Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: باتوجه به شیوع کرونا در کشور طبق تصمیم‌ صورت گرفته در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین برای جلوگیری از ورود هر خودروی دارای پلاک استان‌های آلوده به قزوین در ورودی‌های شهر ۱۰ ایستگاه بازرسی ایجاد شده است.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: باتوجه به شیوع کرونا در کشور طبق تصمیم‌ صورت گرفته در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین برای جلوگیری از ورود هر خودروی دارای پلاک استان‌های آلوده به قزوین ۱۰ ایستگاه بازرسی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ایستگاه‌ها با همکاری نیروی انتظامی و هلال‌احمر در ورودی‌های شهر ازجمله عوارضی جنب تعویض پلاک، پاسگاه نظام‌آباد و میدان شورا ایجاد شده و به خودروهای مربوط به استان‌های آلوده شامل گیلان، قم، مرکزی و البرز اجازه ورود نمی‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهارکرد: ماشین‌های دارای پلاک استان‌های آلوده برگردانده می‌شوند و راننده و مسافران سایر ماشین‌هایی که از استان‌های دیگر قصد ورود به قزوین دارند نیز تب سنجی می‌شوند و مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: عده‌ای می‌گویند برخی از ماشین‌های دارای پلاک استان‌هایی مانند گیلان در شهر قزوین تردد می‌کنند اما باید توجه کنند برخی از ساکنین قزوین دارای خودروهایی با پلاک گیلان، کرج و تهران هستند و ایستگاه بازرسی با چک کردن هویت فرد و تثبیت ساکن قزوین بودن وی اجازه ورود می‌دهد.

تعطیلی بازار نیاز به بخشنامه کشوری دارد

مهدیخانی در ادامه با اشاره به عدم تعطیلی بازار قزوین بیان کرد: مغازه‌داران اگر خودشان داوطلب باشند می‌توانند مغازه را تعطیل کنند اما ما نمی‌توانیم به این موضوع وارد شویم و تعطیلی بازار نیاز به بخشنامه کشوری دارد، همانگونه که تعطیلی بازار تبریز نیز با نامه ارسالی وزارت کشور لغو و بازگشایی شد.

وی یادآور شد: برای ماندن مردم در خانه تدابیر مختلفی انجام‌شده است که ازجمله آن ارائه خدمات الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان است، برای مثال شهرداری برای دریافت عوارض و پروانه ساخت تخفیف قرار داده بود که با هماهنگی صورت گرفته زمان آن تا پایان فروردین تمدید شد، قابل‌ذکر است اگرچه تا پایان فروردین سال آینده تمدید شده است اما هزینه‌های آن بر اساس هزینه‌های اسفند ۹۸ حساب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنیم که مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعیه استانداری توجه کنند و کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس تب سنجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین دارای پلاک استان استان های آلوده ایستگاه بازرسی تعطیلی بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه در قزوین

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: وضعیت جوی امروز /شنبه/ استان با توجه به گذر امواج حاصل از سامانه بارشی به نسبت پایدار، اما برخی مناطق هنگام بعدازظهر با بارش‌های پراکنده روبرو است.

آخوندی با اشاره به ورود سامانه بارشی برای روز دوشنبه، بیان کرد: برای روز دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه هفته جاری با توجه به گذر سامانه بارشی از منطقه، در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب دوشنبه بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

وی به صدور هشدار سطح زرد برای ورود این سامانه بارشی از سوی این اداره کل اشاره کرد و افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها در سطح استان وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود تا از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کرده و هنگام رانندگی نیز مراقب لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی باشند.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در استان قزوین مربوط به حاجی آباد با ۳۰ میلی متر، گازرخان و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی به ترتیب با ۲۶ و ۱۹.۵ میلی متر و قزوین نیز ۶.۵ میلی متر بود.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۶ و شهرستان بویین زهرا با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۰ تا ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • کشف ۲۵ کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه در قزوین
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش