Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح عراق با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای خارجی از این کشور، هدف واشنگتن را تخریب زیرساخت‌های عراق عنوان کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف الفتح عراق تجاوز شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به مواضع نیروهای سازمان الحشد الشعبی را به شدت محکوم کرد.

الفتح با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، حملات آمریکا باعث شد آسیب زیادی به مؤسسات غیر نظامی و نظامی حکومت عراق وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری السومریه به نقل از این ائتلاف گزارش داد، حملات اخیر آمریکا، بیانگر تجاوز فاحش، آشکار و چندباره به ملت و نیروهای مسلح عراق است.

بیشتر بخوانید:

مقتدی صدر: ما اهل صلح با اشغالگران نیستیم فرمانده سنتکام: هدفمان نابودی تسلیحات حزب‌الله عراق بود

الفتح تصریح کرد، حملات آمریکا نشان داد که رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکا عمدا، اهداف غیر نظامی را در عراق هدف قرار می‌دهند؛ زیرا این مسئله، بخشی از عملیات تخریب و نابودی عراق و ملت این کشور و تجربه سیاسی نوپای آن است.

در این بیانیه تصریح شد، حمله آمریکا تلاشی برای بر هم زدن معادلات نزد افکار عمومی جهانی و تعامل خارج از چارچوب حقوق بین‌الملل با عراق است که ملت عراق، این مسئله را نخواهند پذیرفت.

این ائتلاف تأکید کرد که ملت عراق در حملات آمریکا به حاکمیت این کشور، یکپارچه بوده و الحشد الشعبی، ارتش، رهبران سیاسی و ملت عراق، متحد خواهند بود.

الفتح خاطر نشان کرد، ملت و دولت عراق، در مسیر مقاومت در برابر طرحهای آمریکا با هم متحد هستند و چنین عملیاتی، در اراده ملت عراق برای حمایت از کشور، خاک و حاکمیت خود خللی ایجاد نخواهد کرد.
این ائتلاف ضمن محکومیت شدید و مجدد این تجاوز آشکار، تأکید کرد که «هیچ راهکاری جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد».
جنگنده‌های آمریکایی شامگاه گذشته فرودگاه در حال احداث کربلا، چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام ائتلاف الفتح آمریکا عراق حملات آمریکا ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بلینکن وارد چین شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد