Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آنتی اکسیدان‌های طبیعی موادی هستند که فرآیند اکسیداسیون را در داخل بدن مهار می‎کنند. این مواد حذف کننده عوامل بالقوه اکسیداسیون در بدن و ساختار مواد هستند، مثل موادی که باعث جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی می‎شوند. آنتی اکسیداسیون شامل مواد غذایی مختلفی می‎باشد، موادی مثل: “کارتنوئیدها، ویتامین c و لیکوپن‎ها”

یکی از فواید مصرف آنتی اکسیدان‎‌ها این است که فرآیند اکسیداسیون رادیکال‎های آزاد را مهار می‎کنند، یا مثلا اینکه برای سلامتی و طول عمر بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع اصلی آنتی اکسیدان‌های طبیعی دسترسی به آنتی اکسیدان‌ها تقریبا بسیار آسان است، برخی از غنی‌ترین مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از:انار سیر چای گردو لوبیا پسته هویج کاکائو پرتقال گیلاس زالزالک شاتوت گشنیز سبزیجات مکمل‌ها زغال لخته توت فرنگی کنگر فرنگی کدو حلوائی شکلات تلخ تمشک وحشی و… است .

تاثیر آنتی اکسیدان‌ها بر سلامتی

از فواید آنتی اکسیدان می‎توان به “کند شدن روند پیری پوست و داشتن پوستی سالم‎تر، افزایش طول عمر، جلوگیری از بروز بیماری قلبی و مغزی، افزایش قدرت سم زدایی بدن و کاهنده مشکلات چشمی مثل ماکولا (از بین رفتن شبکیه چشم) و آب مروارید” اشاره کرد.

آنتی اکسیدان طبیعی

دلیل نیاز بدن به آنتی اکسیدان بعضی منابع آنتی اکسیدان مثل “سبزی ها، ادویه‌ها و چای ها” باعث می‎شوند استرس اکسیداتیو (تاثیر رادیکال‌های آزاد) کاهش یابد. رادیکال‌های آزاد عامل بروز بیماری بوده و مشکلات جسمی بسیاری مثل “سرطان، زوال عقل و بیماری‎های قلبی” را شکل می‎دهند.

آنتی اکسیدان در بدن چه کاری انجام می‎دهد؟

از جمله کاربرد‌های آنتی اکسیدان‌ها می‏‎توان به ” تاثیر مثبت بر رژیم غذایی نامناسب، جلوگیری از آسیب نور خورشید و مقابله با تاثیرات سیگار و انواع مواد مخدر” اشاره کرد، همچنین آنتی اکسیدان‌ها برای “مصرف زیاد دارو، مسمومیت غذایی، استرس و عوامل طبیعی بسیاری” مفید هستند.

گیاهان داروئی حاوی آنتی اکسیدان زیره ریحان میخک دارچین زنجبیل آویشن جعفری زردچوبه چای سبز پونه کوهی است .

جالب است بدانید ویتامین A، E و C و همچنین مواد با ارزش معدنی‌ای مثل روی و مس هم آنتی اکسیدان‌های طبیعی دارند و بسیار مفید هستند.

کشف و ساختار آنتی اکسیدان‌ها

هنوز معلوم نیست دقیقا چه کسی و اصلا چطوری آنتی اکسیدان را کشف کرد، اما مشخص شده هر آنتی اکسیدانی ساختار متفاوتی دارد. همچنین در تحقیقاتی توسط “متیل” مشخص شد حیواناتی که غذا‌های کامل مصرف می‎کنند، سلامت‌تر بوده و زندگی طولانی‎تری دارند.

دارو‌های شیمیایی و شیوه زندگی نادرست باعث بروز رادیکال‌های آزاد شده که نیازمند این است که از آنتی اکسیدان‌های طبیعی بهره‌مند شویم .

 

 

انتهای پیام/د

منبع سایت دانستنی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان های طبیعی رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم