Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان گیلان که این روزها یکی از بیشترین آمارهای شیوع بیماری کرونا را به خود اختصاص داده، کانونی برای فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در مقابله با این ویروس است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بسیج جامعه زنان کشور در اقدامی مؤثر در مبارزه با بیماری کرونا اقدام به فعالیت‌های بهداشتی در مراکز تابعه خود در مراکز استانها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان گیلان که این روزها یکی از بیشترین آمارهای شیوع این بیماری را به خود اختصاص داده است، از جمله استان‌هایی است که مورد توجه این مرکز قرار گرفت.

مینا کرم بیجاری، مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان در این باره گفت: خواهران بسیجی استان گیلان در بخش‌های مختلف این استان با همدلی و همکاری یکدیگر برای مبارزه با کرونا مهربانی‌های خود را بین مردم تقسیم کردند.

وی درباره اقدامات این مرکز در مبارزه بسیجیان با کرونا افزود: از جمله نخستین اقدامات بسیجیان پایگاه پیروان عترت رشت دوخت و بسته بندی ماسک بوده که تاکنون 300 عدد ماسک توسط این پایگاه تولید شده است. همچنین برای دوخت ماسک مراحل ضد عفونی و آماده‌سازی مکان به صورت دقیق انجام گرفته است.

بیجاری با اشاره به اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان استان گیلان در مبارزه با کرونا، اظهار کرد: ارسال محتوای آموزشی از طریق استادیار سرکار خانم علی پور رشت  به سرمربیان، مربیان، سرگروه‌ها و مربیان، ایجاد فضای امید بخش برای اعضای گروه، حضور فرماندهان حوزه‌های مقاومت خواهران در مراکز درمانی، اهدای گل، تقدیر و تشکر از زحمات 19 مرکز درمانی رشت از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان استان گیلان بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان درباره اقدامات سایر بانوان بسیجی در شهرهای دیگر استان گیلان گفت: به همت بسیجیان همیشه در صحنه مرحله اول تولید، توزیع و اهدای ماسک و بروشور توسط پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران و دهیاری بیجارگاه علیا انجام شد. باتوجه به حساسیت ویروس کرونا مرحله دوم توزیع ماسک در روستاهای اربه لنگه و سیاه لات خواهد بود. همچنین برپایی بیمارستان صحرایی در حیاط بیمارستان رازی رشت از دیگر اقدامات بسیجیان بود.

وی خطاب با انتقاد از برخی مسئولان کشوری، استانی و به خصوص شهرستانی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: پس از مدت‌ها انتظار برای خرید ماسک و بی‌فایده بودن این انتظار، در اقدامی انقلابی و خیرخواهانه جهادگران بی‌ادعای بسیجی فومنی خودشان دست به کار شدند و پس از خرید پارچه مخصوص، ضدعفونی کردن محیط با چهار دستگاه دوخت ماسک آغاز کردند که به زودی در حد وسیع همراه با اسپری الکل به صورت رایگان بین مردم توزیع خواهد شد. این عمل جهادگران واقعا قابل تحسین است.

بیجاری با بیان اینکه بسیج جامعه زنان رشت از کادر درمان با اهدای گل تقدیر و تشکر کردند، گفت: جمعی از خواهران بسیجی عضو جامعه زنان سپاه مرکزی رشت با حضور در چند مرکز بهداشت و درمان این شهر با اهدای گل از زحمات سربازان خط مقدم سلامت تقدیر کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان درباره هدف از حضور بسیجیان جامعه زنان سپاه مرکزی رشت در سنگرهای سلامت را چنین بیان کرد: هدف ما عرض خدا قوت به رزمندگان و سربازان سلامت و تقدیر از خدمات گسترده در شرایط سخت و دشوار مبارزه به ویروس مهاجم ناخوانده است.

وی درباره طرح نذر سلامت که توسط بانوان بسیجی انجام می‌گیرد، گفت: حمایت از اقشار کم‌برخوردار در برابر کرونا، پخش 1100 بسته شامل ماسک قابل شستشو، پنج عدد دستکش، بروشور آموزش اصلاح غذایی و پیشگیری، بسته گیاه آویشن، بسته چوب دارچین، بسته گیاه رازیانه و گزنه جهت پالایش ریه، داروی امام کاظم (ع) طب اسلامی 15 روز، داروی جامع امام رضا (ع) برای 6 وعده) در مرحله اول به نیت امیرمؤمنان امام علی(ع)، اهدای بسته‌های بهداشتی، گیاهی و آموزشی بر مبنای طب اسلامی از دیگر اقدامات خواهران بسیجی در مبارزه با کرونا بوده است.

بیجاری افزود: این بسته پیشگیرانه به شدت سیستم ایمنی بدن را تقویت، و طبع بدن را گرم می‌کند تا بدن از ویروس سرد کرونا محفوظ بماند. خیلی از بیماران ریوی و دیابتی وافراد سن بالا به این بسته نیاز دارند، اما توان مالی ندارند. در این شرایط به صورت رایگان آنها را در اختیار مردم قرار دادیم.

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بسیج جامعه زنان استان گیلان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شاهرود خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان (عج) به تعداد ۱۱۴ عدد بسته معیشتی توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف شاهرود گفت: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

بخشی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان یکی از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شاهرود است، بیان کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند در این زمینه کمک حال اداره اوقاف باشند تا بتوانیم جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.

وی افزود بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شامل ماکارونی، رب، روغن، چای، برنج و.... است.

کد خبر 6094732

دیگر خبرها

  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه