های این پروژه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه شهرداری نتواسنت اراضی مذکور را به دلیل مشکلات مالی خریداری کند همین امر سبب حذف یکی از بخش های این پروژه شد از این رو لازم است مسئولان مربوطه در شهرداری در این خصوص پاسخگو باشند.

مدیر طرح پروژه میدان آزادی کرمان افزود: پروژه میدان آزادی کرمان یک پروژه طرح و ساخت بود بدین معنی که قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار عملیات اجرایی و طرحی پروژه را بر عهده داشت.

وی مطرح کرد: در طراحی این پروژه چندین شرکت خصوصی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) همکاری داشتند، شرکت گارنو مدیریت طرح، شرکت مترا مشاور بررسی وضعیت ترافیکی این پروژه، شرکت کرانه پارس مشاور طراحی سازه، شرکت پارسی جو کنترل کیفی و شرکت ماهان زمین ساخت، وظیفه آزمایشات و عملیات تکنیک این پروژه را برعهده داشت.

طاهری زاده بیان کرد: عملیات پروژه میدان آزادی بر اساس طراحی که انجام شده بود ساخته نشد و در واقع سه قسمت از این پروژه به مرحله اجرا نرسید،یک بخش مربوط به تقاطع سطح صفر در خیابان بهمنیار اجرا نشد، در بخش دیگر بر اساس مصوبات شورای ترافیک باید سطح تقاطع میدان آزادی چراغ دار می شد که ناقص ماند و در حال حاضر گردش آزاد است، بخش آخر هم مربوط به تقاطعی بود که از خیابان بهمنیار وارد محدوده زیرگذر آزادی می شد که اجرایی نشد.

تعبیه ماهیت پدافند غیر عامل در اجرای زیرگذر آزادی کرمان

مدیر طراحی شرکت گارنو در ارتباط با رعایت وضعیت پدافند غیرعامل در اجرای این پروژه یادآور شد: با توجه به اینکه ماهیت این پروژه زیرگذر بوده همچنین قابلیت پاسخگویی در سطح صفر را نیز دارا است، بنابراین قابلیت تامین گردش پدافند غیر عامل را دارد.

وی اذعان کرد: پارکینگی که در این زیرگذر تعبیه شده مربوط به ماهیت پدافند غیر عامل است چرا که مجهز به یک پله فرار در گوشه ای از آن است و در صورت بروز هرگونه رخدادی قادر است به حفظ جان شهروندان کمک کند.

طاهری زاده ادامه داد: فضایی با متراژ هزار متر مربع در قسمت زیرین خیابان بهمنیار قرار دارد که می تواند به عنوان یک پناهگاه در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر طرح پروژه میدان آزادی کرمان تصریح کرد: تعبیه جانپناه و تهویه طبیعی از مهم ترین ویژگی های این پروژه محسوب می شوند، با توجه به اینکه این پروژه در منطقه شهری قرار دارد ویژگی تهویه طبیعی علاوه بر اینکه کاهش مصرف برق را به دنبال دارد، از ایجاد آلودگی صوتی هم جلوگیری می کند.

ایراد اصلی بار ترافیکی میدان آزادی متوجه عدم وجود زیرساخت های حمل و نقل شهری است

وی در ارتباط با درست بودن ماهیت این زیرگذر گفت: این طرح همچون سایر طرح های دیگر از جمله مصوبات شورای ترافیک است، قطعا با نگاه مدیریتی استان حتما باید اجرا می شد.

طاهری زاده در ارتباط با بار ترافیکی خیابان جمهوری به شریعتی عنوان کرد: میدان آزادی به عنوان مهم ترین تقاطع شهر کرمان جاذبه ترافیکی دارد و همواره مورد استقبال مردم قرار دارد، بخشی از ترافیک این قسمت مربوط به ترافیک گذری است و بخش دیگر ترافیکی موجود در خود میدان است.

مدیر طراحی شرکت گارنو افزود: بافت شهری و کاربری اطراف میدان سبب جذب ترافیک در این قسمت از پروژه میدان آزادی شده است، بار ترافیکی این منطقه ایراد پروژه نیست بلکه عیب اصلی مربوط به عدم وجود زیر ساخت های اصلی حمل و نقل عمومی در شهر است.

دانش ساخت پل ها و زیرگذرهای شهری در انحصار قرارگاه خاتم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت دیگری توانایی ساخت بهتر این پروژه نسبت به قرارگاه خاتم را دارد یا خیر، تاکید کرد: اساسا این سوال بدون پاسخ است چرا که پیش از این تقاطع ها و پروژه هایی در شهر ساخته شده که دانش ساخت آن ها تنها در انحصار قرارگاه خاتم قرار دارد و هیچ شرکت دیگری در ایران توانایی ساخت آن ها را ندارد.

طاهری زاده بیان کرد: دانش مورد نیاز برای ساخت تقاطع میدان آزادی شاید در اختیار شرکت های متعددی در کشور باشد اما هیچ تضمینی برای بهتر ساختن و ارتقا کیفی آن وجود ندارد.

هیچ فردی نمی تواند توانمندی قرارگاه خاتم را انکار کند

مدیر طرح پروژه میدان آزادی کرمان یادآور شد: پروژه میدان آزادی کرمان از کیفیت قابل قبولی از نظر عملیات اجرایی برخوردار است، از دیدگاه کیفی این پروژه قابلیت دفاع دارد علی رغم مسائل متعددی که سبب توقف عملیات اجرایی شد، قرارگاه خاتم توانست در کوتاه ترین زمان ممکن سازه ای با کیفیت مناسب ارائه دهد.

وی ابراز کرد: پیش بینی اولیه افتتاح این پروژه بازه زمانی ۲ ساله ای بود، بخشی از تاخیر زمان افتتاح پروژه  مربوط به جا به جایی تاسیسات سنگین و بخش دیگر مربوط به مسائل و مشکلات مالی این پروژه و عدم پرداخت به موقع بدهی شهرداری به این قرارگاه بود.

طاهری زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر شما پروژه های ساخته شده توسط شرکت های دیگر را با این پروژه ساخت دست مهندسان قرارگاه خاتم مقایسه کنید خواهید دید این قرارگاه هم از نظر مدت زمان انجام عملیات اجرایی و هم از نظر کیفیت سازه برتری دارد و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خیابان بهمنیار عملیات اجرایی طاهری زاده پدافند غیر ساخت آن ها دانش ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، این طرح را یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین طرح‌های استان دانست و گفت: برای تامین منابع آن تاکنون از طریق سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت اقداماتی انجام شده است. 

وی افزود: قرارداد ساخت این طرح سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار باقی ماند.

به گفته استاندار تا سال ۹۷ طرح راه آهن دورود به خرم آباد ۳۸ درصد و سال گذشته ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آقای شفقت به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و گفت: خواسته مردم استان تسریع در روند ساخت آن است که از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از طرح را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار و ادامه اجرای این طرح، مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به مرور از این منابع استفاده کند که این مهم در حال پیگیری است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حجم اعتبار طرح بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

علیرضا شفقت رقم مطالبات قرارگاه خاتم از طرح راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی