Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شهرستان مرزی راز و جرگلان از جمله شهرستان‌های محروم خراسان شمالی محسوب می‌شود که تاکنون بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مورد مثبت کرونا از این شهرستان به ثبت نرسیده است.

برگزاری جلسات و هماهنگی واحد

روح‌الله حسین‌پور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این شهرستان اظهار کرد: از زمانی که شیوع ویروس کرونا اعلام شد یک هماهنگی و سیاست واحد در شهرستان برای پیشگیری از ورود کرونا در پیش گرفتیم و جلسات آگاهسازی فراوانی بین کارکنان اداری و مسئولان تامینی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت‌های ما به دو بخش علمی و آموزشی و همچنین اجرایی تقسیم می‌شود و بر اساس سیاست‌های رسمی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان، شبکه بهداشت و درمان است، اما مطمئن هستیم اگر بخواهیم کرونا را شکست دهیم این دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد بنابراین همه امکانات شهرستان اعم از مادی و معنوی بسیج شده‌اند.

انسداد راه‌های ورودی به شهرستان از استان همجوار

فرماندار راز و جرگلان به برخی از اقدامات انجام‌ شده اشاره کرد و افزود: شهرستان راز و جرگلان نخستین شهرستانی بود که راه‌های ورودی را با توجه به‌سرعت گسترش ویروس کرونا در استان‌های همسایه مسدود کرد زیرا در مسیر استان گلستان و شهرستان‌های مجاور استان بودیم زیرا از ورود افراد مشکوک به شهرستان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اقدامات آموزشی و بهداشتی توسط شبکه بهداشت به‌صورت خانه به خانه در حال انجام است و تمام سیاست‌های آموزشی ابلاغی در سطح شهرها و روستاها در حال اجراست.

غربال تمام ساکنان و تشکیل پرونده سلامت

حسین‌پور گفت: بهورزها پس از شناسایی و غربال افراد، برای تمام افرادی که دارای علائم هستند پرونده تشکیل می‌دهند و مورد بررسی قرار می‌دهند تا در صورت بروز مشکل بلافاصله به بیمارستان‌ها منتقل شوند. ما نیز به همه دهیارها ابلاغ کرده‌ایم که نهایت همکاری با شبکه‌های بهداشت انجام شود و هیچ مشکلی در امکانات و اعتبارات نیز وجود ندارد.

وی به برخی کمبودها در روزهای نخست اشاره کرد و ادامه داد: کمبودهایی در شهرستان، مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده وجود داشت که با همکاری مجموعه‌هایی مانند سپاه، صنعت و معدن و اصناف اکنون دو کارگاه تولید ماسک در شهرستان فعال‌شده  که ۲ تولیدی دیگر نیز از امروز یا فردا به روند اضافه می‌شوند. نزدیک به ۵۵ هزار ماسک برای شهرستان تولید خواهد شد.

لزوم جلوگیری از اجتماعات مردمی

فرماندار راز و جرگلان تصریح کرد: مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا در خانه ماندن است، زیرا ما باید زنجیره گسترش کرونا که تجمعات است را قطع کنیم لذا نماز جمعه‌های شیعه و سنی، عروسی‌ها و عزا، آرایشگاه‌ها، همه جلسات اداری مگر با فوریت تعطیل شد.

وی افزود: نخستین شهرستانی بودیم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را به جلسه تأمین شهرستان دعوت کردیم و مشکلات و کمبودها را عنوان کردیم. کارهایی مانند ضدعفونی کردن ادارات، پمپ‌بنزین‌ها و دیگر اماکن با کمک عده‌ای از جوانان خودجوش بسیجی نیز انجام شد.

حسین‌پور ادامه داد: آموزش‌های لازم به کارکنان و مردم در قالب بروشورها ارائه می‌شود. کلیه خانه‌های بهداشت آماده‌باش هستند و به‌محض این‌که مورد مشکوکی پیدا شود وارد عمل می‌شوند و همه خوابگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی بیان کرد: کاری که تشخیص دهیم برای شهرستان مفید است حتی اگر ابلاغ استانی نیز نداشته باشد انجام خواهیم داد. تصمیم گرفتیم در محل تنگه ترکمن ایستگاه غربالگری مستقر شود و آنجا بر اساس چک‌لیست دقیق از افراد مشکوک اطلاعات گرفته می‌شود و افرادی که دارای علائم حاد هستند به بیمارستان ارجاع و کسانی که علائم خفیفی دارند به پزشک عمومی منتقل می‌شوند و اطلاعاتشان به بهورز روستا داده می‌شود تا دوباره چک شوند.

افراد ناتوان شهرستان هم در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده شده‌اند

فرماندار راز و جرگلان به خدمات کمیته امداد و بهزیستی در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برای افراد زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی افراد مشخصی خرید می‌کنند تا این افراد از خانه خارج نشوند.

حسین‌پور در پاسخ به درخواست برخی افراد شهرستان مبنی بر قرنطینه گفت: در شهرستان یک راه ورودی داریم و در آن غربالگری انجام می‌شود اما برای مسدود کردن راه ورودی باید تابع نظر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا استان باشیم زیرا آنها مرجع اصلی هستند.

کد خبر 491593 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان شمالی راز و جرگلان حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود