Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر نیوزیلند در کنفرانسی رسانه‌ای در نزدیکی محل تیراندازی مرگبار علیه مسلمانان گفت ملت نیوزیلند از زمان وقوع این حادثه به‌طور بنیادین تغییر کرده‌اند و دیگر نباید در برابر نژادپرستی و قلدری ساکت بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاسیندرا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در آستانه برگزاری مراسم سالگرد تیراندازی کور علیه نمازگزاران گفت، مردم کشورش از زمان وقوع این حادثه به‌طور اساسی تغییر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آردرن در نشستی رسانه‌ای در کرایست‌چرچ گفت: «پس از یک سال، باور دارم که مردم نیوزیلند به طور بنیادین تغییر کرده‌اند. چالش پیش روی ما این است که در هر روز زندگی و هر موقعیتی که شاهد قلدری، آزار، نژادپرستی و تبعیض بودیم، به‌عنوان یک ملت آن را با صدای بلند اعلام کنیم».

امروز صدها مسلمان نیوزیلندی جهت اقامه نماز جمعه در دو مسجدی که سال گذشته در آن‌ها فردی با گشودن آتش بر روی نمازگزاران، جان ۵۲ نفر را گرفت گرد آمدند. همچنین شمار زیادی نیز نماز جمعه را در مرکز اجتماعات کرایست‌چرچ برگزار کردند و یاد قربانیان این حمله مرگبار را گرامی داشتند.

 شمار زیادی از مردم نیوزیلند با گذاشتن دسته‌ گل و نامه در مقابل مسجد «النور»، یکی از دو مسجدی که حمله نژادپرستانه سال گذشته در آن رخ داد، با جامعه مسلمان این کشور ابراز هم‌دردی کردند.

آردرن در سخنرانی خود از پاسخ جهان به این حمله قدردانی کرد و گفت پس این حادثه دلخراش بیش از ۶۰ هزار سلاح از سطح کشور جمع‌آوری شدند.

آردرن گفت مراسم بزرگ دیگری جهت بزرگداشت قربانیان این حادثه تروریستی روز یکشنبه برگزار خواهد شد اما ممکن است بسته به وضعیت شیوع ویروس کرونا لغو شود.

با توجه به تهدیدادی که هفته گذشته درخصوص حمله مجدد به مسحد النور صورت گرفته بود، مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی کرایست‌چرچ تحت تدابیر امنیتی برگزار شد.

خواهر یکی از قربانیان این حادثه که در این مراسم شرکت داشت گفت تمامی روزهای زندگی خود را با عواقب این تیراندازی مرگبار سپری می کند.


خواهر یکی از قربانیان تیراندازی کرایست‌چرچ در محل مراسم بزرگداشت این حادثه

 

«برنتون تارانت» یکی از متهمین انجام این حمله مرگبار در حال حاضر به استرالیا مسترد شده و دادگاه او خرداد ماه برگزار می‌شود.

این شهروند استرالیایی مانیفستی در توئیتر منتشر کردبود که نشان می‌داد از «آندرس برویک» نروژی که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷ نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دارد.

تارانت که عقایدی نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه دارد تاکید کرده که او این حمله را از دو سال قبل طراحی کرده و تصمیم به حمله به مسجد النور را سه ماه قبل گرفته بود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حادثه تیراندازی نژادپرستی کرایست چرچ کرایست چرچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان

مراسم هزار دف همه ساله در فصل بهار با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، مسئولان و دف نوازان از سراسر کشور در روستای گردشگری پالنگان استان کردستان برگزار می‌شود.

این مراسم امسال نیز باشکوه برگزار شد، دف نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا دف نوازی و نوای عرفانی مولودی خوانی سر دادند.

در این مراسم اتفاق جالبی افتاد و یک گاو به یکباره به داخل مراسم حمله کرد. این اتفاق از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را با ما به اشتراک گذاشت.

فیلم ارسال شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - کردستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان