Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره تعطیلی محافل و دوره‌های آموزشی حضوری این مرکز باتوجه به شیوع کرونا گفت: دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن کریم آستان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس باتوجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کشور تعطیل شده اما برخی از این مراکز و نهاد‌ها برنامه‌های خود را خصوصاً در حوزه آموزش از راه دور و به صورت مجازی و تلفنی پی‌گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این نهاد‌ها مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی است که برنامه‌های مختلف  متنوعی را در سراسر کشور اجرا می‌کند که از جمله آن می‌توان به برگزاری دوره‌های حفظ قرآن، مهد‌الرضا، دوره‌های آموزش تلاوت ویژه نوجوانان و... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با فارس درخصوص چگونگی ادامه برنامه‌های این مرکز باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از برنامه‌های که در سطح کشور فعال است مهد‌های قرآنی با عنوان مهدالرضا هستند که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، اما در این راستا درس‌نامه‌ای طراحی کرده‌ایم و طی آن مربیان با خانواده‌‌ها در تماس هستند و همه برنامه‌ها به صورت مجازی پی‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان مهدالرضا ها در سراسر کشور از طریق فضای مجازی موضوع تکرار و تمرین را با بچه‌ها انجام می‌دهند و با خانواده‌ها در ارتباط هستند. همچنین سرفصل‌های آموزشی به آنها ارائه و پی‌گیری می‌شود. برنامه‌های روزانه را هم به جز مربیان از طریق صفحات مرکز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم.

میریان درخصوص دوره‌های حفظ قرآن این مرکز گفت: باتوجه به تعطیلی کلاس‌های حفظ قرآن‌آموزان باید حفظ را در منزل انجام دهند اما در این راستا مربیان با قرآن آموز در ارتباط هستند و مربی در تماس با آنها محفوظات را تحویل می‌گیرد و سرفصل‌ و برنامه‌ جدید به آنها می‌دهد. درس‌نامه‌ها را هم مربیان پی‌گیری می‌کنند.

وی درخصوص همکاری با طرح ملی تلاوت و آموزش به نوجوانان گفت: آموزش تلاوت به نوجوانان با همکاری طرح ملی تلاوت انجام می‌شود که آن مؤسسه‌هایی طرف قرار داد هستند که در ۱۸ استان فعالیت می‌کنند. دوره‌های حضوری طرح تعطیل شده اما برنامه‌های آموزشی را از راه دور و به صورت مجازی ادامه دارد و مربیان به صورت تلفنی پی‌گیر برنامه‌ها هستند.

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از لغو محافل قرآنی که توسط این مرکز در سطح کشور برگزار می‌شد خبر داد و گفت: این محافل قرآنی با عنوان کرسی تلاوت رضوی و باحضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در سطح کشور برگزار می‌شد که همه محافل لغو شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کریم فضای مجازی تمرین آستان قدس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی صورت مجازی پی گیری برنامه ها حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان