Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:19:13 GMT

مقام سابق الجزایری گزینه سازمان ملل برای لیبی

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۲۹۸۱

مقام سابق الجزایری گزینه سازمان ملل برای لیبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رمطان العمامره 67 ساله بارها به عنوان سفیر تعیین شده  و از سال 2013 تا 2017 میلادی وزیر خارجه الجزایر بود.

وی بارها میانجی در نزاع های جاری در  کشورهای آفریقایی از جمله لیبریا تحت نظارت آمریکا و اتحادیه آفریقا بود.

غسان سلامه چندی پیش پس از نزدیک به ۳ سال تلاش برای حل منازعات لیبی با تقدیم استعفا به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از مسوولیت خود در امور لیبی کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل استعفایش را بیماری اعلام کرد.

سلامه وزیر فرهنگ پیشین لبنان ششمین فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی بود.

وی در سال ۲۰۱۷  به جای «مارتین کوبلر» فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی روی کار آمد.

سلامه در حالی استعفای خود را اعلام کرده که به دلیل مواضعش در خصوص اعلام آغاز گفت وگوهای لیبی در سه روند سیاسی بعد از نشست برلین، با انتقاداتی از سوی طرف های لیبیایی روبه رو شده است.

طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی بعد از چند دور شکست در مذاکرات صلح از جمله در روسیه و آلمان، ۶ اسفند نیز اعلام کردند که حاضر به شرکت در مذاکرات صلح در ژنو نیستند.

سلامه در طی سه سال تلاش کرد تا طرف های لیبی را قانع کند که به تقسیم بندی ها در  این کشور خاتمه دهند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال 2011 میلادی، این کشور شاهد جنگ داخلی بود و در سال 2015 میلادی دولت وفاق ملی در طرابلس در غرب این کشور و دولت موازی با حمایت خلیفه حفتر در شرق آن شکل گرفت.

الجزایر که در فاصله هزار کیلومتری از مرزهای لیبی قرار دارد بتازگی تحرکاتی را برای پایان دادن به بحران لیبی و نزاع های مسلحانه در این کشور و بازگشت ثبات به آن در پیش گرفته است.

صبری بوقادوم وزیر امور خارجه الجزایر ابراز امیدواری کرده است که فرستاده جدید سازمان ملل در امور لیبی بزودی تعیین شود و تاکید کرد این شخص باید با توافق همه طرفهای درگیر در لیبی انتخاب شود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد اتحادیه آفریقا ایالات متحده آمریکا طرابلس قذافی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اتحادیه آفریقا ایالات متحده آمریکا طرابلس قذافی فرانسه الجزایر آمریکا لیبی لیبی لبنان لیبی لیبی لیبی لیبی روسیه آلمان لیبی لیبی الجزایر لیبی لیبی الجزایر لیبی لیبی سازمان ملل متحد اتحادیه آفریقا ایالات متحده آمریکا طرابلس قذافی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب های ویژه قرار داشت که امروز در ۷۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد. قرار است پیکر میرواحدی در ایران به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229920 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • مقام سازمان ملل: نتیجه حمله به رفح، مرگ و آوارگی بیشتر خواهد بود
  • وعده صادق نشان داد یک ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است