Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:53:10 GMT

بایدن دموکرات‌ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۷۰۶۲

بایدن دموکرات‌ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند

نامزد پیشتاز انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا ضمن تجلیل از تلاش‌های رقیبش گفت، دموکرات‌ها هدف مشترکی دارند و آن شکست ترامپ است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه در یک سخنرانی گفت، هدف مشترک همه دموکرات‌ها شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در سخنرانی خود در شهر «فیلادلفیا» در ایالت «پنسیوانیا» گفت، بنا به درخواست مقامات ایالت «اوهایو» کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها در این ایالت به‌خاطر وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

بایدن با اشاره به پیروزی درون حزبی‌اش در «می‌سی‌سی‌پی»، «میشیگان» و «میسوری» گفت: «می‌خواهم از برنی سندرز و حامیانش به‌خاطر تلاش خستگی ناپذیر و شور و اشتیاقی که دارند تشکر کنم. ما یک هدف مشترک داریم و دونالد ترامپ را شکست می‌دهیم. ما در کنار هم او را شکست می‌دهیم».

بیشتر بخوانید: بایدن فاصله‌اش را با سندرز بیشتر کرد +آمار واهمه اصلی دموکرات‌ها از پیروزی سندرز

او با اشاره به حمایت نامزدهای کنار گذاشته شده در این رقابت گفت: «در طول هفته گذشته، بسیاری از رقبایم مرا مورد تأیید قرار دادند. شهردار پیت بوته‌جج، امی کلوباچار، بتو اروروک، مایک بلومبرگ، کوری بوکر و کامالا هریس. باید باهم این حزب را متحد کنیم. امشب یک گام دیگر به بازیابی شایستگی، بزرگی و افتخار در کاخ سفید نزدیک شدیم که هدف نهایی ما است».

بایدن درباره شیوع کرونا گفت: «در حال حاضر هراس بزرگی در کشور وجود دارد. هراس بزرگی در جهان وجود دارد. به نقش رهبریت آمریکا نیاز داریم. به رهبریت ریاست جمهور نیاز داریم. من این رهبریت را به مردم خواهم داد. به همین خاطر است که برای رسیدن به ریاست جمهوری تلاش می‌کنم».

او در انتقاد از ترامپ گفت: «ما باید بار دیگر رهبر جهان شویم. سیاست "نخست آمریکا" از سوی ترامپ آمریکا را منزوی کرده است. باید بار دیگر به متحدانمان نشان دهیم که می‌شود روی حرفمان حساب کرد. مسئولیت آمریکا این است که نظم جهانی را برگرداند. ترامپ هرچیزی که آمریکا را آمریکا می‌کرد حتی ماهیت دموکراسی این کشور را در خطر انداخته است».

روز سه‌شنبه بایدن توانست با در اختیار داشتن حمایت دیگر نامزدهای کنار رفته از رقابت درون حزبی میان دموکرات‌ها، در ایالت‌های میشیگان، میسوری و می‌سی‌سی‌پی برنده شود و در اوهایو نیز پیشتاز باشد.

سندرز با وجود شکست‌های تلخی که در رقابت با بایدن تجربه کرده، قصدی برای انصراف از رقابت‌ها را ندارد. وی هنوز امید دارد بتواند در ایالت‌های واشنگتن و داکوتای شمالی به پیروزی برسد.

سخنرانی سه‌شنبه شب بایدن در حالی انجام شد که سندرز اعلام کرد در این روز هیچ‌گونه سخنرانی انجام نخواهد داد.

بایدن که معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است موفق شده با کسب ۱۵۰ موکل انتخاباتی در صدر رقابت‌ نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار گیرد و در مجموع ۸۲۳ موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، سندرز با کسب ۸۸ موکل انتخاباتی جدید و مجموع ۶۶۳ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار دارد.

تاکنون انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در 24 ایالت آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی» و «واشنگتن» برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار است در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفندماه) در جزایر ماریانای شمالی که از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و مجموع ۶ موکل انتخاباتی را دارد، برگزار شود و پس از آن در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفندماه) انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات «آریزونا»، «فلوریدا»، «ایلینوی» و «اوهایو» با مجموع ۵۷۷ موکل انتخاباتی برگزار ‌می‌شود.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن برنی سندرز فیلادلفیا دموکراسی میشیگان کالیفرنیا ترامپ انتخابات درون حزبی دموکرات ها موکل انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید