Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@23:11:39 GMT

تست کرونا در آزمایشگاه های خصوصی کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۷۰۶۱

محمدرضا یثربی در جلسه ای که با حضور مسئولان فنی آزمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا و اهمیت زمان و کیفیت تشخیص بیماری، طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونت درمان بنابر درخواست و نظارت های صورت گرفته، آزمایشگاه های واجد شرایط و استانداردهای لازم را شناسایی کرده تا در صورت نیاز به عنوان بازوی کمکی در کنار مراکز درمانی دولتی به بیماران خدمت رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت حدود شش میلیونی تحت پوشش دانشگاه، افزود: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت توان انجام ۱۰۰ تست را به عنوان یک معیار تعیین کرده است و در حال حاضر بخش دولتی ظرفیت انجام این تعداد تست را ندارد؛ به همین دلیل لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی یک اولویت و راهکار مناسب است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه ها ادامه داد: این اداره پس از انجام اقدامات لازم، در نشستی که با مسئولین فنی ازمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی واجد شرایط و متقاضی همکاری تشکیل داد، هماهنگی های لازم برای خدمت رسانی مناسب را انجام داد.

در جلسه دیگری که روز شنبه ۱۷ اسفندماه تشکیل شد با حضور مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت و روسا و نمایندگان مراکز تحقیقاتی گوارشی و کبد، جامع ژنتیک، عفونی اطفال، درباره نحوه استفاده از ظرفیت های بخش دولتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در این نشست، مرکز تحقیقات عفونی اطفال واقع در بیمارستان کودکان مفید نسبت به ارائه خدمات تخصصی اعلام آمادگی کرد و مقرر شد مراکز درمانی دیگر از نظر علمی و تجهیزاتی با این مرکز همکاری کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بیمارستان پوشش علوم پزشکی شهید بهشتی بهداشت درمان مراکز درمانی خدمت رسانی وزارت بهداشت بخش خصوصی سلامت استفاده از ظرفیت کودکان استفاده از ظرفیت بیمارستان علوم پزشکی شهید بهشتی کودکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل