Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه مرغ بریانی کویتی خوشمزه

بریانی مرغ از نظر میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربی، غذای نسبتا کاملی است .

 

مواد لازم (برای ۴ نفر):

 

طرز تهیه مرغ بریانی کویتی لذیذ:

برای آماده سازی بریانی مرغ کویتی ابتدا باید برنج را به روش دمی آماده کنید، به این صورت که به ازای هر پیمانه برنج، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ پیمانه آب بریزید.

در نهایت برای این ۴۰۰ گرم برنج، ۱.۵ قاشق غذاخوری کره و نصف قاشق چای خوری نمک استفاده کنید.

زمانی که آب برنج کشیده شد و شما در ظرف را برای دم کردن برنج گذاشتید، وقت آن است که بریانی مرغ را آماده کنید.

تابه نچسبی را روی حرارت ملایم بگذارید و بقیه کره را داخل آن بریزید.

بعد از ذوب شدن کره، پیاز‌های خردشده را که بهتر است به صورت خلالی خردشده باشند را حدود ۵ دقیقه در کره تفت بدهید تا کاملا طلایی شوند.

فیله‌های مرغ را که از قبل به صورت خلالی برش داده اید، داخل پیاز تفت بدهید.

بعد از عوض شدن رنگ گوشت، زنجبیل و زردچوبه و سایر ادویه‌ها را حدود یک دقیقه با مرغ و پیاز حرارت بدهید.

حالا به صورت همزمان حبه‌های عصاره مرغ، گوجه فرنگی رنده شده، ماست، آبلیمو و رب گوجه فرنگی را روی مرغ‌ها بریزید.

یک چهارم قاشق مرباخوری نمک هم به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تمام مواد حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم با یکدیگر ترکیب شوند و طعم همدیگر را بگیرند.

بعد از ۱۰ دقیقه، شعله را خاموش کنید و ۲ قاشق غذاخوری از زعفران را داخل تابه مرغ بریزید، حرارت دادن زعفران باعث از دست رفتن عطر آن می‌شود. به همین دلیل هم باید پس از خاموش کردن شعله، به سایر مواد اضافه شود.

حالا حدود ۳ قاشق غذاخوری از برنج دم کشیده را داخل بقیه زعفران دم کرده بریزید و کمی برنج زعفرانی برای تزئین غذای خود آماده کنید.

برای سرو این غذا ابتدا برنج را داخل دیس بکشید، سپس بریانی مرغ و برنج زعفرانی را به برنج ساده اضافه کنید.

در نهایت، روی غذا را با گشنیز و نعناع تازه و ساطوری بپوشانید تا عطر دل انگیزی فضای میز سحری شما را پر کند.

۷ راز پخت بریانی مرغ:

۱. برای پختن بریانی اصیل، حتما باید از کره به جای سایر روغن‌ها استفاده کنید.

۲. بریانی مرغ اصیل حاوی ادویه‌های تند و فراوان است، اما اگر قصد پختن این غذا برای وعده سحری دارید، می‌توانید بعد از آب شدن کره، یک عدد برگ بو را همراه با پیاز تفت بدهید تا عطر غذا بهتر شود و نیاز به استفاده از ادویه‌های تند و تیز هم از بین برود.

۳. اگر تمایل به استفاده از ادویه‌های فراوان برای آماده سازی بریانی مرغ ندارید، حداقل از زردچوبه و پودر کاری استفاده کنید. این دو ادویه جزو اصلی‌ترین طعم دهنده‌ها به مرغ بریانی هستند.

۴. در برخی از فرهنگ ها، برنج بریانی را با مقداری کشمش سرخ شده تزئین می‌کنند. برای این کار باید از کشمش پلویی استفاده کنید.

۵. در بعضی کشور‌های عربی، برنج بریانی را دم نمی‌کنند و آن را حدود ۲۰ دقیقه در آب، آب مرغ یا آب گوشت می‌پزند.

۶. در برخی کشور‌های عربی هم هنگام تهیه برنج بریانی مرغ، مقداری زعفران دم شده به آن اضافه می‌کنند تا رنگ برنج به حالت زرد ملایمی دربیاید.

۷. هر چند استفاده از سیر تازه در دستور پخت بریانی مرغ جایگاه ویژه‌ای دارد، اگر قرار باشد این غذا برای سحر‌های ماه رمضان آماده و طبخ شود، باید بدون سیر باشد تا دهان روزه داران بو نگیرد.

خوراک گوجه و بادمجان ورقه‌ای

 

۱. ۳ عدد بادمجان را با پوست بشویید، ورقه کنید، کمی نمک بزنید و بعد از مدتی در کمی روغن تفت دهید.

۲. سه عدد سیب‌زمینی متوسط را هم ورقه‌ای برش بزنید و در کمی روغن تفت دهید.

۳. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

۴. ظرفی مناسب فر را چرب کنید و سیب‌زمینی‌ها را در آن کنار هم بچینید.

۵. روی هر ورقه سیب‌زمینی یک برش بادمجان سرخ شده و یک برش گوجه‌فرنگی هم بگذارید.

۶. بعد دو پیمانه گوجه‌فرنگی رنده شده و نصف پیمانه آب جوشیده شده را با کمی نمک، فلفل و پودر آویشن مخلوط کنید و در ته ظرف بریزید.

۷. حالا روی ظرف را با فویل آلومینیوم بپوشانید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر بگذارید.

۸. بعد از این مدت ظرف را بیرون بیاورید، فویل را بردارید و روی غذا را با یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده که با نصف پیمانه پنیر پارمسان مخلوط شده بپوشانید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا روی غذا برشته و طلایی شود.

طرز تهیه جوجه کباب با سس انار

با روش تهیه‌ی جوجه کباب با سس انار آشنا شوید  در ادامه می‌توانید طرز تهیه این غذای خوشمزه را بخوانید:

مواد اولیه:

سینه مرغ (کبابی خردشده): ۱ کیلوگرم

رب انار: ۴ قاشق سوپ خوری

گردو (آسیاب شده): ۱۰۰ گرم

روغن زیتون: ۲ قاشق سوپ خوری

سیخ چوبی: به میزان لازم

روش تهیه  جوجه کباب با سس انار:


درون ظرفی رب انار را بریزید.

بعد گردو را به آن اضافه کرده و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

سپس روغن زیتون را به آن افزوده و هم بزنید تا مقداری رقیق شود.

سس آماده شده را روی سینه مرغ بریزید و آن را به سس آغشته کنید. بعد آن را حدود ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم دار شود.
سینه مرغ طعم دار شده را به سیخ بکشید.

درون تابه‌ای مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و بعد سیخ‌ها را داخل تابه بچینید، در آن را بگذارید و صبر کنید تا مغزپخت شود.

سپس در تابه را برداشته، سیخ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها سرخ شود (یا می‌توانید آن را داخل فر کباب کنید؛ به این صورت که داخل سینی فر فویل قرار داده و آن را با مقداری روغن چرب کنید. سپس سیخ‌های آماده شده را روی سینی چیده و آن را با داخل فر از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد، بعد گریل را روشن کنید تا روی جوجه نیز برشته شود. همچنین می‌توانید روی منقل با ذغال در فضای باز کباب کنید).

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه استفاده کنید مرغ بریانی گوجه فرنگی بریانی مرغ طرز تهیه ادویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن سالاریه، رئیس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاورد‌های دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برآورد سطح زیرکشت برنج در استان‌های قطب این محصول کرد.

وی با اشاره به اینکه در این برآورد از داده‌های فضایی بهره گرفته شده است، افزود: استفاده از داده‌های فضایی در حوزه‌های مختلف به ارتقای کیفیت زندگی مردم می‌انجامد و تاثیر مشخصی بر اقتصاد کشور و رفع ایرادات و معایب دارد.

سالاریه با بیان اینکه در برآورد صورت گرفته استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: این برآورد بر اساس پردازش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره‌ای با استفاده از فناوری سنجش از دور و بکارگیری هوش مصنوعی در کنار جلسات مشترک و ارزیابی‌های میدانی در سطح استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های قطب، در سال گذشته صورت گرفت.

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد نتایج برآورد‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس تخمین که هم اکنون مورد تایید پژوهشگاه فضایی و وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته در سطح این سه استان به عنوان استان‌های قطب، در مجموع حدود ۴۷۰ هزار هکتار از مساحت زیرکشت برنج (کشت اول) رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مختص استان گیلان به شمار می‌رود، افزود: برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به ۲۰۸ هکتار از سطح استان گیلان زیر کشت برنج بوده است.

سالاریه با اشاره به اینکه بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشت داشتند، اظهار کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از مساحت این دو استان نیز در سال گذشته زیرکشت برنج بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید