Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا نجفی نماینده تهران در سومین نامه اش به رئیس جمهوردر انتقاد از سبک و چگونگی مدیریت بحران کرونا در سه هفته اخیر ،با اعتقاد به اینکه به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می شویم ،سبک اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا و مراجع رسمی را زیر سوال برده و پرسیده است :« رویکرد مدیریتی ما در فاجعه اخیر چیست؟ چرا به مردم صریحا نمیگویید که خود را برای روزهای سخت مهیا کنند؟ آیا به آماری که در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟آماری که بیرون می آید آمار تست مثبت هاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو فراکسیون امید در لوای انتقاداتش به مدیریت بحران کرونا همچنین پیشنهاد داده است که سازمانهای بزرگ داوطلبی مانند هلال احمر، شورایاری ها، بسیج و سازمان بازنشستگان حوزه سلامت( کشوری و لشکری) را جهت انجام حفاظت از بیش از 10 میلیون ایرانی پرخطر( سالمندان و بیماران زمینه ای) و مراقبت از بیماران قرنطینه در منزل، به ویژه در اقشار آسیب پذیر و محروم، سازماندهی کنید.

متن نامه نجفی خطاب به رئیس جمهور که همزمان برای رئیس مجلس و وزیر بهداشت ارسال شده به شرح زیر است

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام واحترام؛

مجددا و موکدا به استحضار جنابعالی میرسانم که علی رغم سیاست عادی نمایی در پیش گرفته شده، زبانه های بحران شعله ورتر می شود و ساعات طلایی مهار آن از کف میرود، اینجانب به هر کارشناسی که رجوع کرده ام، از توضیح چارچوب مدیریتی و رویکرد اصلی ما در کنترل این فاجعه عاجز مانده است.

اگر پیش فرض این است که در بازه زمانی یک تا دو ماه آینده به اوج بحران میرسیم و باید جهت حفظ منابع وتوانمان شیوع را مهار و پرریسکها را حفظ کنیم، یعنی چیزی شبیه آنچه چند کشور اروپایی مانند انگلستان و آلمان در پیش گرفته اند، چرا به مردم صریحا نمیگویید که خود را برای روزهای سخت مهیا کنند؟ و از آن مهمتر چرا نشانه ای از اقدامات کنترلی و آماده سازی برای آینده مشهود نیست و نظام مظلوم سلامت ایران، با چندین برابر ظرفیت خود مشغول جانفشانی و جانفرسایی است؟ اگر هم بنا به اظهار کارشناسان معتبر از جمله مدیران منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، ما هم اکنون در اوج بحرانیم، پس این عادی نمایی و دوگانه گویی ناکارامد برای چیست؟ به چه دلیلی چون نمونه های دیگر به جای قرنطینه یا دست کم تعطیلی و ممنوعیت تردد، به باز بودن ادارات و محاکم اصرار دارید؟ چرا برخلاف تمام ممالک بحران زده، وضعیت واقعی و برنامه خود را برای مدیریت بحران با مردم به طور شفاف در میان نمی گذارید؟ آیا شما خود به جامعیت آماری که از مراجع رسمی در اختیار عموم قرار می گیرد اعتماد دارید؟ این آمار مبتلایان که سخنگوی محترم ستاد هر روز اعلام میکند آمار تستهای مثبت است، چندین برابر این آمار درگیر بیماری اند و به درستی در خانه مانده اند.

جناب آقای رئیس جمهور

با چنین رویکردی در پیشگیری از ابتلاء و مدیریت بحران، نظام سلامت ایران هر روز خسته تر و خمیده تر می شود. هم اکنون به عنوان نماینده مردم هشدار میدهم، چنانچه عاجلا به بهسازی ستاد بحران، تقویت نظام سلامت و انتقال وظایف غیرذاتی آن به سازمانهای یاریگر به ویژه نهادهای مردمی نپردازید، به نقطه برگشت ناپذیر نزدیک می شویم.

از شما عاجزانه خواهشمندم بحران را متناسب با واقعیات مدیریت کنید و در اسرع وقت همه چیز را با مردم در میان بگذارید. از شما عاجزانه خواهشمندم حداقل سازمانهای بزرگ داوطلبی مانند هلال احمر، شورایاری ها، بسیج و سازمان بازنشستگان حوزه سلامت( کشوری و لشکری) را جهت انجام حفاظت از بیش از 10 میلیون ایرانی پرخطر( سالمندان و بیماران زمینه ای) و مراقبت از بیماران قرنطینه در منزل، به ویژه در اقشار آسیب پذیر و محروم، سازماندهی کنید. از شما عاجزانه خواهشمندم تعطیلی را ابلاغ و ترددها را با همکاری نهادهای مردمی ، NGOها و افراد و گروههای واجد سرمایه اجتماعی و نیروهای نظامی و انتظامی کنترل کنید.

آقای رئیس جمهور به مرحله کنترل ساعتی بحران نزدیک می شویم، تنها با سبک کردنِ بارِ نظام سلامت و بقا و کارآمدی آن در روزهای سخت آینده می توانیم از فاجعه گذر کنیم.

محمدرضا نجفی

نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی حسن قزوینی کریم همتی پایگاه نظامی التاجی صندوق بین المللی پول نجفی کرونا نامه به روحانی کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی حسن قزوینی کریم همتی پایگاه نظامی التاجی صندوق بین المللی پول نزدیک می شویم مدیریت بحران روزهای سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است

استاندار اصفهان گفت: بنا داریم با مردم ارتباط نزدیک پیدا کنیم و مسائل و مشکلات آنها را از نزدیک بشنویم؛ این پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی بوده است تا هیچکس احساس نکند تافته جدا بافته‌ای از مردم عزیزمان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست صمیمانه با منتخبین و موثرین مناطق شرق شهرستان اصفهان با اشاره به سفر منطقه‌ای کارون دولت مردمی به شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: این کار از ابتدای دولت سیزدهم شروع شده و شهرستان به شهرستان و منطقه به منطقه جلو رفته‌ایم و در اولین گام از شهرستان‌های عقب‌تر شروع کرده‌ایم که تا امروز به شهرستان اصفهان رسیدیم و توجهمان معطوف به داخل اصفهان شده است.

وی افزود: بنا داریم به صورت دو هفتگی یا هفتگی در یکی از مناطق اصفهان به اتفاق شورای اداری استان و شهرستان حضور پیدا کنیم و با مردم ارتباط نزدیک پیدا کنیم و مسائل و مشکلات آنها را از نزدیک بشنویم؛ این پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی بوده است تا هیچکس احساس نکند تافته جدا بافته‌ای از مردم عزیزمان است و همه می‌دانیم اگر از این فرصت برای خدمت استفاده کنیم برنده برده‌ایم وگرنه دچار خسران و عاقبت به شر خواهیم شد.

استاندار اصفهان از منتخبین شرق اصفهان برای راهنمایی و همراهی با دولت کمک خواست و گفت: مسئله آب و مسئله ساماندهی اتباع بیگانه از جمله مواردی است که نیازمند عزم جدی مردم برای حل آن هستیم و در این موارد هیچ کس نباید دنبال مصلحت خود باشد.

وی در خصوص پروژه‌های تأمین آب استان اصفهان از دریای جنوب، تصریح کرد: همه کارشناسان معتقد بودند که اتمام چنین پروژه‌ای نزدیک به ۱۱ سال به طول خواهد انجامید اما دیدیم که طی یک سال نیمی از پروژه اجرا شده است و در این بین یک هزار و ۳۰۰ جوشکار و ۴۰۰ ماشین آلات سنگین در چند جبهه کار می‌کنند تا پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

مرتضوی تاکید کرد: انرژی زیادی گذاشته شده تا پروژه‌ها یکی پس از دیگری به ثمر بنشینند و پروژه‌های بر زمین مانده قبلی نیز اجرا شوند؛ البته با همکاری و مساعدت مردم کمک کنیم تا مسائل و مشکلات با نگاه هم‌افزا و وحدت آفرین حل شوند والا همه خسران می‌بینیم و گله‌مند می‌شویم.

کد خبر 747915

دیگر خبرها

  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است