Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:01:12 GMT

کرونا تعداد دست‌فروشان تبریز را به صفر رساند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۴۲۵۰

کرونا تعداد دست‌فروشان تبریز را به صفر رساند

عضو شورای شهر تبریز از بازاریان این شهر برای تعطیلی کسب خود و از کارمندان آتش‌نشانی و پاکبانان تبریز برای حضور در دو بحران برف و ویروس کرونا تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکوخصلت در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به بازدید از بازار تبریز، نوشت: "تمامی مغازه‌ها بسته بودند. دست مریزاد به آگاهی، درک و احساس مسؤلیت بازاریان فهیم تبریز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست فروش‌ها هم تعدادشان صفر شده بود. البته از اینکه کسب و کار و مغازه‌ها دم عیدی بسته هستند همه ناراحت‌اند.

کارکنان خدمات شهری در حال ضد عفونی بازار بودند. آتش نشانی و پاکبانان در این دو بحران برف و ویروس حسابی پای کار بودند و کمی هم وارد فاز فرسایشی شده‌اند. کارکنان بخش فضای سبز هم تماماً به‌طور شبانه روزی درگیر برنامه‌های هفته درختکاری هستند. افراد داوطلب، یگان ویژه، نیروهای نظامی ضدعفونی محلات را چندین شب است که انجام می‌دهند.

در حین بازدیدم ۵۰۰۰ ماسک و ۱۵۰۰ دستکش بین کارکنان خدمات شهری در حال پخش بود ولی خانواده‌های این عزیزان مستقیماً در ارتباط با این عزیزان هستند! دو روز پیش شورای شهر هم علی الحساب ۱۰ میلیارد تومان اجازه خرید اقلام لازم شهرداری را داد. البته مشکلی در تأمین مایع ضدعفونی نخواهیم داشت ولی ماسک و دست‌کش لازم خواهد شد. با این همه تعطیلی هنوز نفراتی رفت و آمد می‌کنند و متأسفانه تعداد شغل‌های کاذب بیشتر از حد تصور ماست.

پیشنهادی داشتم برای معاونت ترافیک و خدمات شهری تا یک طرف مسیر بازار را پیاده محور کنند تا افزایش فاصله ترددهای مردم و عدم رغبت خودرو برای ورود به منطقه بازار رخ دهد. همینطور محدودیت ورود تاکسی به این منطقه می‌تواند کارساز باشد که این هم نکته نظر معاونت خدمات‌شهری بود.

مدیر پدافند غیر عامل نیز شدیداً به دنبال امکانات و تجهیزات محافظتی برای کارکنان بود که رئیس ادارت سلامت شهرداری در حال اقدام برای تأمین درخواست‌ها است.

نهایتاً فکر می‌کنم مهم‌تر از بازار که تمرکز بیشتر مطالبات مردم را به خود گرفته است، سیستم پایش دقیق است. باید مو به مو نفرات مبتلا و مشکوک به ابتلاء و آلودگی را با نام دقیق و آدرس شناسایی کنند و با چه کسانی نشست و برخاست کرده‌اند را ثبت کنند تا اقدامات لازم را انجام دهند تا مشخص شود کجاها را باید قرنطینه یا ضدعفونی کرد؛ نه اینکه بدون جامعه هدف و در حجمی زیاد شروع به ضدعفونی همه جای شهر کرد.

در شهر اوتاوای کانادا دیروز یک نفر به عنوان اولین نفر مثبت شده است. شرکت خصوصی را که در آن شاغل بود را تعطیل کردند. این فرد اخیراً در اتریش بود. در پرواز با چه کسانی بوده؛ کجاها رفته همه را مشخص کرده بودند و به مردم اطلاع رسانی کرده بودند.

ما در حال سپری کردن روزهای مهمی هستیم. مطمئناً سطح آگاهی ما بسیار متفاوت از دوران قبل از این بحران‌ها خواهد بود."

کد خبر 414718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تبریز شورای شهر تبریز دستفروشی ویروس کرونا کرونا ویروس بازار تبريز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت