Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:17:16 GMT

کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در بازار

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۵۶۰۸

کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در بازار

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان گفت: وعده دولت برای آزاد شدن واردات خودرو به کشور در حد حرف است و تا زمانی که ماشین‌های خارجی به گمرک وارد نشود، این وعده هیچ صحت و سلامتی ندارد.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مفاد لایحه بودجه سال ۹۹ و گمانه زنی‌ها پیرامون آزاد شدن واردات خودرو در این سال، اظهار کرد: تا زمانی که مفاد لایحه بودجه ۹۹ عملیاتی نشود و دولت کاری انجام ندهد، نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی درباره آینده بازار خودرو در ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو سال است که دولت می‌گوید قصد دارد واردات خودرو به کشور را آزاد کند و در حال حاضر هیچ اتومبیلی به گمرک و بنادر کشور نیامده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان با اشاره به اخبار ترخیص تعدادی از خودروهای خارجی از گمرک، تصریح کرد: دولت می‌خواهد چهار تا پنج هزار دستگاه اتومبیل خارجی که از دو سال پیش در گمرکات قرار دارد را آزاد کند و مشتریان صاحبان آنها هستند.

قندی اضافه کرد: ساز و کار واردات خودروهای خارجی هیبرید به کشور به این صورت است که ماشین‌های هیبرید به بنادر می‌آید و مردم باید با تهیه کردن دلار با نرخ آزاد برای خرید آنها به بنادر مراجعه کنند و اینکه قیمت ماشین‌های هیبرید در بنادر چقدر تمام می‌شود اصلاً مشخص نیست.

وی با بیان اینکه خرید و فروش خودرو در بازار شب عید بسیار کم است، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر در کشور موجب کاهش ۵۰ درصدی معاملات در بازار خودرو شده و با توجه به تعدیل و کاهش تعداد مسافرت‌های نوروزی، شاهد تأثیر شیوع این ویروس بر روند معاملات در بازار خودرو هستیم.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان با اشاره به موج افزایشی قیمت خودرو در ماه گذشته، خاطر نشان کرد: قیمت اتومبیل‌های داخلی در ماه گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته و اکنون کاهش تقریباً ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده اما هنوز بازار در رکود کامل است.

کد خبر 414161

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودرو خودروسازی سایپا معاینه فنی خودرو ایران خودرو قیمت خودرو خودروسازي بازار خودرو افزایش قیمت خودرو خودروسازان داخلی کاهش قیمت خودرو کیفیت خودرو خودروها واردات خودرو خودروهای برقی خودروهای هیبریدی ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا و اقتصاد کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا درمان کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند