Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۷۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند، گفت: خیران نیکوکار می توانند در قالب طرح شفا از این بیماران حمایت کنند.

«علی اکبر نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۲۸ بیمار خاص و سه هزار و ۴۴ بیمار صعب‌العلاج از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان خراسان جنوبی برخوردار هستند، گفت: مهمترین کمک‌های کمیته امداد برای این خانواده‌ها کمک به هزینه‌های معیشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال در مجموع بابت هزینه های دارویی، بستری، تجهیزات توان بخشی(ویلچر ،عصا، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز)، مراقبت در منزل، خدمات ایاب وذهاب و سبد غذایی به مددجویان عادی و صعب العلاج مبلغ حدود ۳۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

نخعی تعداد حامیان فعلی طرح شفاء را ۱۵۶ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح جذب حامی جهت تامین مالی بخشی از هزینه های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب العلاج و پر هزينه كه نيازمندی آنها به تاييد رسيده باشد، انجام می شود و حامی بصورت دائم و يا برای مدت مشخص، ماهانه مبلغ پیشنهادی خود را به بیمار تحت حمایت خود و يا بيمارانی كه بنا به تشخيص مسئولين درمان امداد امام (ره) در اولويت دريافت خدمات می باشند پرداخت می کند.

 

وی بیان کرد: واریزی های حامیان در قالب طرح شفاء از ابتدای سال تا کنون ۳۸۰ میلیون ریال بوده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ماهانه ۴ هزار ۳۲ کودک دچار سوء تغذیه از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند، افزود: کمیته امداد ماهیانه برای هر کدام از کودکان دچار سوء تغذیه تحت حمایت مبلغ یک میلیون ریال به حساب کارت الکترونیکی‌شان واریز می کند.

 

نخعی افزود: والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه می توانند مواد غذایی مورد نیاز  کودکان خود را فروشگاه های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند و در این راستا از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

به گفته وی کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه هر  شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت استان مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

 


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: با توجه به شروع بیماری کرونا، بیماران و سالمندان تحت حمایت کمیته امداد از سبد بهداشتی برخوردار می شوند و کلیه خدمات از جمله مستمری، معیشت، مسکن و غیره به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته بهداشتی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی صعب العلاج سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل