Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:11:33 GMT

مقابله با کرونا رژیم غذایی خاصی می‌خواهد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۱۱۸۹

مقابله با کرونا رژیم غذایی خاصی می‌خواهد؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه معتقد است، مقابله با کرونا نیاز به تغذیه یا رژیم غذایی عجیب و غریب ندارد و افراد بهتر است تغذیه‌ای داشته باشند که همه گروه‌های غذایی را شامل شده و میزان متعادلی از مایعات نیز در کنار آن مصرف شود.

دکتر هادی عبدالله زاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع کرونا در روزهای اخیر در کشور گفت: در این روزها افراد به دنبال برنامه های غذایی مختلف برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستند و از رژیم های غذایی مختلفی پیروی می کنند و این درحالی است که مقابله با کرونا نیاز به برنامه غذایی عجیب و غریبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهم در بحث تغذیه افراد این است که رژیم غذایی بگونه‌ای باشد که همه گروه های مهم غذایی از جمله گروه غلات، حبوبات، شیرو لبنیات و میوه و سبزیجات را شامل شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به زیاده روی در مصرف برخی میوه ها از جمله مرکبات گفت: مصرف روزانه دو تا سه واحد میوه آن هم به شکل متنوع توصیه می‌شود و مصرف بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

وی توصیه کرد: افراد در این روزها سبزیجات مصرفی را به شکل پخته مصرف کرده و از مصرف خام آنها فعلا و در شرایط شیوع کرونا خودداری کنند.

عبدالله زاد افزود: در خصوص لبنیات نیز این توصیه وجود دارد که افراد لبنیاتی مانند شیر را حتما پیش از مصرف بجوشانند و از مصرف خام و سرد آن خودداری کنند.

وی بر پخت خوب و مناسب انواع گوشت در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه احتمال انتقال این بیماری از طریق انواع گوشت نیز وجود دارد توصیه می شود افراد دقت بیشتری بر پخت کامل گوشت داشته باشند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه نان خریداری شده از بیرون باید مستقیم از دست نانوا وارد کیسه نان شود، گفت: اگر این میان واسطه ای وجود داشته باشد احتمال آلوده شدن نان وجود دارد و افراد در این زمینه باید دقت کافی را داشته باشند.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد برای اطمینان از سلامت نان، آن را پیش از مصرف در خانه مجددا حرارت داده و گرم کرده و سپس اقدام به مصرف آن کنند.

عبدالله زاد با اشاره به استفاده برخی افراد در این ایام از انواع آجیل توصیه کرد: افراد حتما بعد از خرید آجیل اجازه دهند آجیل چند روز در جایی مانده و ویروس های احتمالی آن از بین بروند و سپس اقدام به مصرف آن کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان  کرد: در کنار رعایت نکات تغذیه‌ای، افراد باید دقت داشته باشند که رژیم غذایی آنها حجم مناسبی از مایعات را نیز در برگیرد و توصیه می شود حتما روزانه هشت لیوان آب بنوشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه می شود داشته باشند متخصص تغذیه رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: در یک ماه گذشته ۲ هزار و ۵۳۰  کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان ضبط و از چرخه عرضه خارج شد.

وی بیان کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این اجناس، با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب معدوم می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد