Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایالت‌های نیویورک و کارولینای شمالی برای مقابله با شیوع کرونا تدابیر ویژه‌ تازه‌ای وضع کردند چراکه آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز هزار نفر گذشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از تارنمای هیل، مقام‌های نیویورک برای ایجاد یک منطقه ویژه مقابله با کرونا گارد ملی را به شهری در شمال این ایالت اعزام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهر کوچک «نیو روچل» در شمال شهر نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در ایالت نیویورک است که محدودیت‌های ویژه‌ای در آنجا اعمال می‌شود.
«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که یک «منطقه مهار» در اطراف نیو روچل ایجاد شده و گارد ملی در ارسال مواد غذایی و نظافت منطقه نقش خواهد داشت.
نیویورک اعلام کرده که 173 مورد ابتلا به کرونا در این ایالت شناسایی شده است که 108 نفر آنها در نیو روچل هستند.
در همین حال، «روی کوپر» فرماندار دموکرات کارولینای شمالی در پی شیوع کرونا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.
مقام‌های بهداشتی گفته‌اند که تاکنون هفت نفر در این ایالت به کرونا مبتلا شده‌اند.
کوپر در کنفرانسی خبری اظهار داشت که هدف از اعلام وضعیت اضطراری «افزایش انعطاف‌پذیری برای پاسخ دادن به وضعیت انتشار کرونا و جلوگیری از گسترش آن و اختصاص بودجه لازم برای مقابله با این ویروس است».
مقام‌های آمریکا گفته‌اند که تاکنون دستکم 32 نفر در سراسر این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و حدود یک هزار نفر نیز مبتلا شده‌اند.

ترامپ: کرونا ندارم
رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که به کرونا مبتلا نیست و اگر چه تست نداده اما پزشک کاخ سفید به وی اطمینان داده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که پس از دیدار با نمایندگان جمهوری‌خواه در کاخ سفید صحبت میکرد، افزود: «اعتقاد ندارم که این موضوع بزرگی باشد. می‌خواستم که تست بدهم اما دلیلی برای آن وجود نداشت چون در سلامتی بسیار خوبی قرار دارم»
رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که با پزشک کاخ سفید درباره این موضوع صحبت کرده اما وی گفت که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چون هیچگونه نشانه‌ یا عارضه‌ای در رئیس جمهور وجود ندارد.
ترامپ با دعوت همه مردم آمریکا به آرامش گفت: «(کرونا) خواهد رفت. فقط آرام بمانید. خواهد رفت.»
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که دولت وی خواستار حمایت از بخش‌های حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی است.
ترامپ همچنین گفت که در کل آمریکا 600 نفر به کرونا مبتلا شده و 26 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وضعیت شیوع کرونا در آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند. ایالت نیویورک روز سه‌شنبه از ابتلای 31 نفر دیگر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داد تا مجموع کرونایی‌ها در این ایالت به 173 نفر برسد.
در همین راستا، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که تمامی مدارس و موسسات آموزشی در منطقه نیو روشل به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.
در کل آمریکا نیز روز سه‌شنبه تست کرونای 50 نفر مثبت اعلام شد و مجموع کرونایی‌ها در این کشور به 754 نفر رسید و قربانیان این ویروس نیز به 28 نفر رسیدند.

صف طولانی مردم در برابر سوپر مارکت‌ها در نیویورک آمریکا
مردم آمریکا در نیویورک برای تهیه خواربار مقابل سوپر مارکت‌ها صف‌های طولانی تشکیل داده اند.

انتقاد از عملکرد دولت آمریکا در بحران ناشی از ویروس کرونا
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از عملکرد دولت ترامپ درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد.
تاکر کارلسون مجری این شبکه گفت: مشخص شد که بیماری ناشی از ویروس چینی کرونا واقعا اپیدمی است. اکنون هیچ کس چنین چیزی را تکذیب نمی‌کند. براساس آمار رسمی، آمریکا بیش از 500 مورد از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از این تعداد دستکم 26 نفر جان خود را از دست دادند. تردیدی نیست که رقم واقعی بسیار بیشتر از این آمار است و به زودی درک بهتری از شدت این بیماری خواهیم داشت. تا زمانی که آمار‌ها مشخص‌تر شوند، این اپیدمی باعث خسارت‌های اقتصادی خود را به ما وارد کرده است و آثار آن شاید برای سال‌ها ما را گرفتار کند. همانطور که می‌دانید افراد بر اثر این ویروس بیمار می‌شوند و ممکن است جان خود را از دست بدهند. این مسئله یک واقعیت است. هیچ یک از سران آمریکا به ما کمک نکردند که این ویروس را جدی بگیریم. در جناح چپ به ما گفتند نگرانی واقعی این است که برای توصیف آنچه که بر سر کشور آمده است از واژه نامناسب استفاده نکنید. آن‌ها (جناح چپ) می‌گویند اگر نژادپرست‌ترین کشور جهان (چین) را برای گسترش این ویروس مقصر بدانید، نژادپرستی است! اما اگر بخواهیم صادق باشیم جناح مقابل (دولت حاکم در آمریکا) هم کمکی به ما نکرد.
افرادی که شما به آن‌ها اعتماد دارید و کسانی که شما احتمالا به آن‌ها رای دادید هفته‌ها وقت را از دست دادند و مشکلی بسیار جدی را کم اهمیت جلوه دادند. آن‌ها می‌گویند این مسائل بازی‌های سیاسی و حزبی است. آن‌ها می‌گویند آرام باشید. آن‌ها می‌گویند (کرونا) شبیه آنفلوآنز است و مردم هر ساله بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند! آن‌ها می‌گویند ویروس کرونا هم می‌گذرد و وقتی که گذر کرد می‌گوییم چقدر احمق بودیم که درباره اش نگرانی داشتیم!
 
احتمال ابتلای بیش از 64 هزار نفر در واشنگتن به کرونا
جی اینسلی، فرمانده ایالت واشنگتن گفت: تعداد افرادی که در ایالت واشنگتن، آزمایش آن‌ها نشان داده است به ویروس مبتلا شده اند 162 نفر بوده است. در ایالت واشنگتن تعداد افرادی که به این بیماری همه گیر مبتلا می‌شوند 2 برابر خواهد شد مگر اینکه در اینجا اقدام واقعی انجام دهیم. وقتی هر روز این تعداد دو برابر شود آنگاه این تعداد به سرعت به بالا می‌رود و در 7 یا 8 هفته 64000 نفر می‌توانند در ایالت واشنگتن آلوده شوند.
اینسلی اضافه کرد: اگر این بیماری همه گیر را ، کم نکنیم، هفته بعد این تعداد 120 هزار نفر خواهد بود و هفته بعد از آن این تعداد 250 هزار نفر خواهد بود.
 
 مخالفت نانسی پلوسی با تعطیلی کنگره آمریکا بر سر ویروس کرونا
خبرگزاری رویترز گزارش داد: نمایندگان کنگره آمریکا روز سه شنبه ایده تعطیلی کنگره به خاطر گسترش کرونا در آمریکا را رد کردند.
این تصمیم با توجه به ضرورت نشان دادن آرامش در برابر بحران بهداشتی کنونی صورت گرفته است.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی با نمایندگان حزب دمکرات این کشور در گفت: «ما ناخدایان این کشتی هستیم. ما آخرین نفری هستیم که بیرون خواهیم رفت.».
اما در گفتگو‌های خصوصی، نمایندگان ارشد هر دو حزب آمریکا در حال بررسی ضرورت تعطیلی کنگره به منظور اجتناب از ابتلای هزاران بازدیدکننده، کارمند و نماینده‌ای هستند که به صورت معمول در سالن‌های کنگره تجمع می‌کنند.
جان کورنین نماینده سنای آمریکا از حزب جمهوری خواه این کشور گفت: «مردمان بسیاری دارند ما را تماشا می‌کنند و به نظرم مهم است که عاقلانه و نه با هراس عمل کنیم. این کار علامتی را برای مردمان فراوانی در کشور خواهد فرستاد.»
 
برای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ درهای سازمان ملل به روی بازدیدکنندگان بسته شد
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که در اقدامی احتیاطی برای مقابله با ویروس کرونا، این سازمان به روی عموم و بازدیدکنندگان بسته خواهد شد.
«استفان دوجاریک» اعلام کرد: بر همین اساس، بازدیدکنندگان و گردشگرها از ساعت 8 شب سه شنبه(به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند وارد این سازمان شوند.
وی همچنین تصریح کرد: تا کنون موردی از ابتلای افراد حاضر در این سازمان به ویروس کرونا مشاهده و ثبت نشده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا رئیس جمهور آمریکا جان خود را از دست کرونا در آمریکا برای مقابله آن ها می گویند ایالت واشنگتن ایالت نیویورک ویروس کرونا روز سه شنبه شیوع کرونا مبتلا شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس