Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@00:10:31 GMT

نصب سکوی S ۱ میدان نفتی سلمان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۵۹۴۴

سکوی سرچاهی S ۱ میدان مشترک سلمان که عملیات بارگیری آن در یارد خرمشهر انجام شده بود در محل خود نصب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به پایان عملیات نصب سکوی S ۱، به پیچیدگی‌های این عملیات از جمله دشواری لیفتینگ به‌دلیل وزن نامتقارن سکو، تعدد و پیچیدگی خطوط لوله و کابل زیردریایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد و گفت: عملیات نصب با وجود همه پیچیدگی‌ها با رعایت حداکثری اصول ایمنی انجام شد.
سلمان‌ زاده انجام این عملیات را نتیجه توانمندی و همکاری خوب پیمانکاران داخلی دست‌اندرکار و متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان عنوان کرد و افزود: کار نصب از دیروز آغاز و از بامداد امروز نیز کار برش مهاربند‌ها آغاز شد.   از حدود ساعت ۱۷ امروز نیز سکو از روی شناور برداشته شد و پس از خارج کردن بارج خالی از موقعیت، شناور جرثقیل‌دار به کمک لنگر‌های خود در فاصله مناسب سکو قرار گرفت و در حوالی ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه، سکوی S ۱ روی جکت مستقر شد.
وی افزود: سکوی سرچاهی S ۱ میدان سلمان که با بهره‌مندی از توان داخلی و تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره ایران ساخته شده است، ۲۳ دی‌ماه امسال در یارد خرمشهر بارگیری شده بود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این سکو اواسط سال ۹۳ آغاز و پایه سکو در اواسط سال ۹۴ بارگیری و در اوایل سال ۹۵ در میدان سلمان نصب شد. افزود:   سکوی سرچاهی S ۱ میدان نفتی سلمان پس از ساخت در خرمشهر، با طی فاصله ۸۳۰ کیلومتری دریایی (فاصله آبی میان خرمشهر تا موقعیت میدان نفتی سلمان در استان هرمزگان)، در موقعیت خود نصب شد.  
سلمان زاده افزود: وزن عرشه این سکو حدود ۱۰۵۰ تن است و شامل یک خط لوله ۱۲ اینچی زیردریایی نفت و ۲ خط لوله ۶ اینچ به‌منظور آزمون چاه و انتقال گاز با روش فرازآوری است.
میدان نفتی مشترک سلمان در جنوب جزیره لاوان واقع شده و با راه‌ اندازی سکوی S ۱ در اوایل سال آینده، تولید روزانه این میدان حدود ۶ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نصب سکوی نفتی میدان سلمان شرکت نفت فلات قاره میدان نفتی S ۱ میدان سکوی S ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم

دانلود (2.8MB)

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است