Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون غذا و دارو در مجلس، از برگزاری جلسه کمیسیون متبوعش با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه گزارش از میزان و نحوه تولید ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

همایون هاشمی،، در تشریح جزییات نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، گفت: این نشست در جهت رفع شبهات ایجاد شده پیرامون نحوه تولید ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت وزارت صمت از 17 تولیدکننده برای تسریع روند تولید لوازم بهداشتی

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس گزارشی که ارائه شد تولید الکل در روزهای اخیر 50 درصد افزایش یافته است، همچنین از 17 تولیدکننده فعال در سایر بخش‌های صنعت برای کمک به این بخش دعوت به عمل آمده که در این زمینه فعال شده‌اند.

جزییات نامه درخواست وزیر بهداشت از وزارت صمت

وی با اشاره به جزییات نامه رسمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش میزان تولید ماسک، تصریح کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای رسمی که در تاریخ 98/12/6 به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است درخواست کرده که 80 میلیون ماسک و 5 میلیون ماسک95 N برای استفاده کادر مراکز درمانی تولید شود.

هاشمی اظهار کرد: کمیته پشتیبانی هر دو روز یکبار با حضور رییس سازمان غذا و  دارو و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت  به منظور ارائه گزارش و بررسی نیازهای موجود برگزار شده و یک انسجام و همراهی بین مسئولان این دو وزارتخانه برای رفع نیازهای این بخش مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: محدودیت ایجاد شده در خصوص تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تنها محدود به ایران نبوده و حتی کشورهای توسعه‌یافته همچون انگلیس، آلمان و ایتالیا نیز با این مشکل مواجه هستند.

قدردانی از سپاه برای انجام اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با کرونا

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: هم‌اکنون در کشور تمام نیروهای جهادی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات موجود در حوزه پیشگیری از ابتلا به کرونا همچون ضدعفونی معابر عمومی وارد عمل شده‌اند، کما اینکه سپاه اقدامات شایسته‌ای در حوزه انتخابیه ام در این زمینه انجام داده که جای دارد در اینجا از آنها قدردانی کنم.

وی تاکید کرد: ما به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور یافته و موارد مطرح شده را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال خواهیم داد.

پیشنهاد کمیسیون بهداشت برای تسهیل صدور مجوزهای لازم جهت واردات اقلام بهداشتی

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاداتی که از سوی کمیسیون بهداشت و درمان ارائه دادیم، این است که IRC جهت تسهیل و تسریع صدور مجوزهای لازم برای واردات با اقدامات سختگیرانه همراه نشود تا بتوان در این مورد از ظرفیت‌های خارجی نیز بهره‌مند شد، چرا که هر چند وزارت صمت، معدن و تجارت با تمام توان در جهت تولید ماسک ، گان و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده فعالیت می‌کند، اما به نظر می‌رسد این ظرفیت تولید با وجود رشد 6تا 8 برابری نسبت به روز اول بحران، به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد، بنابراین باید ورود افراد و شرکت‌های توانمند برای واردات این اقلام تسهیل شود .

این نماینده مردم در مجلس دهم، با ارزیابی مثبت از تشکیل کمیته تامین و توزیع امکانات لازم برای این بخش با حضور 12 نماینده از دستگاه‌های مختلف، گفت: هر چند با تاخیر این امر محقق شده است، اما به زودی شاهد آثارمثبت تشکیل این کمیته در سطح کشور خواهیم بود و امیدواریم دغدغه‌های سلامت مردم را رفع کند، از سوی دیگر توزیع مناسب، حمایت از تولیدکنندگان و خرید تضمینی از تولیدکنندگان مواردی هستند که باید هر چه سریعتر با هماهنگی هر یک از دستگاه‌های مسئول بهبود یابد.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در نهایت قرار شد نظارت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این بخش به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا از این طریق وظیفه نمایندگی خود در جهت حمایت از حقوق مردم را به انجام برسانیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کروناویروس مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان وزارت صنعت دولت دوازدهم کمیسیون بهداشت و درمان درمان و آموزش پزشکی پیشگیری از ابتلا مجلس شورای اسلامی معدن و تجارت تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: بر اساس گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهادات خود را در جداول بودجه دارند، این در حالی است که کمیسیون تلفیق اصل گزارش را ارائه نکرده و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آئین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد اما با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را مطرح کنیم؟ امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است.

زنگنه اظهار کرد: هدف از اصلاح آئین نامه، اشراف نمایندگان به جداول بودجه بود اما اکنون ما جدولی نمی‌بینیم و نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. از هیأت رئیسه می‌خواهم به دوستان تذکر دهد تا در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در کمیسیون تلفیق بودجه رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر نقدی هم دارید آن را منصفانه بیان کنید. در ۴۰ و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌گوئید غیرشفاف‌ترین بودجه است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید به مجلس ظلم شود، گفت: هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداول مصوب در بودجه را نمی‌دیدند، پس در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است.

قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر می‌گویند هیأت رئیسه به مجلس بها نمی‌دهد که مهم‌ترین بها همین اقدام است. البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد. برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود، مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است، بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مربوط به احکام و تبصره‌های بودجه تصویب و به قانون تبدیل شده است. جداول بودجه نیز بر اساس احکام تنظیم شده است.

کد خبر 6090684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود