Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی عقیل گفت: گرو خونی o مصرف بیشتری برای بیماران و مراکز درمانی دارد و به گروه های خونی منفی به دلیل تعداد افراد کمتر دارای این گروه خونی در جامعه همواره نیازمندی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» امروز (پنج شنبه 22 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای بیماران خاص و هموفیلی برای خون و فرآورده های خونی افزایش پیدا می کند انتظار داریم در این ایام و همچنین از هفت فروردین ۹۹ به مراکز خون اهدا کنندگان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا عدم خروج از منازل در این ایام منطقی است اما هیچ چیزی بیشتر از نجات جان بیمار در این ایام واجب نیست.

 

بنی عقیل یادآور شد: با توجه به اینکه بیماران ما از همه گروه خونی هستند نیاز ما به همه گروه خوبی مثبت و منفی وجود دارد.

 

وی افزود: گرو خونی o  مصرف بیشتری برای بیماران و مراکز درمانی دارد و به گروه های خونی منفی به دلیل آنکه تعداد افراد کمتری دارای گروه خونی منفی هستند همواره نیازمندیم و در صورت عدم مراجعه کنندگان ممکن است ذخایر ما کاهش یابد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی موضوعاتی عنوان می شود که واقعیت ندارد ویروس کرونا از طرق خون قابل انتقال نیست.

 

بنی عقیل بیان کرد: به منظور سلامت اهدا کنندگان دستورالعمل های سخت تری را در نظر گرفتیم تا اهدا کنندگان با فراغ بال وارد سازمان انتقال خون شوند و ورود آن ها به این مراکز هیچ خطری برای آنها ندارد.

 

وی با بیان اینکه هیچ فرآورده خونی از استان دیگر وارد استان نمی شود، ابراز داشت: سه فرآورده گلبول قرمز، پلاکت و کرایو را تامین می کنیم و بسته به نوع نیاز بیماران این فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ابراز داشت: هیچ خون و فرآورده خونی وارد ایران نشده است و این تصور به خاطر تبلیغات فضای مجازی است، همچنین از لحاظ استانداردها و آزمایش های انجام شده فرآورده های خونی ایران در بالاترین سطح در دنیا قرار دارد.

 

بنی عقیل افزود: در سالهای گذشته 10 درصد اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دهند و باید آسیب شناسی شود چرا در امسال میزان اهدای خون از سوی بانوان از مجموع کل اهدا کنندگان به پنج درصد رسیده است.

 

وی گفت: قبل از بحران شیوع ویروس کرونا میزان مراجعات بانوان در استان برای اهدای خون  به هفت درصد کل مراجعات رسیده بود و به دلیل شرایط بحران به وجود آمده این عدد کاهش یافت.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای خون بانوان مدیرکل انتقال خون گلستان پایگاه انتقال خون انتقال خون اهدای خون اهدا کنندگان انتقال خون بنی عقیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی