Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: دستگاه های سی تی اسکن و سونوگرافی پیشرفته که اساسی ترین نیاز بهداشت و درمان سطح منطقه آزاد ماکو محسوب می‌شود در سال جاری با هزینه مجموع ۵۰۰ هزار دلار توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و در محل بیمارستان فجر ماکو به بهره برداری رسید.

دکتر رحیم صمدی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری منطقه آزاد ماکو، از نبود امکانات تشخیصی مورد نیاز بیماران رنج میبرد و ارائه خدمات تصویربرداری سی تی اسکن به عنوان یکی از اولویت های اساسی و مطالبه مردی برای تامین نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران ضروری است، افزود: به همین منظور سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به تامین مالی خرید دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به قیمت ۳۵۰ هزار دلار جهت بکارگیری در بیمارستان فجر اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از بهره برداری دستگاه مذکور خبر داد و تاکید کرد: با بهره برداری از دستگاه فوق پیشرفته سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به صورت تقریبی ۹۰ درصد از اعزام بیماران به شهرهای دیگر کاسته خواهد شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به لزوم آمادگی تمامی واحدهای بهداشت و درمان کشور جهت پیشگیری و مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، دستگاه سی تی اسکن را یکی از اساسی ترین ابزارهای تشخیص روند رشد و درمان بیماری‌های تنفسی یاد کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین دستگاه سونوگرافی پیشرفته در بیمارستان فجر ماکو نیز به بهره برداری رسید که گامی بلند در رشد سلامت و درمان منطقه خواهد بود.

دکتر صمدی با تاکید براینکه دستگاه سونوگرافی پیشرفته آلمان از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و با نصب در بیمارستان فجر ماکو به بهره برداری کامل رسیده و به مردم منطقه خدمات رسانی میکند، افزود: این دستگاه نیز با ارز دولتی تخصیص یافته زیر نظر هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان به مبلغ ۱۰۲ هزار دلار خریداری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی تی اسکن بیمارستان فجر ماکو بیمارستان فجر منطقه آزاد ماکو بهداشت و درمان بهره برداری سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد