Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هفته هم کرونا در کشور جولان داد، بازارها را کساد و نگرانی را در کشور حاکم کرد ولی اخبار حوادث گویا تمامی نداشت و غیر از تلفات کرونا به تلفات مسمومیت‌های الکلی رسیدیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

نگرانی هفته: همچنان کرونا

کرونا با افزایش چشم‌گیری که در سراسر دنیا داشت به یک بحران جدی بین‌المللی تبدیل شده به گونه‌ای که بسیار از کشورها به فاز قرنطینه وارد شدند و به شدت در پی کنترل این ویروس همه گیر هستند ایران هم در زمره کشورهای درگیر این بحران است به طوری که طبق آماری که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ 20 اسفند اعلام کرد؛ مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 9000 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و ازین تعداد 354 نفر در کشور بر اثر این بیماری جان باختند.و 2959 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند.

تصمیم عجیب هفته: لغو پروازهای اروپا

در تاریخ 18 اسفند ماه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلایل نامعلوم از سوی اروپا بر پروازهای «هما» اعمال شده، همه پروازهای هواپیمایی ایران به مقصدهای اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.

اما در تاریخ 21اسفند ماه همین سازمان اعلام کرد با پیگیری مدیرعامل و مسئولان «هما» و همکاری و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه با کمیسیون اروپایی، تمامی پروازها به جز سه مسیر وین، استکهلم و گوتنبرگ، که به دلیل شیوع ویروس کرونا پروازها را متوقف نموده‌اند، براساس برنامه انجام خواهد شد.

پیشنهاد هفته: عید فطر و قربان بجای عید نوروز

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از اعیاد قربان و غدیر به عنوان جایگزین‌های احتمالی برای تعطیلات نوروزی نام برد.

وی گفت: با این وجود تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده ما نیست و وزارت گردشگری تنها برنامه‌ریز سفر است و تعطیلی‌ها نیازمند مصوبه دولت است، هرچند این موضوع در ستاد ملی مدیریت بحران کرونا مطرح شد و وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا از این پیشنهاد وزارت گردشگری استقبال کردند، اما ما همچنان در تلاش هستیم تا این مصوبه عملیاتی شده و با موافقت دولت تصویب شود.

تکذیب هفته: درگذشت پیروی

در هفته‌ای که گذشت خبری مبنی بر درگذشت محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر  بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا منتشر شد که طی تماسی که با برخی از اعضای هلال احمر گرفته شد این خبر تکذیب شد و دلیل آن را تشابه اسمی عنوان کردند.

دکتر پیروی فوق تخصص جراحی عروق و مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بر اثر کرونا درگذشت.

خبر خوب هفته: اینترنت رایگان

محمدجواد جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی از عرضه اینترنت رایگان به دلیل بروز کرونا و انجام اموری که نیاز به بیرون رفتن از خانه ندارد، خبر داد.

مرگ هفته: مسمومیت الکلی

افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان‌ها مراجعه کردند. به گونه‌ای که در تاریخ ۱۶ اسفند نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کرد  و تاکنون تعداد مسمومیت با الکل در این استان به 502 نفر رسید.

در تاریخ 21 اسفند سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان تا ظهر چهارشنبه به ۴۰ نفر و تعداد مسمومیت با الکل در این استان به ۵۰۲ نفر خبر داد.

همچین در فاصله زمانی اول تا 19 اسفند امسال 12 نفر هم در استان مازندران بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند.

محدودیت هفته: بسته شدن جاده‌ها

در تاریخ 16 اسفندماه مدیر روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تمامی مسیرهای ورودی مازندران بر روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده است.

این در حالی بود که فردای آن روز سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، در خصوص محدودیت‌های ورودی در برخی از استان‌ها خبر داد و گفت: براساس تصمیمات استانی در سه استان مازندران، گیلان و اردبیل محدودیت تردد اجرا می‌شود.

وی افزود: در حین ورود به این سه استان افراد  تب سنجی شده و پلاک‌های بومی اجازه ورود خواهند داشت.

زلزله‌های هفته: از غرب تا جنوب

در تاریخ 16 اسفندماه زمین لرزه‌ای به بزرگی 4/5 ریشتر در حوالی خوی در استان آذربایجان غربی در عمق 14 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

همچنین در روز یکشنبه 18 اسفندماه زمین لرزه ای به بزرگی 4/8 ریشتری سالند در حوالی استان خوزستان را لرزاند.

در این هفته زمین لرزه‌ها ادامه داشت تا اینکه بار دیگر زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 در مقیاس ریشتر در استان آذربایجان غربی - حوالی قطور را لرزاند.

آخرین زلزله مهیب این هفته تا به اکنون زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین استان فارس - حوالی خانه‌زنیان بود.

تورم هفته: کرایه تاکسی‌ها

با نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی تا پایان سال جاری 11 درصد افزایش یافت.

احتمال هفته: کاهش تعداد مسافران تاکسی‌ها

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با کاهش مسافران تاکسی در روزهای کرونایی گفت: مدیرعامل تاکسیرانی گزارشی داد و به دنبال آن هستیم که بگوییم در صندلی‌های عقب تاکسی به جای سه نفر، دو نفر سوار کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین لرزه کرایه تاکسی مسمومیت الکلی کرونا زمین لرزه ای به بزرگی مسمومیت الکلی ویروس کرونا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد

عضو شورای شهر قزوین گفت: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ولی چگینی شامگاه _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به افزایش کرایه تاکسی در شهر قزوین اظهار کرد: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را باید کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه این کار مانند اقدام شهرداری در اعطای یارانه به اتوبوسرانی است، اضافه کرد: می‌توانیم با اصلاح کرایه تاکسی و پرداخت مابه‌التفاوت آن از طریق یارانه نقدی و یا غیرنقدی این موضوع را جبران کنیم تا بار کمتری بر روی دوش شهروندان باشد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری گفت: متأسفانه مصدومان این حادثه وضعیت روحی مناسبی ندارند وبا توجه به اینکه سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن است ضرورت دارد تا به اوضاع مصدومان رسیدگی ویژه‌ای شود و خدمات روانکاوی و حمایت‌های ویژه برای آنان در نظر گرفته شود.

چگینی ادامه داد: همچنین بیمه کارکنان آتش‌نشانی و کسانی که در عملیات حضور دارند، باید به گونه‌ای باشد تا خدمات خاصی بعد از حادثه ارائه شود که متأسفانه به نظر می‌رسد تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر یکسان بوده و برای افرادی که در عملیات دچار حادثه می‌شود با افراد دیگر یکسان خدمات می‌دهند، پس باید در این حوزه هم شهرداری تدبیر کند.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه دوفوریتی اخذ تسهیلات از بانک شهر اختصاص داشت، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت سهامداری در بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه کنیم.

عضو پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: انتظار می‌رود تا در بانک شهر یک نفر به طور مداوم موضوعات و مطالبات و اخذ تسهیلات را پیگیری کند و از امتیازات سهامداری خود بهترین استفاده را برای شهر و شهروندان ببریم.

کد خبر 747974

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • مرزن آباد لرزید
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند