Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@00:05:38 GMT

اتهام چین به آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۶۱۰

اتهام چین به آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت خارجه چین: شاید ارتش آمریکا این اپیدمی را به ووهان آورده باشد. اطلاعات خود را منتشر کنید! آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است.
به گزارش خبرگزاری آریا، اخبار مرتبط با شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان به تفکیک قاره، به شرح ذیل است:
 
دبیرکل سازمان ملل: با همه توان به ایران کمک می‌کنیم
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر تمایل سازمان ملل متحد بر ارائه همه آنچه در توان دارد برای کمک به ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان ملل متحد، همه فعالیتهای جانبی خود را از شانزدهم مارس تا پایان آوریل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو کرد.
 
به دنبال شیوع کرونا، کارکنان سازمان ملل در وین دورکاری خواهند کرد
دفتر سازمان ملل در وین تصمیم گرفته است به علت شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه آینده تا اوایل ماه آوریل پرسنل غیرضروری خود را به دور کاری تشویق نماید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین به نقل از بیانیه سازمان ملل، تا روز 3 آوریل فقط کارکنانی که حضور آن‌ها ضروری است می‌توانند به محل کار خود در وین نظیر آژانس بین المللی انرژی اتمی مراجعه کنند و بقیه پرسنل دورکاری خواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: متناسب با تحولات میدانی و توصیه‌های مقامات محلی، این تصمیم پیش از تاریخ 3 آوریل قابل بازنگری است. حدود 5 هزار کارمند از 125 کشور جهان در دفاتر سازمان ملل در وین کار می‌کنند. همچنین سفر‌های خارجی غیرضروری نیز در این مدت لغو خواهند شد.
دفتر سازمان ملل در وین علاوه بر آژانس بین الملی انرژی اتمی دارای سه آژانس دیگر، است: آژانس مقابله با مواد مخدر و جنایت، آژانس توسعه صنعتی و سازمان پیمان منع آزمایش‌های هسته ای.
 
تقویت این دیدگاه که آمریکا منشاء اصلی کرونا است
اظهارات رسمی و تامل برانگیز رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها در آمریکا درباره ثبت موارد ابتلا به بیماری کووید – 19 پیش از شیوع آن در چین، این دیدگاه را که آمریکا منشاء ویروس کرونا بوده تقویت کرده است.
حمید بعیدی نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: برخی از مقامات چینی با استناد به اظهارات رسمی رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها در آمریکا، در جریان نشست مجلس نمایندگان، اظهار می‌دارند که ویروس کووید-19 پیش از این، توسط مقامات بهداشتی آمریکا در این‌ کشور شناسایی شده است و لذا منشأ اصلی ویروس، چین نیست.
ردفیلد در برابر سوال نماینده مجلس آمریکا صراحتا اعلام کرده بود که در جریان تشخیص و درمان آنفلوآنزا در آمریکا، پزشکان و متخصصان آمریکا بطور مشخص مواردی از ویروس کووید-19 را شناسایی کرده و تشخیص داده بودند. پمپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا کرونا را ویروس چینی معرفی کرده بود که واکنش مقامات این کشور را برانگیخت.
 
ابتلای بیش از 130 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا
خبرگزاری فرانسه از ابتلای بیش از 130 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا خبر داد.
 
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره کمبود تجهیزات محافظت فردی در جهان
کمبود تجهیزات محافظت فردی سلامت کارکنان بهداشت و درمان را در سراسر جهان به خطر انداخته است. سازمان بهداشت جهانی از صنایع و دولت‌ها خواست تولید تجهیزات یاد شده را تا 40 درصد افزایش دهند تا نیاز جهانی برآورده شود.
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد اختلال شدید و در حال افزایش در تامین جهانی تجهیزات محافظت شخصی که به سبب افزایش میزان تقاضا، خرید ناشی از هراس و استفاده ناصحیح ایجاد شده زنگی بسیاری را به خطر انداخته است.
کارکنان بخش سلامت برای محافظت از خود و بیمارانشان، به تجهیزات حفاظت شخصی متکی اند ولی کمبود این تجهیزات، پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بخش بهداشت و سلامت را که در خطر اول مقابله با بیماری اند در خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌دهد.
تدروس قبرسیوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید بدون حفظ زنجیره ایمنی، خطر واقعی در کمین کارکنان بخش بهداشت و درمان است و صنایع و دولت‌ها باید به سرعت دست به کار شوند محدودیت‌های صادرات را بردارند و اقداماتی برای توقف موانع اداری انجام دهند، زیرا ما بدون این تجهیزات قادر نیستیم کرونا را متوقف کنیم.
از زمان شیوع این بیماری، قیمت‌ها افزایش یافته و ماسک‌های محافظ از نوع ان 95 یا N95 شش برابر شده اند. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا این تجهیزات تحویل بازار شود.
سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیش از نیم میلیون بسته از تجهیزات محافظتی را به 47 کشور رسانده است، ولی این تجهیزات، به سرعت ناپدید و مصرف می‌شوند.
بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی، هر ماه 89 میلیون ماسک برای مراقبت در برابر کرونا در سراسر جهان نیاز است و دستکش‌های معاینه نیز 76 میلیون مورد لازم است در حالی که تقاضای جهانی روی یک میلیون و ششصد هزار مورد متوقف شده است.
مقامات سازمان بهداشت جهانی، پس از اعلام همه گیری جهانی کرونا امیدوارند که تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی برای مقابله با این بیماری فراهم شود.
 
روز شمار کوتاه کرونا از بدو ظهور تا اعلام همه گیری جهان (پاندمی)
با توجه به اعلام مدیر کل سازمان بهداشت جهانی مبنی بر همه گیری جهانی (پاندمی) ویروس کرونا، روزشماری از مراحل بروز و شناسایی اولیه این ویروس توسط این سازمان منتشر شد:
روز 31 دسامبر 2019 نوعی ذات الریه (پنومونی) ناشناخته در ووهان چین ثبت و توسط دفتر محلی سازمان بهداشت جهانی گزارش شد.
سازمان بهداشت جهانی به طور 24 ساعته و هفت روز هفته، اطلاعات، توصیه ها، هماهنگی با دیگر سازمان ها، کمک به کشور‌ها برای آماده سازی خود، افزایش میزان تدارکات و مدیریت شبکه‌های کارشناسان را آغاز کرد.
شیوع بیماری در تاریخ 30 ژانویه 2020 به عنوان مشکل جهانی و فوری سلامت مطرح شد.
جامعه جهانی برای محافظت از کشور‌ها در برابر ویروس به وسیله کادر بهداشتی درمان به عنوان بخشی از طرح پاسخ و آماده سازی راهبردی، کمک 675 میلیون دلاری را خواستار شد؛ و بالاخره در 11 فوریه 2020 سازمان بهداشت جهانی، نام این ویروس را که از خانواده کرونا است به عنوان کووید 19 یا COVID-19 اعلام کرد.
 
آسیا
چین
وزارت خارجه چین: شاید ارتش آمریکا این اپیدمی را به ووهان آورده باشد
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، نوشت: طی جلسه چهارشنبه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل بیماری در آمریکا اذعان کرده است آزمایش ویروس کرونای برخی آمریکایی‌ها که ظاهرا بر اثر آنفلوانزا جان باخته بودند، مثبت شده است.
دست مرکز کنترل بیماری در آمریکا رو شد. اولین ابتلا در آمریکا چه زمان رخ داد؟ چند نفر مبتلا شده اند؟ اسامی بیمارستان‌ها چیست؟ شاید ارتش آمریکا این اپیدمی را به ووهان آورده باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را منتشر کنید! آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است.
رابرت ردفیلد در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا پذیرفته است که برخی مرگ‌های بر اثر آنفلونزا در واقع به دلیل ویروس کرونا بوده است. آمریکا درباره 34 میلیون مورد آنفلونزا و 20 هزار مرگ گزارش داده است. لطفا به ما بگویید چند مورد آن به ویروس کرونا مرتبط است؟

هند
اولین مورد مرگ بر اثر کرونا در هند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر بهداشت هند از اولین مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
 
عمان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عمان به 19 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عمان پس از ثبت یک مورد جدید، به 19 نفر افزایش یافت.
 
رژیم صهیونیستی
هشدار نتانیاهو درباره ابتلای 60 تا 70 درصد صهیونیست‌ها به کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز، به علت شیوع جهانی ویروس کرونا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل دولت وحدت ملی اضطراری شد.
نتانیاهو گفت ویروس کرونا فاجعه بسیار بزرگی است و امیدواریم در مدت چند ماه از آن رهایی پیدا کنیم. 60 تا 70 درصد اسرائیلی‌ها به کرونا مبتلا خواهند شد و هدف اصلی ما کاهش شیوع آن است.
 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 109 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 109 نفر خبر داد که یک نوزاد شیرخوار نیز در بین آن‌ها وجود دارد.
همچنین، این رژیم به علت شیوع ویروس کرونا دانشگاهها و همه مدارس را تا آخر آوریل تعطیل اعلام کرد.
 
لبنان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در لبنان به 78 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مقامات لبنانی از ثبت هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در این کشور به 78 نفر خبر دادند.
 
عراق
دومین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در بصره عراق
شبکه تلویزیونی الحدث از ثبت دومین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بصره عراق خبر داد.
 
عربستان
عربستان از تعویق دو نشست بین المللی در این کشور خبر داد
به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه عربستان از تعویق دو نشست عربستان-آفریقا و نشست عرب-آفریقا خبر داد. همچنین، به دلیل نگرانی از ویروس کرونا عربستان تجمعات مردمی را در سالن های عروسی و هتل ها تعلیق کرد.
 
کویت
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کویت به 80 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت بهداشت کویت از ثبت هشت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به 80 نفر خبر داد.
 
آمریکا
سناتور شومر: ما از بسیاری از کشور‌های دیگر به مراتب عقب‌تر هستیم.
سناتور چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات سنا در سخنانی در مجلس سنای آمریکا درباره شیوع کرونا در این کشور، گفت: سیستم آزمایش ما ناکافی است. ما از بسیاری از کشور‌های دیگر با توجه به جمعیت و درصد آزمایش به مراتب عقب‌تر هستیم. هنوز کیت‌های آزمایشی کافی در بین بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها توزیع نشده است. نتایج آزمایش‌ها به فوریت اعلام نمی‌شود. از یک طرف کشور تا آن طرف کشور آن‌هایی که در خط مقدم هستند چه شهردارها، کارکنان بخش بهداشت، مقامات محلی، فرمانداران فریاد می‌زنند و درخواست کیت‌های آزمایشی بیشتر و سرعت در اعلام نتایج آزمایش آن‌ها هستند. اما رئیس جمهور در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کند.
شومر گفت: متاسفانه سخنان رئیس جمهور عاری از آن چیزی است که آمریکایی‌ها خواهان شنیدن آن هستند. سخنان وی تقریبا عاری از هرگونه ابراز تسلیت است. رئیس جمهور کمترین نگرانی را درباره تاثیرات ویروس در آمریکا و متحدانمان در جهان و مبارزه با آن ازخود نشان می‌دهد. رئیس جمهور هیچ صحبتی درباره موضوع کمبود کیت‌های آزمایشی برای مقابله با ویروس کرونا نکرد. او همچنین خواهان اعلام وضعیت اضطراری برای آزادسازی منابع فدرال برای مبارزه با ویروس نشده است.
سندرز: تعداد قربانیان کرونا ممکن است بیشتر از قربانیان جنگ جهانی دوم باشد
به گزارش رویترز؛ برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در ایالت ورمونت، گفت: هیچ فردی نمی‌داند که شمار تلفات و افرادی که بیمار می‌شوند در پایان چند نفر می تواند، باشد. ما امیدواریم که این تعداد تا حدممکن کمتر باشد. اما ما باید همچنین با واقعیت‌ها روبرو شویم. واقعیت این است که شمار تلفات می‌تواند حقیقتا بیشتر از آن قربانیان نظامی در جنگ جهانی دوم باشد.

ترامپ: بهتر است المپیک به تعویق بیفتد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید، گفت: بهتر است که بازی‌های المپیک به تعویق بیفتد. این موضوع بسیار محتمل است. من نمی توانم تصور کنم که تماشاگری در آنجا نباشد. ممکن است که آن را برای یک سال به تعویق بیندازند. شاید این موضوع ممکن باشد و شاید هم ممکن نباشد. من حدس می زنم که هرگز این موضوع در رابطه با المپیک روی ندهد.
مقام بهداشتی آمریکا موارد ابتلا به ویروس کرونا را در ایالت اوهایو صد هزار نفر تخمین زد
به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، امی اکتون، مدیر بهداشت ایالت اوهایو آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در کنار مایک دیواین، فرماندار این ایالت اعلام کرد که با توجه به اینکه این ویروس در جوامع زیادی در اوهایو شیوع یافته است. وی تخمین می‌زند حداقل 1 درصد از مردم این ایالت به این ویروس مبتلا شده باشند.
اکتون گفت: ما اکنون این واقعیت را می‌دانیم که 1 درصد از جمعیت ایالت اوهایو به این ویروس مبتلا شده اند. ما 11.7 میلیون نفرجمعیت داریم؛ بنابراین تخمین زده می‌شود که این تعداد بیش از 100 هزار نفر باشد؛ بنابراین می‌بینیم که سرعت شیوع این ویروس تا چه اندازه سریع است. روند کند آزمایش افراد نشان می‌دهد که ما اطلاعات دقیقی درباره شمار افراد آلوده به این ویروس نداریم. تاخیر ما در آزمایش افراد باعث شده است تا درک ما از گسترش این مسئله به تأخیر بیفتد.
دولت ترامپ به دلیل کند بودن روند آزمایش مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. دکتر آنتونی فاوچی، یکی از مقامات ارشد نهاد ملی بهداشت آمریکا در روز پنجشنبه اذعان کرد این که مردم نمی‌توانند به راحتی برای ویروس کرونا در آمریکا آزمایش شوند به منزله یک شکست است. مایک پنس معاون رئیس جمهور ترامپ که نظارت بر کار گروه دولت برای مقابله با ویروس کرونا را بر عهده دارد، روز پنجشنبه گفت که باید انتظار هزاران مورد مبتلا به این ویروس را داشت.
 
پلوسی: مردم نگران وضعیت سلامتی خود و سلامتی فرزندانشان هستند
به گزارش آسوشیتدپرس؛ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی، گفت: امروز ما اولین لایحه خانواده‌ها را به صحن مجلس خواهیم آورد، این همان چیزی است که ما به محض اتمام لایحه تخصیص اعتبار، شنیدن نظرات مردم حوزه‌های انتخابیه، شنیدن نظرات متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، شنیدن سخنان فرمانداران، شهرداران و دیگر افراد درباره آن صحبت کردیم. بر اساس این لایحه آزمایش ویروس کرونا رایگان است.
وی افزود: اجازه دهید که این لایحه ابتدا تصویب شود و بعد خواهیم دید که چه روی خواهد داد، زیرا واقعیت این است که این لایحه همانند خانه‌ای است که آتش گرفته است. مردم نگران وضعیت سلامتی خود و سلامتی فرزندانشان هستند. اگر آن‌ها، شغل خود را از دست می‌دهند، اگر کسی به رستوران نرود ما باید به آن‌ها کمک کنیم. اگر فرزندانشان نمی‌توانند به دلیل تعطیلی مدرسه به مدرسه بروند، آن‌ها چگونه باید از آن‌ها مراقبت کنند؟
 
شهردار نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، شهردار نیویورک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.
 
ترامپ: امیدوارم مسافرت‌ها به چین و اروپا به‌زودی از سر گرفته شود
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید گفت: ما امیدواریم که مسافرت‌ها به چین به سرعت و به زودی از سرگرفته شود. این موضوع تحت بررسی است. آن‌ها در چند هفته اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته اند. قطعا در رابطه با اروپا هم ما امیدواریم که به سرعت این موضوع روی دهد. البته نقاط مشکل سازی وجود دارند که این بسیار وضعیت بدی است. به نظرم آلمان هم اکنون مشکلاتی دارد. فرانسه مشکلات بزرگی دارد. ایتالیا رکورد قابل توجهی را داشته است و دوران دشواری را پشت سر می‌گذارد. هر زمانی که مناسب باشد ما مسافرت‌ها را از سر می‌گیریم. این موضوع به زمان بستگی دارد. شما باید از افراد دور باشید و دستان خود را بشویید.
 
پنهانکاری تاریخی کاخ سفید
کاخ سفید در یک پنهان کاری تاریخی دستور داد، محتوای همه جلسات کرونایی، طبقه‌بندی محرمانه دارد.
 
مرکز تفریحی «دیزنی لند» در ایالت کالیفرنیا تعطیل شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مرکز تفریحی «دیزنی لند» در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد به علت شیوع ویروس کرونا از روز شنبه تعطیل است.
 
کرونا، تئاتر مشهور برادوی را در نیویورک تعطیل کرد
تئاتر برادوی، یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی نیویورک، می‌تواند قربانی بعدی ویروس کرونا باشد، زیرا آزمایش یک نفر در آن مثبت شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سفر اروپایی‌ها به آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.
بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک، روز پنجشنبه گفت که قصد دارد در 24 تا 48 ساعت آینده محدودیت‌های احتمالی دیگری برای نیویورکی‌ها وضع کند.
وی گفت: 62 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر وجود دارد. اگر نمی‌توانم جلوی آن را بگیرم، نمی‌خواهم ببینم که تئاتر برادوی تاریک است و چراغ‌های آن خاموش است.
 
فرماندار ایالت نیویورک تجمعات بیش از 500 نفر را ممنوع کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندار ایالت نیویورک تجمعات بیش از 500 نفر را ممنوع کرد.
 
خشم مسافران آمریکایی بر سر تصمیم عجولانه ترامپ
چهره‌های عصبانی مسافران آمریکایی و تماس‌های سریع با اعضای خانواده هایشان درباره تصمیم عجولانه دونالد ترامپ در سالن خروجی فرودگاه آمستردام، جایی که آمریکایی‌ها مجبور به تهیه مجدد بلیط هستند، کاملا مشهود است. دونالد ترامپ خشم مسافر‌ها را بر انگیخته است. براساس این تصمیم از نیمه شب جمعه ورود اروپایی‌ها در آمریکا ممنوع اعلام شد.
یکی از مسافران آمریکایی می‌گوید: ما دیروز ساعت 6.30 بعد از ظهر به اینجا رسیدیم و اکنون دوباره اینجا در فرودگاه هستیم تا مخالف میل‌مان دوباره برگردیم.
 
کاخ سفید: ترامپ احتیاجی به دادن تست کرونا ندارد
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ احتیاجی به دادن تست کرونا ندارد. رییس بخش مطبوعاتی رییس جمهور برزیل که به ویروس کرونا مبتلاست هفته گذشته در کنار ترامپ بوده است
 
جو بایدن: ویروس کرونا ضعف دولت ترامپ را برای شهروندان برملا کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جو بایدن از نامزد‌های دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت ویروس کرونا ضعف دولت ترامپ را برای شهروندان برملا کرد.
 
پنس: در روزهای آتی آزمایش کرونا در حجم بالایی در آمریکا انجام می شود ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا در حجم بسیار زیادی روی مردم آمریکا انجام خواهد شد.
ابتدا مجری پرسید: اجازه دهید با آنچه که دکتر آنتونی فاوشی (رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار) گفت شروع کنیم و یک بار برای همیشه تکلیف این مسئله را روشن کنیم. او گفت ویروس کرونا، بسیار مهلک‌تر از انفلوانزای فصلی است. آیا این حرف درستی است؟
پنس گفت: بله درست است. بنا به گفته همه کارشناسان حوزه سلامت در کارگروه ویژه مبارزه با کرونا، اگر به داده‌های جهانی نگاه کنیم این بیماری برای آمریکایی‌های جوان، بویژه افراد زیر 15 سال، تهدید جدی نیست. اما این ویروس برای افراد مسن‌تر که بیماری‌های زمینه‌ای دارند پیامد‌های بسیار جدی به دنبال دارد. یکی از دلایلی که رئیس جمهور در روز گذشته در اقدامی بی سابقه، تمامی سفر‌ها از مبدأ اروپا را ممنوع کرد همین است، درست مانند تصمیمی که در مورد چین در ماه ژانویه گرفته شد. ما از همه شهروندان آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند می‌خواهیم که ظرف 14 روز خود را قرنطینه کنند. ما می‌خواهیم بر افراد آسیب پذیرتر تمرکز کنیم، اما ما همچنین می‌خواهیم اطمینان یابیم که ویروس کرونای بیشتری از اروپا وارد کشورمان نشود. ما همچنان بر تمرکز خود به ایالت‌های واشنگتن، نیویورک و بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا ادامه می‌دهیم. ما در این ایالت‌ها شاهد چیزی هستیم که کارشناسان حوزه سلامت آن را «شیوع اجتماع محور» می‌نامند.
مجری پرسید: اجازه دهید در مورد آزمایش ویروس کرونا صحبت کنیم. اگر آزمایش روی افراد صورت نگیرد نمی‌توان جلوی انتشار آن را گرفت. کره جنوبی که شیوع کرونا در آن تقریباً همزمان با آمریکا بود روزانه از 15 هزار نفر آزمایش کرونا می‌گیرد. کره جنوبی همچنین اعلام کرده است در مجموع از بیش از صد هزار نفر آزمایش کرونا گرفته است. شواهد نشان می‌دهد تعداد آزمایش‌ها در آمریکا با آمار کره جنوبی بسیار فاصله دارد. چرا اینگونه است؟
پنس گفت: از همان مراحل اولیه، ما به مسئله آزمایش پرداخته ایم. ما از طریق سازمان غذا و دارو، تغییراتی ایجاد کردیم که آزمایشگاه‌های ایالتی، وآزمایشگاه‌های بیمارستان‌های دانشگاه‌ها کار آزمایش را انجام دهند. الان هم خوشحالم که اعلام کنم همه آزمایشگاه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال حاضر ظرفیت گرفتن آزمایش از افراد را دارند. بسیاری از آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند؛ دانشگاه واشنگتن در این زمینه فوق العاده عمل کرده است. ما ساعت به ساعت در تلاش هستیم که تعداد بیشتری را آزمایش کنیم. ما فکر می‌کنیم کلید این مسئله، آزمایشگاه‌های شرکتی هستند که کار تولید کیت‌های آزمایش را انجام می‌دهند. هفته گذشته رئیس جمهور این دستور را به آن‌ها داد. ما در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا را در حجمی بسیار زیاد روی مردم آمریکا انجام می‌دهیم.
 
ترامپ: احتمالا بازی‌های المپیک توکیو به مدت یکسال به تعویق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: احتمالا بازی‌های المپیک توکیو به مدت یکسال به تعویق بیفتد,، زیرا نمی‌توان برگزاری المپیک بدون تماشاگر را تصور کرد.
ترامپ اعلام کرد برای اتباع آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند قرنطینه شدیدی اجرا خواهد شد.
 
بازیکن لیگ بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به کرونا مبتلا شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، میچل داناوان به عنوان دومین بازیکن لیگ حرفه‌ای بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به ویروس کرونا مبتلا شد.
 
کانادا
نخست وزیر کانادا به همراه همسرش، خود را در قرنطینه اختیاری قرار دادند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از تورنتو، به دنبال بروز علائم خفیف آنفولانزا در همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، خود و همسرش را قرنطینه خانگی کرد.
ترودو منتظر اعلام نتیجه آزمایش همسر خود سوفی گرگوری برای ادامه قرنطینه یا خروج از آن است.
 
کاستاریکا
تعطیلی دانشگاه‌ها در کاستاریکا
به گزارش خبرگزاری رویترز، کاستاریکا دستور داد تا به دلیل نگرانی از ویروس کرونا کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به حال تعلیق در بیایند.
 
برزیل
توئیتر: هنوز جواب تست کرونای رئیس‌جمهور برزیل مشخص نشده است
پس از آنکه برخی حساب‌های کاربری در توئیتر از ابتلای بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به ویروس کرونا خبر دادند، اکنون در این شبکه اجتماعی اعلام شده است که وی تحت کنترل پزشکی است و هنوز جواب آزمایش او مشخص نشده است. بولسونارو اخیرا با ترامپ دیدار داشته است.
اتهام چین به آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا
 
همکار بولسونارو که ترامپ را دیده بود به کرونا مبتلاست
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا، ابتلای رییس بخش مطبوعاتی ژائر بولسونارو‏، رییس جمهور برزیل، به ویروس کرونا تأیید شد. وی هفته گذشته هنگامی که همراه بولسونارو بوده است، در کنار دونالد ترامپ دیده شده بود.
کاخ ریاست جمهوری برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فابیو واژینگارتن، به بیماری کووید 19 مبتلاست و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد“. پیش‌تر این خبر در مطبوعات برزیل منتشر شده بود.
در بیانیه دولت برزیل همچنین آمده است: دولت برزیل این اطلاعات را به اطلاع مقامات آمریکا رسانده است تا تدابیر پیش گیرانه لازم را اتخاذ نمایند.
همه تدابیر لازم برای حفظ سلامت رییس جمهور برزیل اتخاذ شده است. در این بیانیه گفته نشده است که آیا تست کرونا از بولسونارو گرفته شده است یا خیر. رییس بخش مطبوعاتی رییس جمهور برزیل در جریان مراسم نهار دونالد ترامپ حضور داشت. در عکسی که او در صفحه ایسنتاگرام خود گذاشته است در سمت چپ رییس جمهور آمریکا دیده می‌شود.
 
تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی
به گزارش خبرگزاری رویترز، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی که قرار بود در ماه مارس برگزار شوند، به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتادند.

اروپا
بلژیک
دولت بلژیک مدارس این کشور تعطیل کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بلژیک اعلام کرد، به دلیل ویروس کرونا، مدارس این کشور تعطیل خواهند شد. همچنین، همه فعالیت های تفریحی از جمله ورزشی و فرهنگی به همراه رستوران ها به طور موقت تعطیل می شوند.
 
آلمان
کرونا در آلمان شش قربانی گرفت
ویروس کرونا تاکنون در آلمان، شش قربانی گرفته است. همچنین تعداد افراد آلوده شده به کرونا در آلمان به دو هزار و 745 نفر رسیده است. در پایتخت آلمان 137 نفر به این ویروس آلوده شده اند.
 
مرکل: آمار نشان می‌دهد شیوع کرونا فزاینده است
صدراعظم آلمان که با مسئولان مختلف ملی و ایالتی و کارشناسان جلسه داشت، پنجشنبه شب تصمیمات این جلسه را با مردم در میان گذاشت. آنگلا مرکل، کرونا را یک چالش غیرمنتظره خواند و گفت: آمار نشان می‌دهد شیوع کرونا فزاینده است بنابراین باید تا جایی که امکان دارد تماس‌های اجتماعی را کم کنیم.
وی در عین حال تاکید کرد باید امور کشور، دایر باشد و اقتصاد به حرکت خود ادامه دهد. باید بیمارستان‌ها برای برنامه مقابله با کرونا آماده سازی شوند. علاوه بر توصیه به خودداری از برگزاری اجتماعات بالای 1000 نفر، توافق شد که هر نشست غیرضروری با تعداد کمتر هم برگزار نشود.
صدر اعظم آلمان افزود: جلو انداختن تعطیلات عید پاک و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یکی از گزینه هاست و به دلیل تفاوت شرایط در مناطق آلمان، ایالت‌ها تصمیم می‌گیرند. کرونا بر شرایط اقتصادی از جمله بازار‌های مالی و بورس تاثیر عمیقی می‌گذارد، باید اقدامات ضروری انجام و از فرصت‌های شغلی حمایت شود.
مرکل تاکید کرد: در شرایط فوق العاده و بسیار دشوار علاوه بر توافق وزرای بهداشت و کشور باید در آینده دیدار‌های منظمی میان سران ایالت‌ها با مدیران صدر اعظمی برگزار شود تا شرایط را تحت کنترل در آوریم. در اتحادیه اروپا نیز با همسایگان ارتباط تنگاتنگی داریم، زیرا زمانی در شرایط سخت موفق می‌شویم که در چارچوب اروپایی اقدام کنیم.
در برخی ایالت‌ها از جمله برلین پایتخت، سینماها، سالن‌های تئاتر، ارکستر و کنسرت تعطیل شده است و مرز آلمان با جمهوری چک نیز مسدود است. همچنین به دلیل بستری شدن افراد آلوده به کرونا و لزوم آزاد شدن ظرفیت بیمارستانها، تمام عمل‌های جراحی که امکان به تعویق انداختن آن‌ها وجود دارد باید به زمان دیگری موکول شود.
 
فرانسه
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به 2 هزار و 876 نفر
تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه افزایش یافت و به دو هزار و 876 نفر رسید. همچنین تاکنون 61 نفر براثر ابتلا به کرونا در فرانسه جان خود را از دست داده اند.
 
فدارسیون فوتبال فرانسه تمامی مسابقات فوتبال را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرانسه، فدارسیون فوتبال این کشور تمامی مسابقات فوتبال را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.
 
تعلیلی همه مدارس و دانشگاه‌ها در فرانسه به علت کرونا
رئیس جمهور فرانسه در اولین سخنرانی خود پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت از دوشنبه تمامی مهد کودک ها، مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور تعطیل است.
امانوئل مکرون اعلام کرد ویروس کرونا بدترین بحران بهداشتی قرن در فرانسه است. وی از افراد بالای 70 سال خواست تا به دلیل ویروس کرونا، در خانه بمانند.
رئیس جمهور فرانسه گفت اگر لازم شود با هماهنگی با اتحادیه اروپا مرزها را می بندیم. برای مقابله با بحرانی به این خطرناکی به وحدت ملی نیاز داریم و شاید به اقداماتی تا سطح بستن مرزها در صورت نیاز متوسل شویم.
 
10 نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه به کرونا مبتلا شده اند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، 10 نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه به کرونا مبتلا شده اند.
 
سوئد
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سوئد به 662 نفر و در نروژ به 734 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد به 662 نفر و در نروژ به 734 نفر افزایش یافت.
 
بلاروس
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بلاروس به 21 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت بهداشت بلاروس از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 21 نفر خبر داد.
 
سوییس
شمار قربانیان کرونا در سوییس به شش نفر و مبتلایان به بیش از 800 تن رسید
وزارت بهداشت سوییس ظهر امروز پنجشنبه اعلام کرد تاکنون 858 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شش تن نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
دولت سوییس که پس از شیوع ویروس کرونا تجمع بیش از یک هزار نفر در فضای باز را ممنوع کرده بود تصمیم دارد این آمار را تغییر دهد و از روز دوشنبه آینده تجمع 300 نفری را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کند.
در شهر‌های لوکارنو و لوگانوی سوییس، مهدکودک‌ها و مدارس دوره ابتدایی از فردا جمعه تعطیل می‌شود و در شهر تسین نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است. دانیل کخ مدیر بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوییس در گفتگو با رادیو سوییس گفت پیش بینی می‌شود طی چند روز آینده وضعیت اضطراری در سراسر سوییس اعلام شود.
این مقام مسئول سوییسی می‌گوید: وضعیت کنونی را باید جدی تلقی کرد و تدابیر درست و بسیار سریع اتخاذ شود. مهم آن است که از گره‌های سنی حساس حفاظت کنیم. باید تلاش کرد که از موارد بیشتر فوتی ناشی از این ویروس جلوگیری کنیم.
 
هلند
دولت هلند هشدار مسافرتی به آمریکا را بالا برد
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هلند هشدار مسافرتی به آمریکا را تغییر داد و آن را به سطح «فقط در موارد ضروری» برد.
 
جمهوری آذربایجان
مرگ نخستین فرد مبتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان
قرارگاه ویژه مقابله با شیوع کرونا درجمهوری آذربایجان مرگ نخستین فرد مبتلا به کرونا را در این کشور تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کمیته ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری اذربایجان، فرد فوت شده یک زن 51 ساله است که ابتدا به دلیل نارسایی کلیوی و نقص ایمنی شدید در بیمارستان بستری شده بود و در جریان معاینه انجام گرفته، تست کرونا وی مثبت اعلام شد. اعضای خانواده این فرد و همه کسانی که با او در تماس بودند تخت قرنطینه اند.
قرارگاه مقابله با کرونا تعداد شهروندان مبتلا به این ویروس در جمهوری آذربایجان را 13 نفراعلام کرده است.
 
دانمارک
تعطیلی برخی مساجد و تعلیق فعالیت‌های دینی در دانمارک
شبکه تلویزیونی الجزیره از تعطیلی برخی از مساجد در دانمارک و تعلیق همه فعالیت‌های دینی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 
قزاقستان
هشدار دولت قزاقستان درباره شیوع کرونا در این کشور
دولت قزاقستان عصر امروز با صدور بیانیه‌ای درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار اعلام کرد.
براساس تصمیم گیری دولت قزاقستان از روز سیزدهم مارس تا پنجم آوریل همه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور تعطیل اعلام شد. همچنین همه گردهمایی‌ها، کنسرت‌ها و جلسات عمومی لغو شد.
بزرگترین بازار آسیای مرکزی در شهر آلماتی به نام برخورکارا که مرکز تجارت کالا‌های چین است هم تعطیل شد.
با این اطلاعیه دولت قزاقستان، مردم به مراکز خرید، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها برای خرید محصولات غذایی هجوم آوردند و اکنون اکثر فروشگاه‌ها خالی از اجناس شد. دولت قزاقستان هنوز آماری از افراد مبتلا و یا فوت شده اعلام نکرده است.
 
نروژ
پادشاه و ملکه نروژ و برخی از اعضای دولت نروژ قرنطینه شدند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، تلویزیون دولتی نروژ اعلام کرد پادشاه و ملکه این کشور و برخی از اعضای دولت نروژ به علت ویروس کرونا قرنطینه شده اند.
 
اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در نروژ
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، نخست وزیر نروژ از ثبت اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
 
ترکیه
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ترکیه برای مقابله با کرونا
دولت ترکیه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مدارس این کشور را از 26 اسفند به مدت یک هفته و دانشگاه‌ها را به مدت سه هفته تعطیل اعلام کرد. مسابقات ورزشی نیز تا پایان ماه آوریل بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.
 
سفرهای خارجی اردوغان به تعویق افتاد
ابراهیم‌کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از لغو سفر‌های خارجی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور خبر داد.
 
انگلیس
جانسون: کرونا در حال گسترش به سراسر جهان و کشورمان است
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در سخنانی، گفت: من از جلسه اضطراری دولت با حضور نمایندگان اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌آیم. این موضوع به طور شفاف مشاهده می‌شود که ویروس کرونا در حال گسترش به سراسر جهان و کشورمان است. این در اولویت نخست راهبرد ما بود. اما این ویروس در جهان همه گیر شده است و شمار مبتلایان در جهان و حتی انگلیس به شدت در حال افزایش است. این تعداد احتمالا به مراتب بیشتر از این خواهد بود. این یک بحران بزرگ برای نسل بشر است. برخی این بیماری را با آنفولانزای فصلی مقایسه می‌کنند. این قیاس کاملا اشتباه است. کم بودن سطح مقاومت بدن سبب مرگ فرد می‌شود. این ویروس خطرناکتر است. سرعت گسترش آن سریع است.
وی افزود: من می‌خواهم که شما با عموم جامعه انگلیس روراست باشید. خانواده‌های بیشتری ممکن است که عزیزان خود را از دست بدهند. مشاوران من به شما اطلاعات بیشتری در رابطه با این بیماری ارائه خواهند کرد. همانطور که در چند هفته گذشته اعلام کرده ایم ما یک برنامه شفاف داریم که بر اساس آن کار می‌کنیم. ما هم اکنون وارد مرحله بعدی شده ایم. هدف ما، نه تنها مهار ویروس بلکه به تاخیر انداختن شیوع آن است. اگر ما بتوانیم حداکثر شیوع بیماری را در مدت چند هفته متوقف کنیم آنگاه در موقعیت قوی‌تری برای مقابله با این ویروس برخوردار خواهیم بود و افراد کمتری از این بیماری آسیب خواهند دید. آنگاه ما زمان بیشتری برای تحقیقات در رابطه با این ویروس خواهیم داشت.
جانسون ادامه داد: اگر بتوانیم شیوع این بیماری را مهار کنیم آنگاه از ساز و کار بهتری برای مقابله با این ویروس برخوردار خواهیم بود. ما باید در درست‌ترین زمان عمل کنیم تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم. ما باید از سالمندان و افراد آسیب پذیر در هفته‌هایی که این بیماری به حداکثر شیوع خود می‌رسد و در معرض آن قرار می‌گیرند، حفاظت کنیم. خطرناک‌ترین لحظه حالا نیست بلکه در چند هفته آتی خواهد بود. ما بر اساس برنامه خود به جلو حرکت می‌کنیم. از همین فردا اگر شما علائم بیماری کرونا و از جمله سرفه‌های مکرر یا تب بالا داشتید آنگاه باید برای حداقل 7 روز در خانه بمانید تا از خود حفاظت کنید تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود. ما از آن‌هایی که وضعیت سلامتی وخیمی دارند می‌خواهیم که هرگز سوار کشتی‌های مسافری نشوند و به مسافرت نروند.
 
نشست ویژه هیات دولت بریتانیا موسوم به کمیته کبرا
نشست ویژه هیات دولت بریتانیا برای مواقع اضطراری، موسوم به کمیته کبرا (Cobra) امروز عصر و سومین بار طی 10 روز اخیر در لندن برگزار شد و براساس نتیجه این نشست، ورود این کشور به مرحله دوم مبارزه با ویروس کرونا، اعلام شد.
دولت انگلیس، با استفاده از مشورت دانشمندان و پزشکان این کشور، در برنامه‌ای چهار مرحله‌ای اعلام کرده بود در مرحله نخست تلاش می‌کند تا شیوع ویروس کرونا را مهار سازد، اما اکنون که در رسیدن به این هدف ناکام مانده است، ورود به مرحله به تاخیر انداختن را اعلام کرد.
به گفته مقامات دولتی و بهداشتی انگلیس، اکنون تلاش خواهد شد تا همه گیری ویروس کرونا به تاخیر افتد تا با رفع فشار دوره‌ای فصل زمستان بر نظام بهداشت و درمان انگلیس و نیز فرا رسیدن فصل بهار و آغاز گرما، گسترش بیماری کووید 19 مهار شود.
نخست وزیر انگلیس مطابق معمول روز‌های اخیر، به همراه مقام ارشد پزشکی انگلیس و مشاور ارشد علمی دولت این کشور، در نشستی با حضور خبرنگاران، چگونگی برنامه‌های دولت را برای به تاخیر انداختن همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد.
بوریس جانسون تاکید در هر مرحله از مبارزه با ویروس کرونا، دولت فقط مطابق توصیه‌های علمی اقدام می‌کند، اما همگان بر رعایت بهداشت و شستن صحیح دست‌ها به مدت 20 ثانیه، تاکید می‌کنند.
به گفته نخست وزیر انگلیس، بحران ویروس کرونا، بدترین بحران بهداشتی در تاریخ معاصر این کشور است و شمار افراد شناسایی شده، کم‌تر از تعداد واقعی افراد مبتلاست.
وی افزود: اکنون کشور وارد مرحله دوم شده است و از همه افرادی که از امروز تب خفیف دارند و سرفه می‌کنند خواسته می‌شود 7 روز در منزل بمانند و از طریق اینترنت، اطلاعات لازم را به دست آورند و از تماس با شمار تلفن 111 که ویژه ویروس کرونا خودداری کنند.
به گفته بوریس جانسون، حتی اگر یکی از اعضای خانواده سرفه کرد و تب حفیف داشت، توصیه می‌شود همه اعضای آن خانواده، در منزل بمانند و به مدت 7 روز، بیرون نیایند. نخست وزیر انگلیس افزود هدف این مرحله این است که چند هفته، اوج شیوع ویروس کرونا را به تاخیر بیندازیم و در این مدت، به ویژه باید مراقب کهنسالان و بیماران بود.
بوریس جانسون همچنین گفت: دانشمندان و پزشکان به دولت بریتانیا توصیه کرده اند که فعلا بستن مدارس و دانشگاه‌ها و لغو تجمعات از جمله مسابقات ورزشی، به کند شدن گسترش بیماری کمک نمی‌کند و دولت مطابق نظر پزشکان اعلام کرده، فعلا برنامه‌ای برای بستن مدارس و دانشگاه‌ها و لغو اجتماعات ندارد.
شمار موارد مثبت ویروس کرونا در انگلیس تا صبح پنج شنبه این هفته به 590 مورد رسید که 10 نفر از مبتلایان، جان باخته اند و هم اکنون دست کم 491 نفر در انگلیس، 60 نفر در اسکاتلند، 20 نفر در ایرلند شمالی و 10 نفر در ولز به بیماری کووید – 19 مبتلا شده اند. وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد تاکنون از 29 هزار و 764 نفر ازمایش کرونا گرفته شده است.
افزایش 134 موردی در 24 ساعت اخیر، نخستین بار نشان داد که در یک روز، بیش از یکصد نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
 
رکورد شناسایی روزانه موارد مثبت ویروس کرونا در انگلیس شکسته شد
شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به صورت جهشی رو به افزایش است به طوری که شمار مبتلایان از 15 نفر در پنج شنبه دو هفته پیش با 39 برابر افزایش به 590 نفر رسیده است که از این تعداد، 491 مورد در انگلیس، 60 مورد در اسکاتلند (دو برابر دیروز)، 20 مورد در ایرلند شمالی و 10 مورد در ولز شناسایی شده اند.
وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد تاکنون از 29 هزار و 764 نفر آزمایش کرونا گرفته شده است که افزایش 134 موردی در 24 ساعت اخیر، نخستین بار نشان داد که در یک روز، بیش از یکصد نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
 
مسئول ارشد پزشکی در انگلیس: موضوع ویروس کرونا یک مسئله طولانی مدت خواهد بود
به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئول ارشد پزشکی در انگلیس در رابطه با گسترش ویروس کرونا گفت، این موضوع یک مسئله طولانی مدت خواهد بود.
 
افزایش انتقاد‌ها از دولت انگلیس به علت ناکارآمدی در مدیریت بحران کرونا
اقدامات دولت انگلیس در مبارزه با انتشار ویروس کرونا مورد انتقاد شماری از مردم و کارشناسان پزشکی قرار گرفته و این دولت به کندی واکنش، پنهان واقعیت‌ها و نیز بی توجهی به توصیه‌های علمی متهم شده است.
روزنامه ایندیپندنت نوشت: در هفت روز اخیر، در مقایسه با هفته پیش، شمار آزمایش‌های ویروس کرونا در بریتانیا کم شده است و شماری از کارشناسان بهداشت و درمان این کشور گفته اند احتمالا کمبود امکانات آزمایش ویروس کرونا، از علل کاهش آزمایش کرونا در بریتانیا است.
همچنین در شبکه‌های اجتماعی و نیز در اجتماعات مردمی، کم بودن آزمایش بیماری کووید 19، یکی از شگرد‌های دولت این کشور برای کم نشان دادن شمار مبتلایان به ویروس کرونا عنوان می‌شود.
چهارشنبه شب پروفسور جان اشتون، مدیرعامل پیشین بهداشت عمومی انگلیس در مصاحبه با برنامه نیوز نایت گفت دولت بریتانیا، یک ماه را بدون علت، هدر داد و نتوانست از زمان لازم برای مهار ویروس کرونا، استفاده کند. دولت بریتانیا در یک ماه گذشته باید مردم را آگاه و تردد‌ها را محدود می‌کرد، مدارس و محل‌های اجتماع مردم را می‌بست، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را آماده همه گیری می‌کرد و بر شمار نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان می‌افزود، اما چنین نکرد.
 
ایتالیا
شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز هزار نفر گذشت
خبرگزاری فرانسه از رم به نقل از منابع رسمی اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت. شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به 15 هزار و 113 مورد افزایش یافت.
 
کلیسا‌های کاتولیک رم به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند
به گزارش خبرگزاری رویترز، در اقدامی بی سابقه در عصر جدید، کلیسا‌های کاتولیک رم به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.
 
کرونا، فعالیت‌های تجاری در ایتالیا را متوقف کرد
رشد ناگهانی و پرشتاب آلودگی به ویروس کرونا در ایتالیا و افزایش قربانیان این ویروس، موجب تشدید تدابیر سخت گیرانه قرنطینه در این کشور شده است.
جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا که در چند روز گذشته با هدف جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، طی دو حکم جداگانه، ابتدا شمال این کشور و سپس سراسر ایتالیا را در قرنطینه قرار داده بود، مجبور به صدور سومین دستور العمل هیات دولت در این باره شد.

اظهارات: جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا
کونته چهارشنبه شب در پیامی تلویزیونی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از امروز فعالیت‌های تجاری در سراسر ایتالیا به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی و کارخانه‌ها تعطیل خواهد بود. باید همه در خانه بمانند و فقط برای کار‌های بسیار ضروری خارج شوند. اگر همه مردم تدابیر اتخاذ شده دولت را به دقت رعایت کنند و در منزل بمانند هر چه زودتر از وضعیت اضطراری در کشور خارج خواهیم شد.
نخست وزیر ایتالیا وضعیت کشور را وخیم توصیف کرد، ولی در عین حال به مردم وعده داد که با وجود آمار بسیار بالای بیماران و قربانیان ویروس کرونا، با ماندن در منزل و دوری از یکدیگر می‌توان از این شرایط دشوار عبور کرد. کونته گفت: امروز از هم فاصله می‌گیریم تا فردا، یکدیگر را به گرمی در آغوش بکشیم.
تا صبح روز پنجشبنه 827 نفر در ایتالیا به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. شمار افرادی که در این کشور از ابتدا تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند به 12462 نفر رسیده است که این رقم در 24 ساعت گذشته، نشان دهنده 2076 مورد جدید است.
 
ارمنستان
افزایش مبتلایان به کرونا در ارمنستان به شش نفر
دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در ارمنستان امروز شناسایی شدند. وزارت بهداشت ارمنستان با اعلام این خبر افزود تاکنون شش نفر مبتلا به ویروس کرونا در ارمنستان شناسایی شده اند.
 
آفریقا
مصر
دومین مورد فوتی کرونایی و افزایش مبتلایان در مصر
وزارت بهداشت، درمان و جمعیت مصر از فوت دومین نفر از مبتلایان به کووید-19 در این کشور خبر داد.
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد امروز تست کرونا 13 نفر دیگر نیز مثبت شد که 10 نفر از آن‌ها شهروندان مصری و سه نفر خارجی از ملیت‌های مختلف هستند.
خالد مجاهد سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر گفت مورد فوتی، یک خانم 60 ساله از استان الدقهلیه بود که دو روز پیش، پس از مثبت بودن تست کرونا در بیمارستان قرنطینه بستری شد، ولی امروز بر اثر التهاب حاد ریوی، درگذشت. پیش از این، یک شهروند آلمانی بر اثر ابتلا به کرونا در مصر جان باخته بود.
بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت مصر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا کنون به 80 نفر رسید.
 
قرنطینه کامل یک مدرسه در قاهره به علت کرونا
وزارت آموزش و پرورش مصر اعلام کرد مدرسه بین المللی "سیتی" در منطقه الزمالک در قاهره به علت مشکوک بودن به کرونا تعطیل شد و تمامی دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.
وزارت آموزش و پرورش مصر در بیانیه‌ای درباره علت تعطیلی این مدرسه گفت متوجه شده است والدین یکی از دانش آموزان این مدرسه با یک شهروند خارجی مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند و این وزارتخانه تصمیم گرفت در راستای اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا و برای حفظ سلامت دانش آموزان، مدرسه را تعطیل و کادر اداری و معلمان و تمامی دانش آموزان مدرسه را به مدت 14 روز در منزل، قرنطینه کند.
 
الجزایر
دومین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در الجزایر
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، رسانه‌های الجزایر از ثبت دومین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.
 
سودان
ورود مسافران هشت کشور به سودان
سودان اعلام کرد صدور روادید و ورود مسافران از هشت کشور از جمله مصر را ممنوع کرده است.
این اقدام سودان در راستای مقابله با انتشار ویروس کرونا اتخاذ شده است و کشور‌های مصر، ایتالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتهام چین آمریکا افزایش شمار مبتلایان به کرونا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شمار مبتلایان به ویروس کرونا ابتلا به ویروس کرونا مبتلایان به ویروس کرونا ویروس کرونا در این کشور گزارش خبرگزاری رویترز گزارش خبرگزاری فرانسه دلیل شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا مبتلا شد سازمان بهداشت جهانی دلیل ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اند شیوع ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا خبرگزاری فرانسه آزمایش ویروس کرونا کشور خبر مدارس و دانشگاه ها سازمان ملل در وین ابتلا به کرونا رییس جمهور برزیل نخست وزیر انگلیس کرونا در فرانسه مقابله با کرونا تجهیزات محافظت مجلس نمایندگان ویروس کرونا کیت های آزمایش ویروس کرونا کرونا مبتلا بهداشت و درمان ویروس کرونا ویروس کرونا برای مقابله وضعیت اضطراری دولت بریتانیا دولت قزاقستان آمریکا درباره سراسر جهان شیوع کرونا بیمارستان ها بوریس جانسون بیماری کووید آزمایشگاه ها ریاست جمهوری خود را از دست آزمایش کرونا وزارت بهداشت افزایش یافت روز پنجشنبه دانش آموزان درباره شیوع آمریکایی ها شناسایی شده کارکنان بخش علت شیوع نشان می دهد نفر خبر بخش بهداشت هفته گذشته کشور تعطیل مرکز کنترل اعلام کرده تست کرونا کره جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است